На 91 вакансію претендує 1000 юристів, - Гриневич

За словами міністра, кроки МОН зменшать «топовий» рівень безробіття серед юристів

На 91 вакансію претендує 1000 юристів, - Гриневич

Заклади вищої освіти, що надають правничу освіту, а також професійні асоціації мають об‘єднуватися для незалежної оцінки, погляду та впливу на розвиток правничої освіти в Україні. Про це сказала міністр освіти Лілія Гриневич під час виступу на Харківському міжнародному юридичному форумі.

«Для мене є дивним, чому до цього часу ми не маємо дієвої Асоціації юридичних закладів вищої освіти, яка могла б, як і об‘єднана професійна спільнота, робити незалежну оцінку правничій освіті в Україні, як мала б свою «зірку якості» для підготовки кращих українських правників. Така незалежна інформація змогла б стати дороговказом для змін і нам – Міністерству освіти і науки, і для розвитку верховенства права в країні загалом», – зазначила Гриневич.

Вона також додала, що вже протягом двох років за участі професійної, наукової та освітянської спільноти триває палка дискусія щодо нової концепції юридичної освіти.

Разом з тим, за словами міністра, відсутність концептуальних документів не заважає Міністерству освіти робити революційні зміни у сфері юридичної освіти напряму. Передовсім, йдеться про вступні випробування із застосуванням технологій ЗНО.

«Справа, яка три роки тому починалась як експеримент, була адекватно сприйнята університетським і студентським середовищем та імплементована в загальнонаціональні умови вступу. З впевненістю можу сказати, що дві вступні кампанії із застосуванням нових підходів не тільки назавжди зняли питання про корупційні ризики при доборі магістрантів, але і дозволили переглянути політику низки відомств у питанні підготовки фахівців за спеціальністю «Право», – повідомила Лілія Гриневич.

Так, цьогоріч за результатами «магістерського ЗНО» Міністерство юстиції відмовилось від розміщення державного замовлення на юристів у відомчій Академії пенітенціарної служби.

Цього року держава також перестала замовляти юристів на заочній формі навчання. Знову ж таки, з огляду на рівень підготовки, продемонстрований на вступних іспитах в магістратурі.

«Ми свідомі того, що такі кроки реально дадуть ефективність для покращення якості підготовки правників і зменшать «топовий» рівень безробіття серед юристів. Нагадаю, що сьогодні на 91 вакансію претендує 1000 безробітних правознавців. Але це стане можливим лише з рішучими змінами в структурі навчання в правничих школах, підвищення вимогливості як до студентів, так і до викладацького складу», – підсумувала Лілія Гриневич.

Освіта.ua
25.09.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Kristina
Конечно, зачем нам образованные люди? А тем более юридически подкованные. Сократим численность. Кто следующий на очереди? Безработных много не потому, что вузы выпускают невостребованных специалистов, а потому, что работать негде. Займитесь развитием экономики для возможности трудоустройства, а не истреблением вузов, готовящих специалистов
123
Все намного проще, молодежь массово уезжает учиться за границу, олигархату нужны малограмотные, дешевые рабы, задача стоит - удержать своих, из Бангладеш завозить не получиться.
Небайдужий
Коли читаєш подібного роду публікації – ДИВУ ДАЄШЬСЯ!!! Шановні, ми живемо у 21 сторіччі, де в цивілізованих країнах ринок є саморегулюючим механізмом, а попит і пропозиція – його основними рушійними продуктивними силами суспільства. Ринок освітніх послуг – не є виключенням! Так, чому ж, в нашій державі пропонується створення подібних асоціацій, які, аж ні як не сприяють формуванню конкурентноздатного фахівця в галузі права. Дозвольте нашому суспільству прямувати проєвропейським шляхом, а не обмежувати його у вільному та свідомому виборі.
Маргарита
Кардинальные шаги, о которых говорит Л.Гриневич, приведут к тому, что 90% населения не смогут получить образования. ЗНО, которое сейчас сдают выпускники школ и бакалавры для поступления в магистратуру имеют высокий процент ложных вариантов ответов, заложенных как правильные. Эти шаги спровоцирует отток студенческой молодежи из Украины для получения образования в других государствах.Складывается впечатление, что министры вместе с правительством делают все возможное, чтобы украинцы не развивались. А глупой, серой массой проще упрпвлять. Так и до крепостничества недалеко.
Олеся
ВНО пришло в Украину по аналогии с российским ЕГЭ. Ни в одной европейской стране нет такого весьма необъективного уравнительного экзамена. И поэтому очень странно слышать от министра образования нашей страны о концепции "добавим ещё ЗНО!" Как-то не вяжется с Европейским курсом...
Катерина
Тенденція скорочення магістрантів в Україні може стати небезпечною. Навіть сьогодні ми маємо значний вдтік талановитої молоді за кордон. А що робити викладачам, які втратять ставки? Також, за кордон? Щодо ЗНО, тут взагалі неоднозначне питання. Є кандидати на вступ до магістратури, які отримали диплом бакалавра або спеціаліста кілька років тому. Це можуть бути люди вже з парктичним досвідом. Для них ЗНО - щось незрозуміле і, можливо, психологічний бар’єр.
Петро
Через ЗНО значна частина молоді тікає навчатися до Польщі, Чехії, Словакії, Болгарії. Будь-які штучні перепони в отриманні вищої освіти створюють додатковий відтік абітурієнтів у зарубіжні виші. Хто буде працювати тоді у нашій країні, з якою освітою та кваліфікацією, і як ми будемо піднімати економіку своєї країни у таких умовах? І чому людина за свої власні гроші не має права отримати освіту того ж юриста чи будь-кого іншого? Чи держава витрачає на це хоча б одну копійку?
Володимир
Для Петро: Тому, що за гроші розум не купиш.
Петро
Для Володимир: А розум не купують, його набувають під час навчально-виховного процесу, на організацію якого витрачаються кошти з будь-яких джерел фінансування, і приватних, і державних, і залучених від майбутнього роботодавця в тому числі (тільки у цивілізованих країнах). А якщо людині створювати різноманітні перепони у здобутті вищої освіти, то вона дійсно не зможе купити на ринку освітніх послуг собі послугу з формування у неї розуму. Уявляєте скільки тоді нерозумних буде в країні? Давайте ще почнемо закривати перукарні, щоб всі ходили як дикі, магазини одягу та взуття, щоб і там не обслуговувалися й ходили голі й босі, ресторани та кафе, щоб ще й голодні були. І так поступово повернемося до планової економіки замість ринкової. Справді навіщо купувати розум? Краще ж нерозумним лишитися! Просто деякі люди отримали цю послугу колись безкоштовно та якісно, а комусь справді не пощастило її сьогодні і купити через "реформи".
Петро
Для Володимир: P.S. А давайте ще закриємо приватні лікарні та поліклініки, здоров’я ж теж за гроші не купиш)))
Коментувати
Тетяна
Шановна пані Міністр! Час доводить, що штучне обмеження будь чого є неефективним. Нехай ринок, час, попит, дасть свою оцінку цій ситуації. Приміром у Козелецький, Бобровицький чи інший район Чернігівщини, Сумщини та інших областей не поїде жоден з випускників запропонованої Асоціації вузів. Пропонована децентралізація не обійдеться без кваліфікованих юристів. Студент не обиратиме спеціальність юриста, якщо не буде попиту на ринку праці. На мою думку Міністерству освіти добре було б потурбуватись про робочі місця та робочі спеціальності.
Микола
Технологія ЗНО не є гарантією того, що абітурієнт має знання. Знання формують вищі навчальні заклади і результати (рівень цих знань) можна побачити тільки під час випускних іспитів у вишах, а не під час ЗНО.
Ольга
Я випадково прочитала, що Уряд Японії прагне до більшої кількості студентів з-за кордону, і поставив за мету залучити 300 000 іноземних студентів до 2020 року. При цьому більшість університетів Японії не вимагає вступного іспиту, навіть для іноземців. Кращі, найбільш престижні японські університети відрізняються від звичайних, пересічних тим, що дають своїм випускникам велику загальноосвітню підготовку. Юридична освіта дозволяє людині краще розуміти процес глобалізації цивілізаційних явищ, сутність сучасних політико-правових подій, юрист може успішно використати навички компаративістики, аналізу, синтезу в будь-якій сфері діяльності. То й навіщо закривати такі можливості українцям? Так, нам до Японії дуже далеко в соціально-економічних питаннях, розвязанні інноваційних проблем. Тому і не варто створювати штучні перешкоди для навчання в вузі. Щодо Асоціації юридичних закладів вищої освіти, яка могла б робити незалежну оцінку правничій освіті в Україні. на яку посилається у виступі пані Л. Гриневич, то виникає питання: чим так юристи завинили перед іншими? Якщо нема інших асоціацій по всіх спеціальностях, то чому педалюється саме ця?!
Марта
Уважаемый министр, ваши реформы приводят к тому что образование в нашей стране будет уже не совсем обязательным, Польше не нужны образованные украинцы, они не занимают там должности они просто работают по 12 часов в день на любой работе за те деньги, которые наше государство не в состоянии платить, в польский вуз нашим выпускникам проще поступить чем в родном государстве-вы просто обесцениваете наших специалистов и нашу молодежь-такое ощущение что вы делаете это осознано
Елена Ж.
"Вы полагаете все это будет носиться, я полагаю все это следует шить!" Фраза из известного фильма, о нужности важных жизненных процесов. На сегодняшний день просто необходимо быть специалистом в разных областях и при этом иметь юридические знания, применяя их как для работы так и для жизни. И конечно, же качество высшего образования, т. ч. получение юридической профессии, определяется не результатом сдачи ЗНО при поступлении в ВУЗ,а личной заинтересованость во время обучения и в конечном итоге сдачей экзаменов по завершению обучения в ВУЗе.
Христина
Дуже дискусійне питання поставлено Міністром... Як викладач права, точно знаю, що значна кількість студентів, особливо заочної форми навчання чи коли це друга вища освіта, вступають на юридичний факультет, щоб отримати правові знання - для розширення світогляду, для кращого розуміння політико-правових явищ у світі, для допомоги собі або своїм родичам, близьким, а не для того, щоби стати правником. Юристи працюють і підприємцями, і менеджерами, і помічниками народних депутатів тощо. Тому виміряти межу необхідності мати юридичні вузи тим, що на 91 вакансію претендує 1000 осіб, можливо не доцільно! По-перше, кількість безробітних фахівців визначається рівнем розвитку економіки країни, подоланням економічної кризи. По-друге, 91 не латентна вакансія правника все ж є, а хто сказав, що їх насправді не більше?
Влад
При усій пошані до думки Міністра, слід зазначити, що якість освіти ми маємо з’ясовувати під час поточного та підсумкового контролю в ВНЗ, особливо за результатами підсумкових іспитів при завершенні інституту. Дитина 17-18 років може розхвилюватися під час ЗНО, або людина може зрозуміти лише після вступу до вишу все значення отримання знань для подальшого життя та розуміння всіх явищ у світі та достойно пройти весь курс підготовки фахівця. А ми позбавлчємо дітей можливості стати студентом через постійне підвищення прохідного балу, і частина з них починає думати про еміграцію до Канади або навчання у Польщі...
Лилия Г.
Обращаю Ваше внимание, что в приграничных регионах Украины наблюдается сильнейший отток молодежи в вузы других стран, при этом выпускники школ, мотивированные на успешную карьеру и жизнь в своей стране зачастую выбирают именно профессию юриста. Она является динамичной, интересной, высокооплачиваемой! Согласна , не каждый становится судьей или адвокатом, но есть еще очень много ниш,где требуются работники с качественным юридическим образованием. И помните отличник в учебе (сдача ЗНО), редко становится отличником в жизни - это доказано учебными, психологами, педагогами и жизнью.
Ольга
Для Лилия Г.: Підтримую!!!
Коментувати
Іванка
В Украине всерьез встревожены, что все больше молодежи уезжает получать высшее образование за рубеж. Лилия Гриневич уверена, что остановить отток студентов в иностранные вузы сможет повышение требований к качеству образования. Украинские вузы не привыкли к конкуренции извне, поскольку такой проблемы никогда раньше не возникало. Кроме того, некоторые нововведения только играют на руку западным вузам. Среди самых значимых недостатков ВНО эксперты отмечают сложность и несовершенство тестов, необходимость в дополнительном обучении и частые изменения правил прохождения тестов, углубление неравенства между обычными и привилегированных школами, падение качества школьного образования, невозможность оценить творческие способности учащихся, несовершенство при системе оценивания. Проблема миграции молодежи является очень серьезным вызовом не только для сферы образования, но и для страны в целом.
Владислав
Якщо у нашій країні так багато правників, то чому тоді Міністерство в цьоому році надало ліцензію, вдумайтеся!!!!, Луцькому національному технічному університету на здійснення набору абітурієнтів за ОКР "Бакалавр" за спеціальністю "Право" (причому виділили державні місця), якщо у Луцьку ще з 1993 р. таких спеціалістів готують у Східноєвропейському національному університеті ім. Лесі Українки?
ОксанаІванівна
Пані Міністре! До Вашого відома, у нашій країні, де масове безробіття, економічний спад, відтік робочої сили за кордон і більша половина населення потребує субсидій, говорити про кількість вакансій, навіть юристів, є, принаймні, некоректно. Пригадується, що зовсім недавно така ж політика була щодо економістів. Наступні хто? Наша країна й так готує вступників,а потім кадри для Польщі, Німеччини.... Потрібно зупиняти відтік кадрів, а не знищувати економічну, юридичну, технічну освіти.
Кадровик
У пани Гриневич есть два момента, с которыми я, как профессиональный кадровик не согласна: 1) Редко уважающая себя компания будет искать себе юриста через систему Службы занятости, поэтому реальное количество вакансий юристов нельзя определять через наличие предложений по трудоустройству в указанных службах; 2) Количество безработных в стране, в т.ч. юристов, зависит не только от качества образовательных услуг ВУЗов этой страны, но, в первую очередь, от состояния экономики этой страны, развития бизнеса, привлекательности её для инвесторов и эффективности государственной экономической политики
Андрій Коні
Пані міністерша, я хочу бути юристом! Яке ваше діло до цього? Ви що живете в СРСР ?? Я маю конституційне право. Є безробітні фізики, хіміки, будівельники— що зупинити їх підготовку? Придумала чергову фішку ,щоб знищити юросвіту!! Це придумали знову грантоіди!!