Полянський: МОН лише формуватиме освітню політику

В освітньому відомстві зазначають, що децентралізація є пріоритетом в освітній політиці Міністерства освіти

Полянський: МОН лише формуватиме освітню політику

Реформа професійної освіти в Україні реалізовуватиметься на принципі децентралізації. Про це заступник міністра освіти Павло Полянський сказав під час засідання Правління Української асоціації районних та обласних рад щодо питань децентралізації влади та передачі повноважень на місцеві рівні.

Під час засідання Павло Полянський презентував учасникам проект нової концепції професійної освіти в Україні, заснованої на принципі децентралізації.

Учасники засідання зауважили, що питання децентралізації – як фінансової, так і управлінської – сьогодні є дуже очікуваним в українському суспільстві та потребує якнайшвидшої реалізації, починаючи із законодавчого рівня; адже, за словами керівників обласних державних адміністрацій, відкладання цієї реформи призводить до загострення настроїв громадян у регіонах.

Відповідно, першим кроком має бути прийняття необхідних змін до законодавства, зокрема й до Конституції України, які вже напрацьовані експертами та громадою. У зв’язку з цим учасники засідання вирішили підготувати звернення до вищих посадових осіб держави щодо негайного внесення нормативно-правових змін, аби розпочати децентралізацію влади та реформу місцевого самоврядування в регіонах.

"Децентралізація є також пріоритетом в освітній політиці Міністерства освіти і науки і, зокрема, на ній побудована нова концепція професійної освіти в Україні",– зазначив заступник міністра освіти і науки.

Сьогодні децентралізацію в освіті підтримують і громадськість, і експерти та спільно закладають цей принцип у проект Концепції розвитку освіти на 2015-2025 рр., а також – в проекти законів "Про освіту" і "Про професійну освіту", розробка яких найближчим часом буде завершена.

"МОН не хоче командувати по-вертикалі аж до керівника професійно-технічного закладу та бути транзитним сектором для будь-яких фінансових ін’єкцій в професійну освіту. За Міністерством має залишитися лише формування освітньої політики та змісту освіти з опорою на громадянське суспільство. А питання кадрів, призначення чи звільнення керівників навчальних закладів, регулювання фінансів, - ці повноваження і відповідальність за них мають бути зосереджені на регіональному рівні", - наголосив Павло Полянський.

Разом із тим, вже сьогодні зміни, викликані прийняттям нового закону "Про вищу освіту", впроваджують принцип децентралізації на рівні університетів.

У напрямку реформи й децентралізації саме професійної освіти Міністерство освіти і науки також пропонуватиме на розгляд громадськості переформатувати професійно-технічні заклади на рівні району чи області у багатопрофільні з вузькопрофесійних, якими вони є зараз (наприклад, аграрний професійний коледж, кулінарний професійний коледж тощо).

Однак, за словами Павла Полянського, при такій реформі жоден з нерухомих об’єктів ПТНЗ чи земельні наділення навчального закладу не повинні вилучатися з системи освіти, вони мають бути збережені. Нові ж професійні коледжі готуватимуть фахівців усіх без винятку спеціальностей, яких потребує даний регіон. За такої моделі навчальний заклад отримуватиме кошторис на весь рік, і директор навчального закладу та місцева громада самі визначатимуть, які спеціалісти і на який період їм потрібні.

Освіта.ua
15.12.2014

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Натэл
Для Олексы Позняк. Поддерживаю. Есть такие экземпляры, что ходят в школу, как в детский сад, хорошо, что хоть памперсы не меняем. Родителей это устраивает: "4" детям поставят, а там они детей пристроят.
Олекса Позняк
НЕ буде зрушень у освіті поки ми не реформуємо учня. Учні дружно переходять з класу в клас часто в 11 класі дроби не вміючи додавати.Щоб він у школі не творив або просто в навушниках просидів а в наступний клас переведуть а в 11 атестат ??????? про середню освіту видадуть. Держава узаконює повну безвідповідальність учня і видає фактично фальшивий документ про наявність знань і умінь. РЕФОРМАТОРИ -БАРАНИ якщо думають он закрутимо учителю гайки, ліцензуємо 12 річку зробимо і буде ура. Учень сидів в навушниках 12 років буде тепер 13 ото й усе
Otto
Для Олекса Позняк: +++
Коментувати
Бєлий Володимир
Не буде громадянського протесту, якщо влада чітко пояснить: обов"язковим до виконання населенням є навчання кожної дитини у школі з 1-го по 9-й класи (основна шокла) і обов"язковим для держави є фінансування ТРИРІЧНОЇ профільної старшої школи (професійні та академічні ліцеї з різним змістом навчання, де має бути не більше 10-ти дисциплін) для кожного, хто бажає. Ніякої платної освіти у віці 16 - 18 років жодна порядна щодо свого народу влада не допускає. Якщо наша зможе, то довго не протримається. У більшості країн світу ліцеїсти професійних ліцеїв в основному вивчають технології, а також й такі базові як мови, історія, фізкультура.Після такого ліцею вони проходять державне незалежне професійне ліцензування поза опіки власних викладачів. Ті ж хто прагне вищого професійного рівня ще вчаться у закладах подібних до наших коледжів, але вже без загальноосвітнього блоку дисциплін - лише професійна технологія. Академічні ліцеї - 40 - 50% випускників стають студентами ВНЗ.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!