![]() |
У Держінспекції навчальних закладів заявляють, що проблема з обробкою електронних заяв та внесенням паперових заяв абітурієнтів до електронної бази ЄДЕБО виникають через некомпетентність відповідальних осіб вищих навчальних закладів |
Проблеми вступної кампанії перекладають на вузи
Прес-служба Державної інспекції навчальних закладів повідомляє, що у зв’язку з публікаціями в ЗМІ та реагуючи на звернення абітурієнтів і їхніх батьків, протягом 9-10 липня було здійснено перевірку п’яти вузів столиці.
Зокрема перевірки проведено у Київському національному економічному університеті ім. Гетьмана, Національному університеті "Києво-Могилянська академія", НТУУ "КПІ", Київському національному лінгвістичному університеті, Київському національному університеті будівництва та архітектури.
У інспекції повідомляють, що під час перевірки зазначених вищих навчальних закладів встановлені типові порушення в організації та проведенні вступної кампанії 2012 року. Зокрема, через некомпетентність відповідальних осіб виявлено проблеми з обробкою електронних заяв та внесенням паперових заяв до Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО).
Окрім того, на інформаційних стендах та дошках оголошень вищих навчальних закладів не завжди є інформація про наявність ліцензій, сертифікатів на надання освітніх послуг, програми творчих конкурсів та вступних випробувань тощо. Також встановлено, що в деяких особових справах абітурієнтів наявні не всі необхідні документи, а у приймальних комісіях окремих ВНЗ не ведеться журнал скарг і пропозицій.
Найгірший стан з організації вступу, за повідомленням Державної інспекції, було зафіксовано у Київському національному університеті будівництва та архітектури. Так, в ході перевірки зазначеного вищого навчального закладу ДІНЗ виявлено, що паперові заяви абітурієнтів опрацьовуються з порушенням термінів, а заяви в електронній формі необроблені вже протягом кількох діб, що призводить до втрати (автоматичного анулювання) поданих вступниками заяв на участь у конкурсному відборі.
За результатами інспектування, складені відповідні акти. А зазначені ВНЗ зобов’язано розробити заходи щодо усунення виявлених порушень та про результати поінформувати ДІНЗ.
У свою чергу адміністратори приймальних комісій зауважують, що не можуть повноцінно використовувати запропоновану систему. Зокрема в Громадянській мережі ОПОРА наголошують, що наслідком неналежного функціонування ЄДЕБО стало те, що приймальні комісії ВНЗ не можуть зареєструвати заяви абітурієнтів.
"Уже в перший день вступної кампанії на гарячу лінію Громадянської мережі ОПОРА почали надходити скарги від адміністраторів приймальних комісій на повільне з’єднання з сервером, на якому розміщена ЄДЕБО. Як результат, комісії не можуть забезпечити своєчасне введення інформації щодо заяв від абітурієнтів, оскільки кожний запит система опрацьовує дуже довго", - повідомили громадські спостерігачі за підсумками спостереження першого тижня вступної кампанії.
Також адміністратори приймальних комісій скаржаться на те, що кількість балів у додатках до сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання, що надають абітурієнти, не відповідають даним у електронній базі, а також на те, що за таких умов неможливо перевірити кількість уже поданих заяв у різні ВНЗ.
11 липня Міністр освіти Дмитро Табачник заявив, що позитивно оцінює проведення вступної кампанії у вищі навчальні заклади України в поточному році.
Коментуючи проблеми, які виникли при подачі електронних заяв на початку вступної кампанії, міністр зазначив, що збої виникли через велику кількість бажаючих. "Будь-яка система, якщо з нею одночасно працюють кілька десятків, або сотен тисяч людей, може дати збій", - зауважив Табачник.
У свою чергу, у приймальних комісіях деяких вищих навчальних закладів працівники, які відповідають за внесення даних в ЄДЕБО, переходять на нічний режим роботи, коли навантаження на систему спадає.
Вдень внести дані абітурієнтів до Єдиної державної бази з питань освіти вкрай важко. Система постійно видає помилки.
Освіта.ua
11.07.2012