Osvita.ua Вища освіта Міністр: необхідно переосмислити місію українських вишів
Міністр: необхідно переосмислити місію українських вишів

За словами міністра, університети мають генерувати знання та пропонувати сценарії розвитку

Міністр: необхідно переосмислити місію українських вишів

Міністр освіти Лілія Гриневич наголошує, що в Україні наступив етап переосмислення місії українських університетів у сучасному світі. Про це вона сказала під час виступу на серпневій конференції з питань підготовки до нового навчального року.

За словами міністра, університети мають генерувати нові знання, пропонувати нові сценарії для розвитку суспільства, віднайти своє місце у глобальному просторі вищої освіти та науки.

«Це неможливо без зміни системи фінансування, відповідної мережі, суголосних потребам сучасного ринку праці освітніх програм, розвитку сучасних внутрішніх та зовнішніх систем забезпечення якості, у чому допоможе новостворене Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти», - зазначила Гриневич.

На її думку, для цього має змінитися ідеологія мислення всередині університетів.

«В сучасному світі неможливо зростати самотужки. Виші повинні навчитись працювати у відкритих системах, об’єднуючи навколо спільноту однодумців, а не маринуватися у вузьких межах окремого закладу», - наголосила міністр.

Окремо вона підкреслила важливість розвитку науки в університетах.

«Традиційно недооцінена сфера роботи вишів - розвиток науки. Це при тому, що без неї не буває якісної вищої освіти. Для підтримки науки в університетах за останні три роки ми впровадили базове фінансування наукових досліджень, розвивається мережа центрів колективного користування сучасним науковим обладнанням, розширено грантові програми, усі виші вже мають безкоштовний доступ до наукометричних баз Scopus і Web of Science. І ці можливості треба розвивати», - зазначила міністр.

Також Лілія Гриневич висловила переконання, що Україна має прагнути до того, щоб вся система освіти наскрізно готувала людей до складних викликів майбутнього, які вимагають від нас принципово нових підходів до навчання та розвитку можливостей наших громадян і творення суспільства освіченого загалу.

«В умовах дедалі більш мінливого, невизначеного, складного та неоднозначного світу освіта може допомогти нам відповісти на проблеми та не пасувати перед ними. Це цілком суголосно і нашим потребам та реаліям. Тож давайте матимемо мужність і здатність триматися разом заради змін на краще, заради нашого спільного добробуту і зростання. Перед нами дуже багато роботи, там для кожного знайдеться своє місце”, - завершила Лілія Гриневич.

Освіта.ua
19.08.2019

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Дістало
Вона ще має переосмислити місію? Пане президент, женіть її геть від міністерства. Це найгірше зло в освіті оте НУШ недолуге, позорище з придбаним дипломом кандидата! Кожен день на посаді розцвнюється як зрада національних інтересів. Все руйнує, бо їй нема що втрачати. У неї нічого святого немає.
Просто професор
- вчителі , професори і доценти! Це дуже примітивно. Наші школи , Коледжі, внз мають третину від потреби, бо олігархи: порошенки, ахметови, пінчуки , бахматюки... все кладуть собі в кишеню, людям - зась!! А нас стравлюють межи собою. Обміркуйте сказане!!!
Роман
Для Просто професор: Це правда
Коментувати
реалии таковы
Больше половины вузов следует сократить или оптимизировать, студентов нет, в группе по 3-5 человек, кафедры переполнены стариками-выживальщиками, им, конечно, не до науки или какого-то там уровня, им на пенсию не прожить. Вест методический хлам на плечах доцентов и ассистентов, уровня в большинстве вузах нет, советский душок уже за милю несет, на всех руководящих постах пенсионеры, молодым пробиться на должность или звание не реально, науки нет, одна профанация. Для реанимации старшей школы необходим жесткий фильтр - лимит на возраст 65 лет, подтверждение межд. сертификатом знания англ. и список публикаций за границей - первоначальные шаги.
Оракул
Для реалии таковы: Проблема в тому, хто буде приймати рішення і цей хтось може його приймати суб’єктивно. Вже досвід маємо. Але ми йдемо швидкими кроками до повної деградації університетів і до невизнання наших дипломів за кордоном.
Не плюй в колодец!
Советский душок- необходимая мтб, уверенные , не бедные преподаватели, с квартирами.
Коментувати
Средний доцент
Прочитал все коменты. Пресслужба и грантокоменты дают месидж- всему виной старики - профессоры!! Гнобят молодежь?? Заказняк чистой воды.молодежь не идет у внз из- за нищенства. А старшим надо сказать : спасибо!!! ЗЕ должны выкинуть советников Гриневич на свалку и навести порядок!!
реалии таковы
Для Средний доцент: молодые попросту не могут устроится в вуз, поскольку все вакансии забиты Марь Ивановыми за 70 лет, которых только выносить могут вперед
Коментувати
реалии таковы
Нынешние вузы напоминают клубы пенсионеров, в современные реалии они уже не вписываются, молодежь валит из страны получать качественное образование за границей. В любом вузе в основном преподаватели пенсионного или предпенсионного возраста с советским мышлением, без знания англ.яз, не читающих иностр. литературу и непечатающихся за рубежом, требующих взятки от аспирантов, заочников. Коллапс в науке уже наступил, ее необходимо реанимировать, скидывать эту гидру в пропасть.
cos
Для реалии таковы: Английский в Украине не государственный язык- поэтому знать его не обязательно. Кому надо- тот его и выучит.
Коментувати
давай реформы
Реформировать вузы давно пора, молодой доктор наук не может физически подать на звание профессора, его старики банально не пропустят, ну на крайний случай необходимо дать на лапу в размере тысяч долларов, у кого есть, старая гвардия держит оборону жестко, конечно, путь в никуда. Эту систему надо ломать через колено, по достижению 65 лет преподавать в гос. вузах запрещено в ЕС, в Китае - 60 лет, так же надо сделать и в Украине, почтенных давно пора уже проводить из вузов и дать дорогу молодым.
Багіра Багіра
Щодо пенсіонерів та цитати пані Ольги Щебентовської "... Молоді, захищені доктори наук, отримують по 0,3 ставки посадових окладів, а пенсіонери по цілій!...": теоретичні знання без професійного досвіду професійно зрілої особистості то ...
Tet-a-tet
Стільки років в МОНУ пробалакали, а тепер вирішили, що щось треба переосмислювати. Та того, що ми тут писали на 10 років роботи МОНУ вистачило би, але на жаль віз і нині там. Жаль лише, що втраченого часу вже не повернути.
avatar13
Отой смайлик, який на картинці позаду т.з. "міністерки" намальований - ніби кажеться, що він сміється з неї, та й каже: "роби, роби так і далі свої "реформи", а я й далі з тебе посміюсь". Лізти в структуру школи, тепер лізти в структуру універів - ну це вже, по моєму, наглість. Поробили т.з. "нову українську школу", а скоро ми почуємо про "нові українські вузи". Матюкатися після цих реформ хочеться, тому що те "нове", що вона робить, це давно забуте старе!
Ольга Щебентовська
Про яку реформу ВИШів може йти мова, якщо основний штат працівників - пенсіонери! Молодим не дають можливостей, не вистарчає годин, вимагають публікацій, а щось зробити для покращення умов праці, заохочення - нічого. Молоді, захищені доктори наук, отримують по 0,3 ставки посадових окладів, а пенсіонери по цілій! Як можна реформувати освіту таким шляхом? Хто буде робити «науку» за копійки??? Пане міністр, дайте відповідь: коли в пріорітеті буде молодь, а не пенсіонер із філософією радянської освіти?
Нечуй Одесский
Вокруг министерства собрался круг соросовской банды! Они давят, через прессу , гранты, правительство ради деинтелектуализации страны. Яркий пример твикс- шаров- рошкевич!
Кіпріот
Шаров, ковтунець , Рожкевич вам реформують виші- строго по вказівці Сороса , поляків з німцями. Жодного не знайдете!!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!