Osvita.ua Блоги Володимир Мещеряков: про шакальство в освіті
Володимир Мещеряков: про шакальство в освіті

Не виділяються гроші на освіту? Виділяються. Але не заради освітнього процесу

Володимир Мещеряков: про шакальство в освіті

Автор: Володимир Мещеряков, учитель, Харківська область.

«Шакал я паршивый! У детишек ворую…»

Як не згадати Васю зі старого знаменитого фільму?

І як можна по-іншому назвати частину функціонерів від освіти, у порівнянні з якими дрібний злодюжка – янгол? У прокляті радянські часи все реально робилося під гаслом: «Всё лучшее – детям!» У сільських школах були предметні кабінети. Тепер все старе списане, а нове не завозиться. Ліквідовані майстерні! Не виділяються гроші на освіту? Виділяються. Але не заради освітнього процесу.

Будівельні, ремонтні роботи, закупівля будівельних матеріалів… Тут великі суми і, відповідно, солідні відкати. Дерев’яні вікна довговічніші й екологічніші, ніж пластикові. Легко утеплюються, ремонтуються. Вони можуть стояти століття, якщо їх фарбувати ззовні білою фарбою. Вона захищає дерево від ультрафіолетового сонячного випромінювання протягом шести років. Хтось із народних депутатів чи міністрів поставив собі вікна пластикові? Правильно, діткам їх поставте, нехай дихають формальдегідом! Але попередньо дерев’яні вікна потрібно було згноїти, і це успішно робилося.

Що потрібніше для навчального процесу: обладнання для кабінетів чи рулони лінолеуму, який цілий рік лежить потім у вестибюлі та тренажерній залі? Звичайно, лінолеум! Обладнання для кабінетів чи 300-метрова нова металева огорожа території школи? Звичайно ж, огорожа! А навчальне обладнання – це проблема вчителя, хай викручується!

Вже забувається, що основна діяльність школи – надання освітніх послуг, а не господарська. І державні мужі та тьоті дивуються, чому в Норвегії учні залюбки до школи ходять, а в Україні – вибірково. А це тому, що всі адекватні діти йдуть туди, де їм цікаво, а не в порожні приміщення, де лише дошка та крейда. Їм тоді цікавіші ігри в смартфонах.

Коли десь відкривається опорна школа з усім потрібним обладнанням всередині – це подія загальнодержавного масштабу. Тому, що коли по-чесному, без шакальства, то на все коштів вистачає.

Мені дуже цікаво, навіщо освітнім структурам взагалі потрібно займатися ремонтними роботами? Хіба це не можна покласти на органи місцевого самоврядування? Навіщо закладам і органам освіти не властиві їм функції? Адже навчальної і виховної роботи непочатий край!

Освіта.ua
26.07.2018

Популярні блоги
Сергій Колебошин: PISA як точка відліку, а не паніки Результати PISA для багатьох виявилися шоком і «зрадою», хтось насміхався, комусь взагалі нецікаво
Семен Єсилевський: скільки вкладати в освіту? Україна належить до країн, де не простежується залежність якості освіти від витрат на неї
Ігор Лікарчук: конкурсна машина працює Чи потрібний державний конкурс «Учитель року» взагалі? А якщо потрібний, то для чого?
Микита Андрєєв: про проєкти двох цікавих документів Наївно було думати, що зі зміною влади зміниться спосіб мислення менеджменту середнього рівня
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
У
Як ми любимо говорити високими словами, замилюючи прості елементарні питання. Т.н. маніпулювання. До чого откати-відкати, Департаменти і всяка інша причина. Мити підлогу в класі чи ні вирішує ДИРЕКТОР НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ, без відкатів. Наказав технічкам і все
Кропивко
Володю! Ти правий , але не зовсім! Є і те про що ти пишеш- откати- перекати... Але головна причина біб не тут. Цим владцям освічені діти не треба. Погляньте: Мон відмінило стипендії у вишах , а поляки виділили 2 міліарди злотих для українськихстудентів?!! Хоч одне Пту чи супер школу , універ, супер лабораторію побудували ??? В Мон зібрали могильників української культури і освіти .
Володимир
Для Кропивко: Абсолютно згоден! Я міг би вказати і школи і прізвища конкретно, тільки публікацію просто не пропустили б. Уже перевірено.
Володимир
Для Кропивко: Згодний на 50%
Коментувати
Василь
У автора дах не протікає? В прямому і переносному сенсі слова! В школі , якщо холодно і брудно, ні яке обладнання не створить умов навчання!
Володимир
Для Василь: Ви, Васю, часом, не той невдалий директор школи?
Коментувати
Омелько Терен
Мабуть, автор ніколи не мучився з великими дерев’яними вікнами: у нас вони 2 Х 2, їм більше 4 десятків років, колись у перші декілька років (я тоді був учнем) було все добре, а потім усі ці десятиліття це такі випробування, що ворогам не побажаєш. А так спекулятивно міркувати про корисність дерева, хто ж заперечить
Володимир
Для Омелько Терен: 2х2 - немає таких стандартів! Може, 1,75х175?
Омелько Терен
2,05 на 2,05
Коментувати
Омелько Терен
Яке оснащення в радянські часи? От наша школа відкривалася в 70-ті, так чимало й завезли обладнання до фіз- та хімкабінету (в усі інші лише плакати та таблиці); один директор, літня жінка, сказала мені: в усі інші школи десятиліттями нічого не давали, а "вам положено". Ще один епізод: два роки тому ЮНІСЕФ у деякі заклади постачав обладнання, вчитель фізкультури однієї із шкіл сказав, що сорок років тому дещо дали в спортзал (він починав працювати), і от тепер, в останній рік перед пенсією, ще раз перепало. У нас в Україні більше 15 тисяч шкіл, для їхнього забезпечення повинна працювати ціла індустрія, а її все нема й нема..
Володимир
Для Омелько Терен: Я сам свідок, як по лінії ЮНІСЕФ давали неякісне обладнання. Тому що представники організації - українці....
Коментувати
а вони ЗА мною
Назва думки сподобалась. Якось один із товаришів пана, якого тут чи не на руках носять, бо він, бач..., підлеглий того пана, відав вчителю:"А не послухаєш мене, то напущу на тебе своїх (УВАГА) ШАКАЛІВ". Ото й є оте попереднє покоління, яке виховало тих, хто вчителів кинуло. Та й не лишень вчителів. А заслуги має. Отой пан, що трішки повчав вчителів. А тепер думайте про те, ЧОМУ при отій системі освіти розвалився союз. Він мав розвалитися, бо видерлися нагору ті, хто інших під себе підминав. Пам*ятайте:"Як не послухаєш мене, Я НА ТЕБЕ СВОЇХ ШАКАЛІВ СПУЩУ".
василь
Пане володимире судячи з статті ви дуже далека людина від освіти. Органи місцевого самоврядування вже давно зрозуміли що на ремонтах закладів освіти можно гарно заробляти і заробляють через відділи освіти управління і т.д., якби грошима розпоряжався директор закладу ситуація була б інша. Скільки шкіл у нас мають фінансову автономію?. от вам і відповідь. А тепер для захистників прав дітей. Ми вже скільки хамів і бидла наплодили захищаючи їх права. В школах, вишах повинна бути розроблена чітка система екологічної освіти з великою кількістю практичних занять ,а для населення закон що матеріально карає за захаращення прибудинкової території розведення рослин алергенів та інше. На жаль це нереально , бо не навчивши дитину бути охайною і не плювати на підлогу дорослого вже не навчиш. І не думайте що ваші діти ідеал. А у японців навички самообсуговування з сім ї і садочка.
Володимир
Для василь: Мені подобається японська система освіти. А також англійська. І норвезька.
У
Володимире, Вам подобається як учню? як батькові? як вчителеві? як громадянину країни Україна? Як громадянину країни Японія?
Коментувати
Виктория
Для Владимир:японские болельщики и футболисты- взрослые совершеннолетние парни. Они убирали исходя из собственных желаний абсолютно добровольно, а детей заставляют мыть классы без спецодежды, без перчаток. Пусть еще после уроков вместе с учителями туалеты чистят. Ну а технички пусть отдыхают. Им же за это деньги плотят.
Володимир
Для Виктория: А в Японии в школах есть техперсонал?
У
Є там люди, які прибирають у приміщеннях. Не на дитячій чистоті тримаються японські школи
Коментувати
Олена
Прибирання дітьми класів, мабуть ще Ленін придумав. І до цих пір ця ідея живе і процвітає. І взагалі, хіба це не порушення Прав дитини і Трудового законодавства?
У
Для Олена: Та не Ленін це вигадав, і ніякі закони. Я закінчила школу під час закату СССР. У моїй школі навчалося 1500-1700 учнів. Жоден учень не замітав , не мив класних кімнат. Єдиний обов"язок був тримати дошку чистою
Коментувати
Мама
Цілком погоджуюсь. А ще здавання грошей на фарбу, запрошення батьків на ремонти, прибирання дітьми своїх класів - це не нормально. Чому дитина має після 7 уроків, якихось флешмобів, різних "кенгуру", "колосків", малювання, якихось нікому непотрібних газет, виховних годин, ще має залишатися у школі, щоб мити підлогу у класі. Дитина приходить додому у 5 годин. Діти ходять у школу навчатись, а не займатись незрозуміло чим і навіщо.
Володимир
Для Мама: Якісь дивні ці японські футболісти та болільники: за логікою перші мали б лише грати у футбол, а другі - вболівати за них. Але, як не дивно для нас, на останньому чемпіонаті світу футболісти після матчів прибирали за собою роздягальні, а болільники - сектори трибун.
Ірина
Для Володимир: Чому Ви дивуєтеся? Їх же ж інші мами вчили.
Мама
Для Володимир: ну, Ви, ж на роботі не миєте підлогу, правда ж? А коли дітям уроки вчити, до ЗНО готуватись? Да і навіщо купа якихось нікому непотрібних заходів? Вони якось допоможуть дитині? Оці всі платні конкурси, і всі ці незчисленні заходи? Кому вони потрібні, чого дитина має обовязково брати у них участь?
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!