Абітурієнти обирають управлінські та економічні спеціальності

В ході цьогорічної вступної кампанії для технічних вузів головною проблемою став нерівномірний розподіл заяв за напрямами підготовки

Абітурієнти обирають управлінські та економічні спеціальності

"На деякі спеціальності був дуже великий конкурс, а інші залишилися з недобором, - пояснює ректор Національного університету залізничного транспорту Олександр Пшінько. - У нашому університеті, наприклад, користувалися особливим попитом логістика, менеджмент, управління процесами перевезень, а ось в аутсайдерах опинилися енергетичні спеціальності ".

Таку ситуацію вузи пояснюють кількома причинами. Зокрема, за традицією останніх років абітурієнти обирають управлінські та економічні спеціальності.

Крім цього, як стверджують у вузах України, напрями підготовки дублюються у багатьох вузах, тобто в малої кількості випускників був дуже великий вибір.

Тепер ректори розглядають можливість скоротити схожі спеціальності.

Щоб заповнити бюджетні місця, абітурієнтам радили подавати документи на інші напрями підготовки. Приміром, у Національному університеті залізничного транспорту перенаправити довелося 3,5% від усієї кількості заяв.

     

На подив вузів, багато хто не захотів отримувати безкоштовну освіту на іншій спеціальності, віддавши перевагу контракту за обраним спочатку напрямом.

А ось у Національній металургійній академії, навпаки, на деякі спеціальності навіть попросили у профільного міністерства додаткові бюджетні місця.

"На металургію, інженерну механіку та ливарне виробництво нам довелося просити про надання додаткового держзамовлення - настільки затребувані ці спеціальності, - говорить ректор Металургійної академії Олександр Величко. - Так що абітурієнтів, які спочатку не пройшли на бюджет, можливо, чекає приємний сюрприз".

На думку ректорів, до інженерних спеціальностей повертається колишній інтерес, хоч і дуже повільно.

І батьки, і діти починають розуміти, що набагато вигідніше отримати фундаментальну професію, а освіту економіста або менеджера можна отримати в якості другої освіти.

У ході цієї вступної кампанії вузи відзначили й попит заочної освіти серед абітурієнтів. Тому вони активно виступають проти скорочення заочної форми навчання, а навпаки, за те, щоб зробити її якісною.

Майже переживши цьогорічну вступну кампанію, якій властивий дефіцит абітурієнтів, вузи передрікають, що в наступні роки випускників буде більше.

Наприклад, якщо в 2011 році в Дніпропетровську було близько 1880 випускників, то в десятих класах міста зараз вчаться майже 7 тисяч учнів, а в дев'ятих класах - 9 тисяч.

Комсомольская правда
18.08.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Остап
Всі хочуть керувати :) Нажаль, працівників на всіх не вистачить. Підприємству в першу чергу потрібні люди, які власне роблять роботу і в другу чергу люди, які ними керують
BDG
Неправильно, когда в железнодорожных вузах готовят экономистов и юристов. Зачем тогда вообще нужны эти вузы, если в них большинство студентов учатся по непрофильным специальностям. Их надо объединять с такими же узкопрофильными техническими вузами и сделать один нормальный технический университет.
nezrozumiliy
Правильно,це їхній вибір,і батьки немають вказувати спеціальності їм,куди вступати.Куди хочуть,туди йдуть вчитися