![]() |
Спостерігачі акцентували увагу на проблемах прозорості роботи приймальних комісій, розподілі державного замовлення та нарахуванні додаткових балів за підготовчі курси |
Громадянська мережа ОПОРА наголосила на основних недоліках вступної кампанії
В ОПОРІ зокрема зауважили на недостатньо прозорій роботі приймальних комісій, які порушували процедуру оприлюднення власних рішень протягом двох днів після їх прийняття, як того вимагають Умови прийому. Таким чином, абітурієнти були позбавлені права доступу до важливої для них інформації.
Для прикладу, Національний педагогічний університет ім. Драгоманова станом на 1 серпня не оприлюднив результати внутрішньоуніверситетських іспитів. Крім того, ВНЗ не подав цю інформацію і до ІС "Конкурс", підкреслили в ОПОРІ.
Національний авіаційний університет традиційно оприлюднює списки рекомендованих до зарахування без відповідних даних щодо учасників вступної кампанії, а точніше - в алфавітному порядку без зазначення конкурсних балів, належності абітурієнтів до категорій (пільгові, за цільовими направленнями, поза конкурсом тощо), додаткових балів за довузівську підготовку, перемог в олімпіадах чи МАН. Це прямо суперечить вимогам Умов прийому щодо оформлення списків, зазначають в ОПОРІ.
В Громадянський мережі також наголосили, що маніпуляція з обсягами державного замовлення призвела до того, що частина абітурієнтів лише 1 серпня, коли оприлюднюються перші списки рекомендованих до зарахування, дізналася, скільки місць державного замовлення припадає на конкретну спеціальність, та наскільки великим є шанс вступу.
Крім того, профільне міністерство у відповіді від 29 липня повідомило ОПОРУ, що досі проводиться узгодження обсягу державного замовлення за напрямами та спеціальностями, враховується поточна конкурсна ситуація. Таким чином було підтверджено факт ручного керування процесом, повідомили спостерігачі.
Тож другий рік поспіль наказ про розподіл державного замовлення з усіма додатками є втаємниченим документом, у доступі до якого відмовлено громадськості та абітурієнтам.
Представники Громадянської мережі також зазначили, що використання додаткових балів за підготовчі курси інколи мало ознаку прихованої корупції. Так, до 20 додаткових балів могли отримати слухачі курсів довузівської підготовки з інженерно-технічних, фізичних та природничо-математичних наук.
Якщо абітурієнт прослухав 150-годинний ліцензований профільним міністерством курс підготовки, то після його завершення, під час атестації він міг отримати від 1 до 20 бонусних балів.
Втім, нововведення дивним чином трактувалося самими ВНЗ, зазначили спостерігачі. Так, Національний університет "Київський політехнічний інститут", Запорізький національний технічний університет, Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Донецький національний університет, Національна металургійна академія України всім без винятку слухачам нараховували по 20 балів.
Отже, замість оцінювання знань випускникам курсів було подаровано максимальні бали, на які навряд чи всі могли заслуговувати. Таким чином інновацію перетворено на приховане хабарництво, адже, всі курси є платними, а замість знань слухачі налаштовані виключно на бали, зауважили спостерігачі.
Деякі ВНЗ вирішили зараховувати додаткові бали за підготовчі курси і на економічні спеціальності, тобто, самостійно змінюючи обмежений перелік, що суперечить Умовам прийому.
Для прикладу, в Одеському національному морському університеті 4 абітурієнтам зараховані бали на спеціальність "менеджмент" на факультет економіки та управління, повідомили в Громадянській мережі ОПОРА, що здійснює спостереження за вступної кампанією 2011 року.
Освіта.ua
02.08.2011