МОН внесе зміни до нового переліку спеціальностей

Міносвіти готове обговорювати пропозиції щодо удосконалення нового переліку спеціальностей

МОН внесе зміни до нового переліку спеціальностей

Міністерство готове обговорювати з громадськістю пропозиції щодо удосконалення нового переліку спеціальностей, але такі пропозиції мають бути обґрунтованими. На цьому, за інформацією прес-служби МОН, наголосила міністр освіти Лілія Гриневич під час наради щодо змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти.

Зокрема, міністр зазначила, що новий перелік спеціальностей викликав жваву дискусію в інформаційному просторі, а також в академічному середовищі.

«Ми не налаштовані до масштабної ревізії переліку, адже була проведена велика робота по обґрунтуванню і аргументації, яким має стати новий перелік. Водночас, ми готові з’ясувати, де необхідно внести зміни до переліку тому, що це питання стає бар’єром на шляху розвитку певних напрямків підготовки», - пояснила Гриневич.

Після обговорення пропозицій учасники наради узгодили зміни, що готуються МОН до проекту постанови щодо змін до переліку спеціальностей.

Зокрема, пропозиції щодо включення спеціальності «деревообробні та меблеві технології», «гідротехнічне будівництво».

«Серед пропозицій до змін переліку – 12 галузь знань, де спеціальність «кібербезпека» перейменована на «інформаційну безпеку», спеціальність «комп’ютерні науки та інформаційні технології» розділені на 2 спеціальності: 122 – «комп’ютерні науки» та 126 – «інформаційні системи і технології», - повідомили в Міносвіти.

У проект змін до постанови також була включена 28-а галузь знань «Міжнародні відносини» за трьома спеціальностями: міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії; міжнародні економічні відносини; міжнародне право. Окрім того, у назві галузі «Наука про освіту» буде включено слово «Педагогіка».

За підсумками наради міністр освіти доручила створити робочі групи для вивчення інших пропозицій щодо переліку спеціальностей по напрямках.

«Новостворені комісії будуть вивчати питання щодо можливості перейменування «Науки про землю» на галузь знань «Географія. Геологія», медичні спеціальності у напрямку медичної реабілітації, підготовку педагогів за фахом хореограф, галузь знань «Водне господарство», телекомунікацію. Також буде розглянуто питання спеціальностей з національної безпеки країни за участю профільних установ і відомств», - зазначили у Міністерстві освіти і науки.

Як відомо у квітні 2015 року було прийнято урядову постанову №266, відповідно до якої був запроваджений новий перелік спеціальностей для підготовки фахівців усіх освітніх ступенів – від молодшого бакалавра до доктора філософії. Наказом МОН України від 6 листопада 2015 р. №1151 були запроваджені правила переходу вищих навчальних закладів від старого переліку спеціальностей і напрямів підготовки до нових спеціальностей.

Освіта.ua
13.05.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Оена
Відповідно до «Переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» спеціальність 091 «Біологія» входить до галузі знань 09 «Біологія» і таким чином не входить до галузі знань 10 «Природничі науки», що є нонсенсом. Крім того, 101 «Екологія» опинилась в окремій від біології галузі, а саме 10 «Природничі науки». Відповідно до Таблиці відповідностей (наказ 06 листопада 2015 року № 1151) спеціальність 03.00.16 – екологія ставиться у відповідність до нової спеціальності 101 Екологія, що є природнім, але доктори та кандидати біологічних наук за спеціальністю 03.00.16 – екологія за новим законодавством стають такими, що мають спеціальність, не споріднену до біологічних наук, за якою вони формально одержали відповідний ступінь і не можуть займати відповідні посади та приймати участь у ліцензуванні освітніх рівнів у галузі біологічних наук. Пропоную включити спеціальність «Біологія» до галузі Природничі науки.
Servio
Відверто знищується географія. За кордоном економічна географія в економічних науках, соціальна (суспільна) географія в соціальних, а фізична і науках про землю. Невже не можна піти цим шляхом? Суспільна географія та фізична тоді мають бути або виокремлені, або внесені відповідно до класифікації наук в ЄС та позиції ООН
Капаліка
А що не влаштовує? Колишню географію можна віднести до 5 спеціальностей 4 галузей знань, в тому числі і до освітніх, і до природничих, і до соціальних наук. Все як Ви написали про зарубіжний досвід... ВНЗ сам має можливість обрати, до якої нової спеціальності віднести свою підготовку географів. Більш того, в межах широкої спеціальності, можна пропонувати цікаві для роботодавців та студентів освітні програми. Іншої проблеми, крім того, що у новому переліку немає слова "географія" не бачу. Просто Ваш виш не готовий до автономії та розробки нових сучасних навчальних планів.
Капаліка
Моє переконання - потрібно робити не великий перелік спеціальностей, де на кожен чих буде своя спеціальність, а мінімальний перелік максимально широких спеціальностей, щоб виші могли пропонувати адекватні потребам ринку праці освітні програми, студенти могли реалізовувати вільні траєкторії навчання. І я категорично не згоден з необхідністю ділити 1 ІТ-спеціальність на кілька інших (як пропонується у статті вище), або під кожну специфічну географію видумувати якусь спеціальність.
Коментувати
Kiril
А що не ясно? Все колотиться навколо грошей і наживи. Взагалі для чого рівня бакалавр. Якщо у дипломі присвоєна кваліфікація і написано, що вища освіта. То чому справді не присвоювати категорію? Вибачте за правду. Але більшість опозиціонерів мають рацію. Закони перестають працювати на людей. Наступне питання. Варто просто зрозуміти. Для чого у таких темпах приймали закон "Про вищу освіту"? І де всі інші закони? Хочу відкрито підтримати тих, хто закликає не подавати документи до вишів. Спочатку нехай розберуться у законодавчій базі.
педагог
Питання ще в іншому. Чому з дипломом бакалавра не атестують на кваліфікаційну категорію? (Не педагогічне слово "бардак")
VNZ
За спеціальністю "Середня освіта" на бакалавраті мають отримати професію вчителя середнього навчального закладу. А в класифікаторі професій вчитель загальноосвітнього навчального закладу. Магістратура за спеціальністю "Середня освіта" кого випускати буде???? А хто готуватиме викладачів ВНЗ І-ІV рівнів акредитації????
Kiril
Теж дотримуюсь думки, що не варто вступних іспитів на 5 курсі. Колись дійсно їх не було.
ТАРАС
Все правильно зробили- як були комп.науки, так і залишаються. Замість назви "інформатика" стане "інф. системи і технології", а інформатика буде для вчителів і тіль ки для них 10% надбавки до стипендії. Це якраз зроблено для економії коштів.
Капаліка
Бардак, замість того щоб втілювати реформи, пані Міністр пішла назустріч деяким псевдовишам і зголосилась роздувати переліки спеціальностей. Навіщо? Які бар’єри були в об’єднаній ІТ-спеціальності? Виші могли за цією спеціальністю пропонувати окремі освітні програми, які будуть відповідати потребам ринку праці і потребам студентів. Тепер замість однієї широкої спеціальності з можливістю концентрації студентів на певному ІТ-профілі будуть 2 з пальця висмоктані спеціальності і високоповажні професори можуть бути спокійними за свої посади завідувачів. З іншими змінами така сама ситуація - на мій погляд переліки потрібно було ще скоротити, а не роздувати в угоду невеличким навчальним закладам. Зауважу також, що це робиться саме у момент активної підготовки до вступної кампанії (саме МОН зараз готується до розподілу держзамовлення за спеціальностями переліку 2015 року) - Квіт пішов а його стиль організації залишився (спочатку зробити, побачити що наробили, потім розбиратися)...
выпускник
Вот оно: ( XV P) "Останній прийом на здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста проводиться у 2016 році". У 2014 был принят етот закон. Если подумать наверно должен быть 2017. То есть все кто поступал у 2013 должны иметь право получить специалиста. Возможно в етом реч. А возможно надо внести изменения до 2020 года. В НАШЕМ СЛУЧАЕ СЛОЖНО СКАЗАТЬ.
выпускник
Наверное очень смутю. Но законы подписывает призедент Украины, а принемает Рада. Звените но кроме жалеть и в мыслях себя ругать, зачем ходили на майдан больше ничего не остается.
Капаліка
З таким рівнем загальної грамотності, потрібно не лише права вступати на рівень спеціаліста, а і права отримувати диплом бакалавра. У якій школі таким випускникам атестати дають?
выпускник
Для Капаліка: Только не надо отходить от проблемы. Откровенно. Все кто поступит в етом году диплом специалиста уже не будут иметь. Извените ето какой уровень грамотности надо иметь, чтоб поддвать сомнению действия минобразования( или выше ето не ваш комент).
Коментувати
студент, КНУ им.Шевченка
Какая польза в етих специальностях? Етот год последний, когда можна получить диплом специалиста. И ещё говорят о высшем образовании. Где Ваша Европа? Ставят студентов на колени. И имеют наглость соченять сказки, как хорошо учится на магистра.
N
Для студент, КНУ им.Шевченка: Главное, что бы на магистра поступление было чем то в виде ЗНО. А то филькиных грамот и так больше чем нужно среди выпускников ВУЗов.
teacher
Раньше вообще с 4 без всяких екзаменов вступали на 5-й. А давайте вместо слова ВУЗ, будем говорить техникум. Ведь задача ВУЗ дать высшое образование. Не имею представления, что написано в новом законе. Но знаю точно. Надо учитывть разные ситуации. И полное согласие. Зачем етого обмана. Всем понятно считаные страны признают нашы дипломы. Так зачем детям усложнять жизнь? Хотят быть специалистами, так дайте им возможность. Хотят быть магистрами, тоже самое. И не надо бредовых идей о ЗНО. Почему тогда до 4 курса тянули? Чтобы высасовать деньги. Да начните жить реально! У нас и так проблема с роботой. Еще будем запрещать учится.
Коментувати
Андрій
Хай щось придумають як записувати економічну кібернетику бо вона тепер просто записується як ЕКОНОМІКА.
ИКТ
Поэтому необходимо обратить внимание на преподавание предмета Информатика в школе как прикладного предмета Математика. Потому, что"Жизнь современного общества во всех его проявлениях немыслима без информационных технологий. Мир изменяется. Появляются новые идеи, новые продукты. Вчерашние лидеры рынка уступают место другим, более продвинутым компаниям. Страны – недавние аутсайдеры выходят на передовые позиции в мировой экономике. Продолжать можно бесконечно. Но в этом круговороте событий остается неизменным один неоспоримый факт: роль информационных технологий (IKT) за несколько последних десятилетий росла, растет и продолжает возрастать. Так же как продолжает расти потребность в специалистах, способных создавать современные, интеллектуальные информационные продукты."
Kiril
Для ИКТ: Надо совсем немного. Увести ЗНО с етого предмета.
Коментувати
TRUE
Хай вже прийнятий перелік залишається, бо й так проблем з ним наробили. Але треба надати можливість ВНЗ в межах спеціальності дозволити відкрити спеціалізації за старим переліком спеціальностей БЕЗ АКРЕДИТАЦІЇ СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ, якщо ВНЗ мав ліцензію за даною спеціальністю (спеціалізацією) раніше. Якщо навіть взяти таку спеціальність як "Фінанси, банківська справа та страхування". Випускник, який навчався на бакалавраті з даної спеціальності не може здобути необхідні знання навіть на базовому рівні для подальшої професійної діяльності з усіх 3 галузей. Чи варто видавати диплом широкопрофільного фахівця, якщо фахівець вузькопрофільний???!!
boris
Для TRUE: Проблеми 3 галузей буде вирішуватися спеціалізаціями та програмами, що запрпонують ВНЗ. Тепер роботодавець при прийомі на роботу буде дивитись додаток до диплома. Там буде повна інформація не тільки про те що вивчав, а і з якими оцінками та які компетенції здобув.
Коментувати
Віталій
А з якого року ці зміни запровадживатимуться? З наступного чи знов підсунуть подарунок абітурієнтам, які вже визначилися?
boris
Для Віталій: Прийом за новими спеціальностями починається цього, 2016 року. Дивіться накази МОН про відповідність старих та нових назв спеціальностей(спеціалізацій). Щодо акредитації, то акредитувати по новому не потрібно.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!