![]() |
Європейські програми МВА використовують блоги, вікі-сайти, соціальні мережі та інші засоби Web 2.0, з метою залучення студентів, досліджуючи таким чином нові бізнес-стратегії |
Бум соціальних мереж в європейських бізнес-школах
Лише кілька років тому, викладачі та студенти європейських бізнес-шкіл були схильні розглядати соціальні мережі лише як розвагу. Про що б не йшлося - про блоги, вікі-сайти або такі соціальні мережі як Facebook, світ Web 2.0 мав мало спільного з бізнес-освітою.
В даний час, такі бізнес-школи, як ESADE (Вища школа адміністрування та управління підприємствами) та IESE (Міжнародна вища школа менеджменту) в Іспанії, а також INSEAD (Європейський інститут ділового адміністрування) у Франції займаються науково-дослідною роботою і навчають студентів використовувати соціальні мережі в бізнесі.
Також бізнес-школи займаються введенням даного предмета в систему академічної освіти.
Першим, хто виступив з ініціативою таких нововведень у навчанні, був старший викладач маркетингу в бізнес-школі INSEAD Ендрю Стівен. У 2009 році, після того, як Ендрю почав викладати на факультеті, він створив перший факультативний курс з соціальних мереж - "Реклама та стратегія соціальних мереж", що почали проводити у січні 2010 року.
За словами Ендрю Стівена, він відчував, що в бізнес-освіті є "біла пляма" і стосується вона саме сайтів Web 2.0, а також їхнього потенційного впливу на маркетинг.
Зараз Стівен на програмі МВА навчає тому, як соціальні мережі можуть поліпшити взаємодію між компаніями та клієнтами. На його заняттях студенти працюють над проектами з розвитку стратегій маркетингу в соціальних мережах для таких брендів, як Coca-Cola, Nokia і Hermès.
Як створити сервіс Buzz? (Buzz - функція, завдяки якій ви можете безкоштовно, прямо на мобільний номер, відправити своєму абоненту, який знаходиться оффлайн, спеціальне повідомлення-запрошення його в чат)
Безумовно, Ендрю Стівен визнає, що використання соціальних мереж для поліпшення маркетингу бренда онлайн все ще перебуває на ранній стадії розвитку. Більш того, 80% розмов про бренд відбуваються оффлайн і тільки 20% обговорюють такі питання в мережі.
"Студенти часто забувають, що найголовніший принцип маркетингу - просування товару - будь-то в мережі або оффлайн. Ми тільки на початку шляху в цій області", - каже Стівен.
Також, школи тільки починають включати соціальні мережі в навчальні плани і свій розклад.
Програма EМВА в школі ESADE, розташованої в Мадриді, зараз знаходиться на стадії обговорення. Раніше школа, аби підтримувати зв’язок зі студентами в неаудиторний час, покладалася в основному на електронну пошту. Проте, коли третина студентів не проживає в Мадриді, однієї електронної пошти явно недостатньо для підтримки зв'язку з групою, - каже Джейм Кастелло, старший викладач з управління маркетингом.
"Студенти бачать один одного раз на два тижні", - говорить Кастелло. – Але їм необхідно спілкуватися".
В ESADE вирішили використовувати загальнодоступну мережу Moodle, що розроблена виключно для освітніх установ. Цей програмний додаток допомагає студентам працювати в мережі та підтримувати спілкування.
"Суть використання мережі Moodle - підтримувати тісне спілкування групи як під час аудиторних занять, так і у вільний час", - каже Кастелло.
Принципи роботи таких соціальних мереж самі стають предметом дослідження в бізнес-школах.
Старший викладач інформаційних систем у IESE Євген Каганер є ініціатором проекту з дослідження використання засобів Web 2.0, таких як вікі-сайти, блоги та соціальні мережі, з метою співпраці за межами звичної організації.
Мобільні пристрої - невід'ємний компонент навчання
За твердженням Євгена Каганера, у навчанні не потрібно використовувати строго встановлений інструментарій. Студенти можуть застосовувати всі засоби зв'язку, починаючи від мікроблогів, віджетів і аж до веб-конференцій, з метою удосконалення та розширення свого аудиторного досвіду.
Каганер також повідомив, що в даний час викладачі факультету в IESE прогнозують, що за допомогою мобільних пристроїв студентам буде доступний розклад та домашні завдання, а також можливість спілкування один з одним.
Завдяки iPad (планшетний комп'ютер) від компанії-виробника Apple студентам доступні всі матеріали курсу, завдання та можливості спільної роботи.
Тим не менш, за словами Каганера, хоча користь соціальних мереж для поліпшення процесів навчання в бізнес-школах не викликає сумнівів, їх використання для підвищення прибутковості продукції та послуг у реальному світі куди більш жорстка.
Одне з найбільш багатообіцяючих завдань застосування соціальних мереж - служити платформою для так званого «краудсорсінга» або іншими словами, надання інформації широкій громадськості починаючи від дизайну нового логотипу і закінчуючи створенням нового виду PASTA.
В даний час Каганер задає студентам проекти, що вимагають використання краудсорсінга, оскільки, як він заявляє, краудсорсінг вже зараз став частиною майбутнього бізнесу.
Євген Каганер каже, що завдяки зростанню соціальних мереж ми спостерігаємо появу нової структури підприємства, нового способу спілкування з людьми на відстані.
"У результаті використання соціальних мереж комерційна діяльність зазнає змін, однак, зараз ще рано говорити, якими саме будуть ці зміни", - підкреслює викладач.
Студенти МВА програм провідних бізнес-шкіл Європи стануть першими, кому вдасться знайти відповідь на це питання.
Businessweek, переклад "Освіта.ua"
Освіта.ua
24.03.2011