![]() |
За останні п’ять років значно зменшилася кількість європейців, які надсилають документи та результати тестів GMAT до американських бізнес-шкіл |
Європейські апліканти втрачають інтерес до американської бізнес-освіти
Студент шотландської бізнес-школи Стівен Ренвік думав про отримання ступеня МВА в американській школі, такій як Stanford Graduate School of Business. Згодом він уважніше придивився до вартості навчання. Вартість дворічного курсу в кращій бізнес-школі США коштуватиме йому більше ніж $150000. Ренвік каже, що це дуже велика ціна для нього.
Замість цього він звернув увагу на пропозиції європейських шкіл бізнесу з однорічними МВА-програмами, таких як швейцарська IMD (IMD Full-Time MBA Profile), французька INSEAD (INSEAD Full-Time MBA Profile) і британська Saïd Business School (Saïd Full-Time MBA Profile).
Зрештою він вступив до Saïd Business School, школи, відомої своїми сильними підприємницькими курсами з порівняно недорогим навчанням, вартість програми склала близько $57,000.
"Я завжди орієнтувався у ринку бізнес-освіті США, тому що американські бізнес-школи завжди високо оцінювались, але вони є просто астрономічно дорогими для мене", - каже Ренвік, який зараз працює у Saïd і запускає новий Інтернет проект.
Ренвік – це представник нового покоління європейських студентів, які все частіше вибирають бізнес-школи на своєму континенті замість того, щоб їхати до США.
За даними, оприлюдненими Graduate Management Admission Council, за останні п’ять років кількість європейців, які надсилають результати своїх вступних тестів GMAT до американських шкіл різко знизилась.
У 2006-му році, 50 відсотків європейців, які складали тести GMAT, надсилали свої результати до бізнес-шкіл в США, а у 2010 році це число знизилося до 37 відсотків.
Сусідній Канаді також не пощастило. У 2006-му Канада входила до ТОП-10 країн, в які європейські громадяни надсилали свої результати GMAT, а у 2010-му, згідно з результатами GMAC, Канада вилетіла з цього списку.
Зараз лідерами з отримання вступних документів європейських аплікантів вважаються Велика Британія, Франція та Іспанія.
Європейський ринок МВА на підйомі
"Європейський ринок МВА зараз на підйомі", - каже Нунціо Квосквереллі, управляючий директор QS Symonds, Лондонської компанії, що організовує щорічний QS World MBA Tour.
"Кількість людей, які шукають МВА-програми в Європі щороку зростає. Я думаю європейські кандидати все більше розуміють, що в Європі є бізнес-школи світового класу", - додає Квосквереллі.
За останні десять років європейські бізнес-школи заробили високу репутацію, стаючи все більш популярними через фактор доступних цін та короткий термін програм. Європейські школи пропонують однорічні програми, у той час як їхні колеги з США - дворічні.
"Сьогодні МВА-програми стають все більш популярними серед студентів і все більше визнаються європейськими роботодавцями як цінна кваліфікація", - каже Ліза Бевіль, голова приймальної комісії в IE Business School (IE Full-Time MBA Profile) в Мадриді.
"MBA в Європі стає значно ціннішим. Все більше європейських компаній використовують ступінь МВА як фільтр", - додає Бевіль.
Молоді випускники
Іншою перевагою європейських програм МВА стала Болонська Угода. Широка освітня реформа стандартизувала освітні системи Європи.
В результаті змін європейські студенти отримують ступінь бакалавра за коротший період часу, та бажають швидше отримати ступінь МВА. Згідно з даними GMAC, 41 відсоток людей що складали тести GMAT у 2010-му році в Європі були молодші за 25 років, порівняно з 32 відсотками в 2006-му.
"Це значна демографічна зміна", - каже Джевіер Муноз, директор приймальної комісії в Іспанській IESE Business School (IESE Full-Time MBA Profile).
"Вся університетська система Європи змінюється й це означає, що за два-три роки з’явиться значна кількість кандидатів, які будуть замислюватися про навчання на магістерських програмах в цілому та МВА-програмах зокрема", - каже Муноз.
Іспанія - одна з європейських країн, що отримує користь від недавнього сплеску інтересу до європейських бізнес-шкіл. За останні п’ять років кількість заяв аплікантів з Західної Європи до IESE зросла на 50 відсотків. "Через хвилю зацікавлених європейців, бізнес-школа нещодавно розширила курси МВА з 215 до 290 студентів", - каже Муноз.
В IESE , кількість заявок від абітурієнтів з західної Європи у 2010 році зросла на 17 відсотків, а очікуваний прогноз на 2011 рік - 20 відсотків.
Школи Великої Британії також помітили цю тенденцію. В London Business School (London Full-Time MBA Profile), загальний обсяг заяв збільшився майже вдвічі за останні п’ять років. Це в основному відбулося за рахунок європейців, які вирішили отримати ступінь MBA у Великій Британії, каже Девід Сімпсон, директор приймальної комісії в London Business School.
Німці отримують MBA вдома
Такі країни як Німеччина та Швейцарія також швидко стають лідируючими направленнями для європейських абітурієнтів.
Німецький ринок МВА ще досить молодий, але вже зараз більш, ніж 50 бізнес-шкіл в Німеччині змагаються за аплікантів МВА-програм, каже Квосквереллі.
Однією з найвідоміших німецьких програм є програма Mannheim Business School, що заснована у 2005 році.
"Кількість німецьких та європейських студентів, які вступають до школи стабільно зростає", - каже Сабіна Старіц, голова рекламних, торгівельних та корпоративних відносин Mannheim. - "Наприклад, 40 відсотків цьогорічного набору – це німецькі студенти у порівнянні з 34-ма відсотками минулого року. А кількість європейських абітурієнтів з-за кордону склала 12 відсотків, у порівнянні з 10 відсотками у 2010 році".
"На початку ми дійсно вважали, що повна програма МВА буде цікава тільки для людей з-за кордону, але не для німців, але тепер ми бачимо, що багато німців зацікавлені у Mannheim MBA, - каже Старіц. - Звертаючись до нас, вони можуть не отримати популярний американський бренд, але точно отримають високоякісну освіту за відповідну ціну".
Оскільки все більше європейців вирішують залишатися вдома, бізнес-школам Північної Америки стає все важче привабити західноєвропейських студентів.
"Деякі американські бізнес-школи, визнають що їм стає все важче заманити студентів із-за океану, таким чином вони вимушені скорочувати набір європейських студентів", - каже Квосквереллі.
Американські бізнес-школи дають відсіч
"В університеті Notre Dame's Mendoza College of Business (Mendoza Full-Time MBA Profile), за останні 5 років, знизилася кількість заявок від іноземних студентів", - каже Брайан Лохр, голова приймальної комісії. - "У 2006 році, біля 50 відсотків заяв до бізнес-школи надійшли від іноземних студентів. Ця кількість з того часу скоротилася до 42 відсотків".
Школа сподівається залучити більше європейських студентів, пропонуючи привабливу фінансову допомогу, таку як стипендії, що будуть покривати вартість навчання і проживання.
"Вони мають багато хороших шкіл в їхніх рідних країнах. І ці школи надають висококваліфіковані освітні послуги, - каже Лохр. - Ми хочемо зробити для них приїзд у Штати більш привабливим".
Пол Пінклі, виконавчий директор з прийому студентів в Graziadio School of Business and Management (Graziadio Full-Time MBA Profile) в Малібу, каже що школа відчула зниження інтересу з боку європейських абітурієнтів.
Школа застосувала декілька тактичних прийомів щоб збільшити обізнаність європейських студентів. Від відвідування європейських країн з турами MBA до допомоги з боку випускників з європейських міст, які організовували інформаційні зустрічі з абітурієнтами.
"Цього року школа зосередила більше уваги на країнах Східної Європи, таких як Україна та Росія, але зусилля поки що не мають успіху", - каже Пінклі.
"Деякі з них не хочуть їхати через те, що можуть звернутися до порівняно недорогих бізнес-шкіл у Європі, а ті хто може витрачати гроші на навчання в США, шукають ім’я з більш високим рейтингом, ніж наша школа".
Businessweek, переклад Мирослав Гришин, Освіта.ua
Освіта.ua
09.03.2011