![]() |
У Міносвіти вважають, що необхідно підняти планку вимог до дисертаційних робіт, оскільки частина робіт не відповідає вимогам, які висуваються до наукових праць |
В Україні захищаються понад 9 тисяч дисертацій щороку
15 травня у Київському національному університеті будівництва і архітектури відбулася нарада-семінар голів та секретарів вчених рад Центрального регіону, присвячена питанням удосконалення атестації наукових та науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації.
Перший заступник міністра освіти і науки Євген Суліма закликав усіх учасників до ефективного співробітництва у напрямі підвищення якості дисертаційних робіт, частина з яких, за його словами, не відповідає вимогам, які висуваються до наукових праць такого рівня.
Суліма повідомив, що понад 9 тисяч дисертаційних робіт захищаються в Україні щороку, з них - понад 8 тисяч робіт на здобуття наукового ступеня кандидата наук, і 800-900 - на здобуття наукового ступеня доктора наук.
"Ми повинні забезпечити глибинні зміни у питаннях підготовки та атестації наукових та науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації", - заявив перший заступник міністра.
Серед таких змін він зокрема назвав: приведення до відповідності та оновлення паспортів спеціальностей, оптимізацію мережі спеціалізованих вчених рад, ефективне оприлюднення результатів дисертаційних досліджень, зокрема, шляхом розміщення публікацій дисертантів у зарубіжних наукових виданнях тощо.
"Сьогодні з урахуванням усіх змін і трансформаційних процесів у царині науки, основним завданням є задоволення реальних потреб держави у висококваліфікованих наукових та науково-педагогічних працівниках, які здатні створювати конкурентоспроможні продукти", - зазначив Суліма.
Для цього також, на його думку необхідно відстежувати новітні тенденції у розвитку світової науки та враховувати їх у дослідницьких процесах.
Він підкреслив, що слід звернути увагу на необхідність підняття планки вимог для тих, хто прагне увійти до наукового середовища. І зауважив, що насамперед кожен науковець повинен уважно ставитися до власного дослідження.
"Якісний зміст дисертаційного дослідження, що вказує на поступальний розвиток тієї чи іншої науки - це альфа і омега діяльності науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації", - наголосив перший заступник міністра.
Освіта.ua
16.05.2013