Л. Гриневич: не лише в школі, а й у МОНі багато паперів

Дебюрократизація освіти вимагає зміни логіки спілкування з місцевою владою та школами

Л. Гриневич: не лише в школі, а й у МОНі багато паперів

Автор: Лілія Гриневич, міністр освіти і науки

Топ тема сьогоднішнього дня у Фейсбуку - лист МОН щодо опитування підлітків.

Міністерство цим питанням займалося ще 2 тижні тому, а третього листопада ми вже відкликали свій лист і навіть оголосили догану.

Посадовець, не розібравшись в деталях, продублював лист, що МОН розіслало ще минулого року. Це реальна проблема, враховуючи, що це вже третій технічний прорахунок за останні півтора місяці.

Вже очевидно, що це питання треба вирішувати на іншому - системному рівні. Не лише в школі, а й у міністерстві забагато паперів. Увага розпилюється, а якість роботи падає. Зараз ми працюємо над дебюрократизацією у сфері освіти - будемо повністю змінювати логіку спілкування з місцевими органами влади, школами тощо. Це точно піде на користь усім.

Для усіх зацікавлених, повністю позицію МОН щодо сприяння в опитуванні підлітків cтосовно медіаграмотності та цінностей можна прочитати за посиланням.

Оригінал

Освіта.ua
14.11.2016

Популярні блоги
Віра Коткова: враження від навчання у 5 класі НУШ Враження батьків від цьогорічного навчання дитини у 5 класі Нової української школи
І. Лікарчук: що насправді цікавить учителів і директорів Про що педагоги хотіли би прочитати в листах і наказах напередодні 2023/24 навчального року
О. Мірошниченко: батьки не вороги освітянам Для батьків проблеми освітньої системи не є найголовнішою справою у житті
В. Онацький: які предмети зникнуть з розкладу шкіл? Кожен намагається знайти рецепт лікування освіти, хоча до школи мав дотик, лише будучи школярем
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Педагог
А чому питання піднімається лише про паперову тяганину у школі? У ВНЗ, крім всього іншого, заставляють звітуватися навіть за кожну проведену пару... і такі звіти треба складати кожного місяця. Звіт за науку, звіт за організаційно-методичну роботу, звіт за виховну... купа звітів. Звіт звітом поганяє...
Не обнадіюйте людей!
Треба зовсім мало! Відмінити різні портфоліо, самоосвіта, розширені поурочні плани, папки методоб єднань, творчих груп і..............
Українська вчителька
З паперами в школі має працювати АДМІНІСТРАЦІЯ ШКОЛИ!!! А не вчителі!!! Вчителі мають лише ВЧИТИ! Я розумію, що це було б ідеально! Але саме від цього й потрібно "танцювати"
Віра Назаркевич
Для Українська вчителька: я- адміністратор школи. І я повністю згідна з вами на рахунок документації, та у нас получається так, що директор мусить читати години, бо інакше не матиме педстажу, займатися всіма господарськими проблемами, а їх купа, бути врешті решт директором для вчителів і дітей))))) а папери залишаються на ніч))) не всі бо школи мають посаду діловода чи секретаря- друкарки через економію коштів))))))) ось такі реалії. В ідеалі директор мав би бути менеджером, який би дбав про школу, вчителі мали б вчити та виховувати дітей, а папери мали б бути у відомстві канцелярії. Та таке рідко де в школах трапляється)))))))))))))
Українська вчителька
Для Віра Назаркевич: Частково я з вами згодна! Але вся зайнятість сьогоднішнього директора школи не дає йому права "вішати" на плечі вчителя паперову тяганину! Від цього втрачається більше, ніж мішки "гарних" паперів! Вчитель має бути легким на підйом, щоб працювати з молоддю (екскурсії, походи і т.ін.), креативним, освідченим (а для цього необхідно мати вільний час, щоб займатися самоосвітою, самовдосконаленням) та ще й творчим (дітям цікаві конкурси, вікторини і т. ін.). А ми сьогодні маємо зубожілого, дратівливого, зацькованого вчителя, який більшу частину часу проводить за паперами! Це правильно??????????? Щоб це змінити, то кількість паперової "роботи" зменшити на 50% (зменшити не означає перевести в електронний варіант, а означає, що кожну другу "бумажку" без жалю викидати на сміття). А кожна школа, що має хоча б 150 дітей повинна мати в штаті не лише секретаря, а ще й діловода ( тобто ще 1 посадову одиницю). Це не такі вже великі кошти для країни.......................
Коментувати
Владимир Белый
...., але не має бути свободи від відповідальності ЗА ...
Владимир Белый
Щодо очікувань спільноти на новоякісні підходи МОН до документообігу маємо багато її представників, які не вірять в успішність проекту "ДІТИ і ПАПЕРИ: як досягнути балансу у школі?". Втім, ці песимістичні передбачення точно виявляться пророчими тільки за однієї умови: якщо вищий освітній менеджмент країни не передбачить чітких і однозначно невідворотних санкцій до менеджменту (освітнього та від місцевого самоуправління) базового рівня за ігнорування та порушення рішень вищого управлінського рівня. Номер - "звертайтеся до суду" чи "боріться за свої права" не пройде: лише поодинокі педагоги та поодинокі колективи спроможуться на протидію місцевим освітньо-бюрократичним неофеодалам. Система так і залишиться не якісних змін. Сприйняття системного підходу до управління як такого, що є несумісним з конкретними санкціями за порушення, а має базуватись на внутрішніх переконаннях людей веде щораз до все більшого дизбалансу та некерованості. Так має бути свобода діяльності ЗАДЛЯ ...,...
Оленка
То навчіться керувати без паперів. І тоді школам буде легше. Зробіть експеримент: паперова тиша, стоп конкурс, і подивимось можливо діти будуть вчитися краще. І вчитель в спокійній атмосфері вестиме урок. Риба гниє з голови. Так що МО змінюйте свій напрям роботи.
Владимир Белый
Для Оленка: О, Оленко, зараз так важливо акцентувати на недоречність усталеного бачення чиновників від освіти, яке вони виражають десь оцією підсвідомо чи прямо вираженою фразою: "Ви там у школі нічого окрім своїх уроків не робите". Начебто уроки не для того існують, щоб саме під час їх проведення робити ВСЕ потрібне для учнів, батьків і суспільства.
Коментувати
небайдужий громадянин
Тільки в МОНі в штаті є секретарі, помічники і таке інше... А в школах це все робить вчитель... Дайте помічників вчителю і нема проблем з паперами :)
Віталій Шульга
Пані Лілія! А тепер зрозумійте що кожен папірчик в МОН іде в низ до шкіл , садочків та тп. Там добавляють ще свої, регіональні потреби, от і заважають діти працювати вчителям
Игорь Соломонов
Це все через надмірно роздутий апарат МО