![]() |
Молоді люди, які здобувають освіту, мають отримувати спеціальність, затребувану на ринку праці, а роботодавці – давати їм можливість стажуватися, працювати, отримувати гідну зарплату |
Молодь має отримувати затребувану спеціальність, - Гриневич
На цьому наголосила голова парламентського Комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич під час круглого столу 17 квітня.
Круглий стіл був присвячений практичному застосуванню Закону України "Про організації роботодавців, їх об’єднання, права і гарантії їх діяльності".
Гриневич в своєму виступі повідомила, що у 2012 році на 10 тисяч населення приходилося понад 500 студентів вищих навчальних закладів. У той же час в професійно-технічних навчальних закладах цей показник складав всього 90 учнів.
При цьому сфера виробництва відчуває дефіцит саме у кваліфікованих робітниках, що підтверджується офіційною статистикою. У 2012 році лише 27 відсотків випускників вищих навчальних закладів отримали направлення на роботу на відміну від 85 відсотків випускників навчальних закладів профтехосвіти.
Лілія Гриневич зазначила, що в законі про права організацій роботодавців, прийнятому минулого року, закладено суттєві права роботодавців щодо визначення змісту освіти. Але ці права не регламентовані і не деталізовані, зокрема, через застарілість закону про вищу освіту.
На її переконання, діти, які здобувають професійно-технічну чи вищу освіту, мають отримувати спеціальність, затребувану на ринку праці. А роботодавці – давати їм можливість стажуватися, працювати, отримувати гідну зарплату.
"Я буду наполягати на тому, щоб в новій редакції закону про вищу освіту було закладено реальні механізми, які дозволять роботодавцям впливати на зміст освіти, контролювати її якість", - наголосила Гриневич.
Вона пояснила, що ідеться про включення роботодавців до розробки Національної системи професійних кваліфікацій з метою впливу на процес контролю якості вищої освіти; до Експертного комітету та експертних комісій, які розробляють державні стандарти; до Наглядових рад ВНЗ – з метою впливу на формування навчальних планів, кадрову політику, контроль за використанням коштів; до підготовки та проведення кваліфікаційних іспитів.
"Також упевнена, ми зможемо знайти рішення щодо виробничої практики, стажування, отримання першого робочого місця випускниками, - підкреслила народний депутат. - Це питання не гасел і декларацій, чи якогось примусу, а знову ж таки – створення задовільної моделі співпраці між ПТУ, ВНЗ і бізнесом".
"Наша формула партнерства: система освіти роботодавцям – освічених кваліфікованих випускників, а роботодавці випускникам - робочі місця і гідні зарплати" - наголосила голова парламентського комітету.
Освіта.ua
18.04.2013