Osvita.ua Блоги В. Співаковський: чому у нас винен у всьому учитель?
В. Співаковський: чому у нас винен у всьому учитель?

Не винен учитель в корупції, наркоманії і в тому, чого і як його самого навчають в педуніверситеті

В. Співаковський: чому у нас винен у всьому учитель?

Автор: Володимир Співаковський, президент корпорації «Гранд».

Прошел тест ЗНО для… учителей. Результаты его оказались неутешительными.

И разгорелись дискуссии – зачем было это делать и как теперь с этим быть. Разве могут детей учить учителя, которые сами не всё знают?

Я думаю так. У нас страна превратилась в одних только проверяльщиков. Контроль за контролем, все всех только контролируют...

И мы, возможно, дождёмся того драматичного момента, когда ВСЕ учителя соберутся и в сердцах скажут: а ну вас всех в баню! Не нравится – учите сами ваших детей, как хотите и чему хотите!

Тем более, за такую зарплату, за такие нервы и за такую ответственность. Чуть что – виноват во всем учитель.

Коррупция в стране? Виноват учитель... Наркомания? Виноват учитель.. Дети дерутся? Виноват учитель... На самом деле всё это не так. Учитель не виноват.

Не виноват учитель и в том, чему и как его самого учат в педагогическом университете. Учат плохо, как правило, – не тому и не так. А надеяться только на его энтузиазм, смекалку, трудолюбие, бескорыстие и любовь к детям – можно, конечно, но это тоже не совсем правильно. Этого недостаточно.

Уже тысячи наших начальников съездили в эту Финляндию, где на каждой стене в школе написан их главный принцип: Доверие. И в первую очередь, доверие к учителю.

Но, вернувшись домой, наши командировочные делают вид, что нигде ни в каких заграницах не бывали и никакого опыта перенимать и насаждать у нас не собираются. Типа, у нас нельзя, не разрешат и ничего всё равно не получится.

Типа, нас Доверием не проймёшь. У нас будет строгий контроль и учёт. И ещё собрания, совещания и нагоняи. Так, может, надо бы как-то от этого всего постепенно отказываться в пользу просвещенной Европы?

Для этого нужно начать серьезный разговор о том, какими знаниями, качествами, компетенциями, характером и способностями должен обладать современный учитель?

И вот только когда мы назовем эти параметры, тогда и станет понятно, чему его учить и что с него требовать.

Давайте вместе перечислим эти качества Учителя.

Ваши варианты!

Оригінал

Освіта.ua
20.04.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Олексій
Щоб знати, який вчитель кращий, треба мати рейтинг вчителів. На сайтах репетиторів це вже є давно. Відгуки учнів формують рейтинг, одразу видно, хто краще працює: https://buki.com.ua/tutors/
Олекса Позняк
Для Олексій: Сломался ноутбук, друг посоветовал фирму, отдал.Потом решил посмотреть отзывы - сплошной мрак, огромное число негатива.Ты что мне посоветовал? - звоню. Не переживай фирма хорошая, просто те кто доволен отзывов не оставляют, а поскольку у них огромная масса ноутов со всего Киева ремонтируется то и негативных отзывов у них больше. Действительно сделали качественно.Отзыв я не сделал - некогда
брєдово і тупо
Для Олексій: То скільки коштує замовити відгуки про учителів. Одного втопити, а іншого меншкваліфікованого підняти. Тільки не розповідайте про чесність! Знаємо, як через TOR такі справи роблять. В тому числі створюють анонімно mail.
Олекса Позняк
Для брєдово і тупо: артиста питають: чому ви невдоволені, вам після спектаклю подарували аж 5 букетів!!!! - Але я заплатив за 10!!!!!!
Коментувати
anton2000
Интересно, когда на государственном уровне поймут (а не просто записали в конституцию и забыли), что воспитанием занимается семья, а школа может лишь чуть-чуть в этом помочь, а не воспитывать вместо родителей.
Олексій
Вчитель тільки винен у тому, що вибрав для себе цей важкий шлях і більше ні в чому... Спочатку Держава повинна визначитись зі своїм шляхом розвитку і з тим, які спеціалісти для цього розвитку їй потрібні. Створити умови, а потім тільки вимагати у вчителя...
Лариса
Пропрацювала у сільській школі 28 років. Ніколи не скажу, що діти не тягнуться до знань. Всі, без обмежень. Просто потрібно знайти ключик до кожного, знайти коло інтересів і над цим працювати. Який має бути вчитель? Справжній, без фальші, щирий, толерантний, освідчений, озброєний знаннями законів і нормативних документів,єз розумінням, що іноді і йому потрібно просто піднятися до рівгя дитини.авторитарний стиль керівництва в школах вбиває прогресивні погляди. Думаю варто почати з адміністрацій. Бо так ніколи нам не побудувати європейську модель освіти
Tet-a- tet
Для Лариса: У мене також склалася думка, що який директор - така і школа. Атестаційну комісію очолює він, тон у роботі задає також, зрештою навіть щоденне спілкування говорить про те, який у нього інтерес до школи. Особливо чутливі до цього молоді вчителі, які приймають близько до серця усі"новації" директора, а потім страждають від перевантаження та стресів. На жаль педагоги впливу на цей процес не мають, відділи освіти продовжують "підбирати" своїх директорів, при цьому часто призначають людей, далеко не моральних і не професійних. Так було за СРСР, так продовжується і сьогодні( не всюди звичайно).У Європі дуже поширений інститут опікунської ради школи до якої входять знані та авторитетні люди регіону. І навіть у такому випадку іноді на посади керівників шкіл потрапляють недостойні люди, правда вони швидко вилітають, бо там є дієвий громадський контроль. О.Позняк пише правильно, ройоно, методкабінети- вся ця радянщина давно себе віджила і нічого корисного громаді не приносить.
Олекса Позняк
Для Лариса: Во первых у Вас не 35 в классе.Когда за день через тебя проходит 250 учеников не до ключиков из которых есть и дети наркоманов и сами детки накурившиеся дряни.Ну и в селе дети поспокойней, родители не мчат на машине потому что учитель заставил доску вытереть - насилие над ребёнком совершил
Коментувати
Олена
У мене досвід роботи 7 років. Але за цей час я зіткнулася із хамством і небажаннм дітей здобувати знання. Не можливо навчити того хто не хоче цього. І у низьких знаннях винен не лише вчитель, а й батьки, які виховання, навчання повішали на педагогів і не приймають участь у вихованні своїх дітей. А тільки те і роблять, що поливають грязюкою вчителів. Почніть із себе шановні батьки!!!!!!
Олекса Позняк
Для Олена: як я Вас розумію!!!!! Є такі класи де ідеш на урок наче пісню співать - і результат є і діти виховані. А є такі ідеш наче Шарапов у банду йшов. Говориш наче у вату -не тому що усі тупі а тому що нікому воно не потрібно
Коментувати
Галина
Найважливіше щоб вчитель поважав дитину . І тоді він обов’язково зробить багато для неї.
Дана
Для Галина: а дитина вчителя?
Віталій Карпа
вчитель це повинен робити. а учень-ні. це суттєва різниця
Анна
Вчитель найперше має вміти поважати самого себе
Коментувати
L
потрібно з програм викинути весь непотріб, який ніколи більшості в життю не пригодиться, а на нього витрачається час, а потім вже питати з вчителя.
Любов
Для L: Цілком згодна, щоб сформувати життєві компетентності, реалізувати отой дитиноцентризм, щоб школа була для життя, необхідно змінити зміст усього, чому навчає вчитель, а це, перш за все, програми.
Коментувати
Олекса Позняк
Работники районо-облоно катаются в Финляндию перенимать опыт!!!!! В страну где нет районо-облоно!!!!!! Кафка в гробу переворачивается - не дожил до такого сюжета...
Возмущен и озадачен
Для Олекса Позняк: представляете, как эти работники районо-облоно глядят на "холопов-учителей" после таких увеселительно-классных экскурсий. Решение простое: поехал госслужащий за государственный счет в Финляндию - будь добр, отработай полгода-год в школе с детьми, на уроках. Показывай, так сказать, класс. Учи других, внедряй... Ага, "Счас. Дурних нема", называется. Платите налогоплательщики налоги и дальше. ! " Яка ж у нас гарна система освїти"???:(:(:( Аж плакать хочется.
Олекса Позняк
Для Возмущен и озадачен: это просто издевательство, согласен с Вами
Роман
Для Возмущен и озадачен: Я вам більше скажу, ті, хто приїхали з "екскурсій", були ще й страшенно обурені: як це так, у них там немає ні районо-облоно, ні перевірок, ні навіть - ви тільки подумайте! - методистів. А хто ж керує методичною роботою вчителів?! А хто ж контролює керівників?! Цим людям зовсім невтямки, що в _нормальній_ системі найкращий контроль за своєю роботою здійснює сам вчитель, бо вчителем він працює не тому, що не зміг вступити на юриста-економіста і пішов куди зміг - в пед., а тому, що це його покликання, це та справа, яка йому до душі і він просто не може дозволити собі улюблену справу робити аби-як.
Коментувати
Тетяна
1. Любити свою роботу. 2. Добре знати предмет, який він викладає і постійно вдосконалювати свої знання. 3. Відповідати вимогам сьогодення і постійно підвищувати планку. Такого Вчителя поважають і цінують учні, на жаль. таких одиниці серед сірої маси.
Мама
Для Тетяна: Ви дуже помиляєтеся щодо "одиниць". На щастя, більшість моїх вчителів були справжніми фахівцями. І сьогодні мої діти ( і син, і донька нещодавно закінчили школу з медалями)вдячні своїм учителям. Тому справа, мабуть, не тільки в педагогах.
Олекса Позняк
Для Тетяна: мити шию, слухать начальство, серце(і печінку) віддавать дітям, втілювати в життя рішення 25 з’їзду КПРС.
Коментувати
Учитель
У нашій державі вчитель буде винен в усьому до тих пір, поки не буде взаємної відповідальності школи і батьків. А то виходить, що дитина виховується не в родині, а тільки в школі. Учень постійно конфліктує з однокласниками, то це не проводить роботу класний керівник, пропускає школу - винен теж класний керівник, батьки вчасно не замовили дитині паспорт ( бо потрібен для складання ЗНО), біжи-но, вчителько, і виготовляй документ, бо отримаєш догану (із власного досвіду), зауваження ти не маєш права зробити, бо це порушення прав дитини... А потрібно, щоб і батьки, які не приділяють уваги своїм дітям, несли адміністративну відповідальність ( платили штраф, як у багатьох країнах світу). А то зробили з учителя цапа відбувайла, який завжди і в усьому винен. А чому б нашим ЗМІ не висвітлювати роботу педагогів, які все своє життя самовіддано працюють на освітянській ниві, віддають себе сповна роботі? Звичайно, негативні новини, мабуть, більш сенсаційні.
Тет-а-тет
Для Учитель: Повністю Вас підтримую бо усе це відчув на своїй шкірі, хоча робив так, як мені підказував власний досвід, потреби учня та вимоги сьогодення. Ми занадто боїмося керівництва, яке приходить і так само швидко відходить, а ми залишаємося. Наші ЗМІ просто ненавиджу, вони купаються у негативі і нічого окрім шкоди психіці людей не приносять. Стільки хорошого робиться в освіті і у державі, а по телебаченню тільки критика та брехня, без будь яких позитивних прикладів чи пропозицій. Йде якесь гидке змагання, хто більше і гостріше обіллє брудом свою державу. З недоліками потрібно боротися, але не бачити позитивного- тут вже попахує зрадою.
Коментувати
Андрей Андреевич Давиденко
Достаточно часто совещание - это обнуление своей вины и перенесение ее на головы, плечи и др. подчиненных. "Я провел совещание, потребовал, а они, такие-сякие" - тупи- цы, бездельники и пр. ничего до этого не делали, да и теперь, я вижу, не все взялись выполнять мои указания!".
на жаль
яким повинен бути вчитель знають всі (і навіть сам вчитель!), але хто і коли подумає чи може вчитель таким бути (навіть при бажанні!) в умовах, в яких він проживає і працює?
Наталія
Я згодна зараз пройти ЗНО зі свого предмета, бо випускаю 11 кл, з яким пройшла всю шкільну мрограму, а ось як бути вчителям, які взагалі не працюють в старших класах??? Як бути мені, через кілька років, коли ЗНО буде за новою програмою, а я то її ще не викладала? Де справедливість, чи мені поганому учню все за 1 ніч треба буде вивчити. Нехай чиновників протестують хочаб в Департаменті освіті. Ото подивимось на їх результати, а потім вже і нас простих судитимете.
Капец
Спиваковскому - респект и уважуха!А Лильку в Финляндию - навсегда!
Олекса Позняк
Для Капец: в Нігерію!!!!
нігерієць
піжон позняк,не ображай Нігерію,ти ніхто,бо ніхто тебе в Нігерії не знає... нікчема ти!
Олекса Позняк
Для нігерієць: витягни кільце з носа і слухай старших: сказано в Нігерію. Тепер вдягай кільце в ніс, бери тамтам і супроводжуй білу леді, телепню
Коментувати
Михайло
Якщо такі вже погані результати складання ЗНО вчителями, то постають питання: хто (і за ЯКІ заслуги) видав їм дипломи?, як ці вчителі проходять курси підвищення кваліфікації і чергові атестації?, якими мають бути результати ЗНО в героїв Ютубу, що призначались (і були таки призначені!) на високі посади?, а чому б не охопити складанням ЗНО усіх чиновників - від Президента, Прем’єра до клерка в апараті РДА?
Ігор
Завдання ЗНО складено за програмою профільного і поглибленого вивчення предмету, а в більшості шкіл предмети читаються за програмою стандарту. На поглиблене вивчення виділяється 6 годин на тииждень на предмет, а на стандарт півтора години, так що за ці півтора години фізично вчитель не зможе зробити те що потрібно робити 6 годин. Зараз відбувалося обговорення змін до шкільних програм. Запропонував міністерству обєднати шкільну програму з програмою ЗНО щоб була єдина. Мені відповіли що шкільна програма окремо а програма ЗНО окремо. І далі цитую відповідь чиновника відповідального за зміни до програми "Вчитель не має давати знання а лише формувати компетентності і навчити дітей вчитися, а вже учень самий коли дійде до 11 класу із сформованими компетентностями самий без репетитора має підготуватися до ЗНО." Так що не вчителя потрібно звинувачувати а систему освіти.
Олег Садовский
Які повинні бути якості менеджера (вчителя) визначають від поставлених задач. Якщо у нашої держави стоїть задача створити суспільство залежних рабів, якісно виконующих прості види робіт, то достатньо сьогодняшніх вимог до пед.працівників і освіти. У тому ж віпадку, якщо ми бажаємо вилізти з сучасної ями - систему треба змінювати докорінно! Учитель повинен бути модератором процесу засвоєння і викоритсання інформації. Обов`язково треба мати освіту на межі різних предметів. Вміння узагальнити і виокремити головний інформаційний посил. Вміння бути товарищем і наставником, шоуменом і мольфаром...
Оксана
Для Олег Садовский: Я з Вами повністю згодна. Освіту потрібно докорінно змінювати. Я працюю вчителем малокомплектної школи, де на сьогодні у 8 класі є лише 1 учениця. Але на рівні області у неї є диплом ІІІ ступеня за олімпіаду з біології, ми з нею участники природничих конференцій (всеукраїнського рівня), брали участь в МАН. Люблю свою роботу , намагаюсь робити це якісно, але скільки конкурсів лягає на наші плечі, і тому коли це все робити, коли вчити, коли готуватись до уроків? А програма? Підручники за новою програмою отримали майже в кінці навчального року. У вчителя взагалі його не має, бери де хочеш.
Коментувати
Оксана
Вчитель повинен бути активним, харизматичним, налаштованим вчитися і розвиватися все своє життя!!!
Олег Садовский
Для Оксана: Це Ви визначили основні характеристики будь якої сучасної людини, яка працює в колективі і з підлеглими.
Лена
Чому ми підбираємо критерії для вчителя? Треба замислитись: від чого він залежить ? Яким він повинен бути? Якими повинні бути батьки? Якими повинні бути діти? Ось про що ми повинні замислитись. Батьки теж повинні розвиватись, бути прикладом для своїх дітей. Від у вчителів є батьки, які дали їм путівку в життя...
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!