Навчання та/або розвиток?

31 січня відбулася чергова зустріч професіоналів в області HR в стінах бізнес-школи «МІМ-Київ»

Навчання та/або розвиток?

Спікером в рамках т. зв. HR-кафе виступив Петро Холявчук, директор Київського Інституту Тренінгу, запропонувавши увазі аудиторії тему «Навчання та розвиток в організації: критичний огляд методів та їх можливостей».

Передумовою зустрічі став той факт, що сьогодні терміни «тренінг», «семінар», «практикум», «презентація», «коучинг», «мозковий штурм», «лекція», «стратегічна сесія», «наставництво» та ін нерідко сприймаються і використовуються як синоніми, що невірно - це принципово різні методи, які ефективні для досягнення різних цілей.

Петро поділився власним баченням різниці між поняттями навчання та розвитку. «Навчання - це отримання нової інформації, знань, умінь і навичок. Розвиток стосується особистості. Розглянемо як приклад теми продажів. Продажу можна навчати - допустимо, якщо досвідчений продавець передає свої знання менш досвідченому через наставництво. Але якщо мова йде про допомогу продавцю у розумінні свого стилю продажів, його можливостей і обмежень, тут слід говорити про розвиток ». Крім того, на думку спікера, якщо навчання часто може здійснюватися людиною самостійно, то для розвитку зазвичай потрібен партнер - воно найчастіше відбувається в міжособистісній взаємодії.

Петро також нагадав: варто враховувати не тільки сам формат заходу/інструменту, але і його результат. Навіть те найефективніше, що спрямоване на розвиток людини, не може вважатися таким, якщо після нього не відбувається ніяких змін особистості.

Освіта.ua
13.02.2013