ЗНО-2010: громадськість чекає відповіді ...

"При вступі до ВНЗ має враховуватися середній бал атестата і проводитися хоча б один профільний іспит", - таку заяву в ефірі одного з телеканалів зробив Володимир Семиноженко

ЗНО-2010: громадськість чекає відповіді ...

Цим шокував усіх, хто причетний до освіти: учителів, учнів, батьків. "У найближчі 2-3-4 дні максимум ми скажемо. Проте тести будуть. Хотілося б, щоб вони були більш високого класу... У нас так: всі кидають вчитися в старших класах, вчителі вже не потрібні, потрібні тренери, репетитори, які натаскують, вибачте, як мавп і папуг, як правильно відповідати на ці питання", - заявив Семиноженко.

Заява не на жарт схвилювала цьогорічних абітурієнтів: ще одна реформа на їхню голову. Готувалися, налаштовувалися на щось конкретне, а тепер що? Якщо робити переформатування, коли підготовка до іспитів наближається до фінішу, під загрозу потрапляє студентська доля не однієї дитини. Виникає купа запитань: як плюсуватиметься "вузівський бал" до бала ЗНО, чи потрібно тепер складати три іспити (більшість реєструвалася саме так). Зараз всі кинуться шукати ці відповіді, і це в той період, коли треба найбільше зосереджуватися на навчанні. Окрім того, хто гарантує, що профільний іспит не стане черговим елементом корупції під час вступу? Найгірше те, що "погрози" цілком можуть стати реальністю. Як розповіла директор Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти Лариса Середяк, умови вступу можна змінювати за три місяці до початку вступної кампанії. Оскільки вона у нас стартує у липні, то час ще є...

То все ж таки, чого чекати випускникові-2010? У Міністерстві освіти та науки жодних коментарів не дають: "Жодних документів, які б це підтверджували чи спростовували, нема", - єдина відповідь, яку вдалося отримати.

Запровадження профільного іспиту у вузі є цілком реальним, теперішній уряд не зупиниться ні перед чим. Але давайте з’ясуємо, які наслідки це матиме? – говорить голова Комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України Володимир Полохало. - На мою думку, іспит у вузі стане перешкодою для проведення ЗНО і, по суті, означатиме його ліквідацію. А це, як на мене, є злочином. Соціологія засвідчує: 80 відсотків випускників підтримують незалежне оцінювання, а у Києві відсоток прихильників ще вищий: понад 90. Є дослідження, що підтверджують ефективність незалежного тестування: абітурієнти, які вступали у вузи за сертифікатами, успішно складають сесії. Якби був прийнятий закон про ЗНО, ми б не мали таких проблем. Зараз це питання урегульоване лише указом Президента України, а указ легко відмінити, тим паче, що у передвиборчій програмі Януковича прописали пункт про відміну ЗНО. 21 січня цього року "завалили" закон про зовнішнє незалежне оцінювання, організатором якого був я. Проти, зокрема, проголосували депутати від Партії регіонів. Але у ситуації, що склалася, є вина і екс-президента Ющенка, який все зробив, щоб керманичем держави стала людина, яка проти рівного доступу до освіти. Є тут вина і екс-міністра освіти та науки Івана Вакарчука зволікав з утвердженням ЗНО на законодавчому рівні.

     

Він посилався на те, що є указ Президента. Ми ж йому говорили: "Указ указом, але потрібен закон".

– Припустимо, профільний іспит запровадили. Як він доплюсовуватиметься до результатів ЗНО?

– Невідомо, думаю, чинний уряд не має такого механізму.

– Ви подали на розгляд законопроект Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження Зовнішнього незалежного оцінювання якості освіти та встановлення відповідальності за порушення під час його проведення? Які шанси того, що депутати його підтримають?

– Законопроект пройшов апробацію в освітянській сфері і, сподіваюся, буде схвалений. Це утвердить ЗНО, бо інакше теперішній уряд зробить все, щоб ліквідувати тестування. Я не здивуюся, якщо у нас знову випливе питання про десятирічну школу. До влади прийшли люди, не зацікавлені у вдосконаленні системи освіти. Адже від системи освіти залежить і розвиток науки, а вони хочуть побудувати сировинну економіку.

Схожу думку висловила директор Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти Лариса Середяк. "По-перше, яким чином результати ЗНО плюсуватимуться до результатів іспиту? Тоді вузам також слід оцінювати екзамени у 100-бальній шкалі. По-друге, виходить так, що діти один іспит складатимуть двічі. Пан Семиноженко сумнівається в об’єктивності наших тестів? Давайте вводити більше завдань відкритого змісту. Наприклад, у скандинавських країнах, які лідирують у моніторингових дослідженнях за рівнем знань випускників шкіл, більшість завдань – відкриті. Але це коштуватиме дорожче, потребує додаткового фінансування від держави".

– А як ставляться до цієї ідеї керівники навчальних закладів?

– Наші студенти загалом підтверджують ті оцінки, які вони отримали на ЗНО, – говорить ректор Львівського національного аграрного університету Володимир Снітинський. – Немає підстав не довіряти незалежному тестуванню. Звісно, його потрібно вдосконалювати. Це, по-перше, стосується якості тестів, по-друге, не варто зупинятися лише на 2-3 іспитах, їх може бути і 7-8. Тоді діти вчилися б комплексно, а не вибирали у старших класах лише "потрібні предмети". Щодо профільного іспиту у вузі, то один екзамен не буде показовим, не можна по ньому визначити рівень студента. Під питанням також, що мають на увазі, коли говорять про профільний екзамен. Для того, хто вступає на інженерію, профільною є математика, а її складають на ЗНО.

– Знаю, що і діти, і батьки дуже болісно відреагували на цю заяву, – розповідає кореспондентові директор гімназії "Сихівська" Галина Путій. – Думаю, змін все ж таки не станеться. Зовнішнє тестування потребує вдосконалення, але я як директор школи можу сказати, що воно об’єктивно висвітлює знання учня і дає йому змогу стати студентом престижних вузів. Два роки тому п’ятеро наших випускників вступили у медуніверситет.

Тим часом громадськість чекає відповіді. Запитань надто багато, а роз’яснення ми не отримали жодного. А вступна кампанія "на носі".

Високий Замок
16.03.2010

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Наталія
Абсолютно безправні і принижені в цій новій "машині" оцінювання - вчителі (старші інструктори, інструктори), що організовують роботу на пунктах тестування. 1. Щороку змінюються правила і десятки дрібних і не дуже недоречностей організаційного плану, невідповідність однієї інструкції іншій. Часу витрачається на опанування новим дуже багато!!! 2. Абсолютно принизливий договір вимушені підписувати вчителі (наприклад, роботодавець не несе відповідальність за затримку оплати....., а вона -мізерна) 3. Титанічно багато витрачається часу на педради, консультування, а минулому році ще й тести влашували для інструкторів, приславши надруковані "простині" 6 пт. Це абсолютна неповага до людей. 4. В цьому році, маючи 4-річн. досвід старшого інструктора з великим труднощами відмовилась від участі в ЗНО
Я для учителя
Дневник-личное дело ученика. Что же касается вызова родитеолей, то преподаватели ВУЗов вызывают родителей для беседы о поведении, обучении их чада. Так что с этой стороны всё нормально. Дело в ином. 12 лет обучения - это 9 лет обычной школы и 3 года уже не совсем школы.
учитель
стосовно 12-річної освіти. уявіть картину: у випускному класі будуть сидіти 18-19 річні молоді люди, які мають право голосувати або виставляти свою кандидатуру на виборах, одружуватись, народжувати дітей... а ми, вчителі, їм при цьому кажемо: "дай щоденника, я викликаю твоїх батьків до школи". ...ось того вумника, що придумав цю "реформу" посадити би в клас, та надати змогу попрацювати!!!...
Fedd to Роман
А ви, Романе, часом не з АПН? Ага, "фахівці" типу Табачника. Під гаслом "Повернемо вишам коритце".
Роман to Fedd
Не треба дурити людей патріотичними фразами. Реформи роблять фахівці, а не аматори, навіть, якщо вони дуже (!) цього бажають. Ось вам, шановні українці, і відповідь на питання про корупцію. Міністр освіти келейно збирає компанію аматорів і нехтуючи державними установами (АПН України) на догоду доброму (!!!) дядечку із Захода руйнує нашу систему освіти. А про ваших спеців, я вже дав посилання. Я все сказав і більше мені на цю тему писати не хочеться. Єдине на що я сподіваюсь, що нині цією справою займуться фахівці.
Fedd to Роман
А тому, Романе, що більше нікому. Реформи взагалі роблять люди небайдужі. Нас на це вповноважила вс та ж держава в особі міністрів освіти та Президентів Україна, а через них - український народ :) Щодо тих, хто укладає тести - то серед них і вчителі методисти, і співробітники АПН, і викладачі вищої школи. Це якщо мова саме про методистів-укладачів. Автори тесттових завдань - велика кількість фахівців освіти різних рівнів. Так що "експерти" цілком відповідні. Хочете покращення і вважаете, що можете краще за них? То приєднуйтеся до процесу розробки завдань. А стосовно ефективності роботи та утримання АПН - питання не за адресою. Запитуйте нового міністра.
Роман to Fedd
Ось тому то й виходить, коли такі "експерти" складають тести - результати відповідні. Читайте на гілці "Випускникам дозволять складати тести..."
Роман to Fedd
Чудово. Ви працюєте в системі АПН? Якщо ні, тоді чому вкрай важливими реформами в освіті займаєтесь Ви, а не, наприклад, Інститут вищої освіти АПН? В АПН 50 академіків і майже 100 член-корів, 6 інститутів, 180 докторів і 500 кандидатів наук. Чому держава витрачає шалені кошти на їх утримання, а важливою сферою життя займаються сторонні люди? Хто вас на це вповноважив? Соросівський фонд "Відродження"?
Fedd to Роман:
Перепрошую, сам неуважний.... "Я вимагаю наукового обгрунтування експерименту від Академії педагогічних наук України." Власне, і вимагайте його від АПН. Я тут до чого? Для себе кореляцію між тестовими балами та результатами першої сесії я рахуватиму не раніше осені 2010.
Fedd to Роман
Романе, читайте уважно попередні пости. "Ефективність на підставі статистичного аналізу академічної успішності протягом років експерименту не встановлювалася"
Роман to Fedd
Ага. Так де відповіді на конкретні питання: 1. Наукове обгрунтування Академії пед.наук. 2. Який інститут проводив експеримент і хто керував. 3. Де і в яких вузах проводились і яким чином. 4. Де у фахових педагогічних виданнях опубліковані результати експерименту з порівняльними дослідженнями. Чи Ви просто відпрацьовуєте іноземні замовні гранти?
Fedd to Роман
Ваше право і ваша воля. Так, з 2002 року я працюю в проекті ЗНО. Не влаштовують експерименти? Не проблема - пишіть проект досліждення, отримуйте грант, проводьте та отримуйте результат. Маєте сумнів - то дійте, а не перекладайте на плечі інших свої сумніви. Заодно відчуєте контактність та прозорість вузів.
Роман
Fedd. А звідки така обязнаність щодо експерименту з тестуванням? Ви часом не належите до компанії п. Лікарчука? Проте, все що Ви написали - лише слова, яким я не довіряю. Я вимагаю наукового обгрунтування експерименту від Академії педагогічних наук України. Який інститут проводив, хто керував експериментом (посада, наук.ступінь, звання), хто конкретно і де здійснював експеримент, дані про порівняльний аналіз у конкретних вузах, публікації даних експериментів у фахових виданнях і т.ін.? Все інше - це лише красиві слова для того, щоб ввести в оману громадськість.
Fedd
Романе, експеримент з тестуванням у форматі ЗНО тривав з 2000-го року. Обов'язковим ЗНО стало з 2007-го. Рахуйте, чи вклалися автори у відведені Вами часові рамки. Ефективність на підставі статистичного аналізу академічної успішності протягом років експерименту не встановлювалася - оскільки доцільність та репрезентативність біла б сумнівною - під час експерименту участь брали школярі з високими та дуже високими оцінками рівнями знань. Під час обов'язкового етапу, з 2007-го року, такі спроби неодноразово робилися, але, на жаль, окрім декількох вузів - Могилянки, Франка та Каразіна, на контакт у проведенні таких досліджень ректори не йшли. Більше того - навіть спроби міністерства перевірити, як та з якими балами сертифікатів ВНЗ приймали останні два роки абітуру - наражалися на спротив.
Роман
Fedd. Можливо. Я не буду сперечатися. Хоча там є досить різкі коментарі щодо окремих викладачів. Подивіться побільше вузів, а не тільки свій. А де ж Ваші контраргументи на мої міркування, наведені нижче.
Fedd
Романе, ви зробили такий висновок на підставі оцінок викладача максимум кількома десятками студентів, які до того ж голосували за улюбленців та переважно молодих та симпатичних? Хе-хе, я б за такі спостереження та висновки ставив би двієчки.
Игорь Елькин
Я считаю, что тестирование должно быть отменено для заочников платной формы обучения и для тех, кто закончил ОШ до введения тестов.
Роман
Точна адреса: http://univerlife.com
Роман
І ще один цікавий момент щодо корупції у вишах. Я зайшов на сайт Univer.life де студенти дають оцінки своїм викладачам (часто дуже критичні) і був приємно вражений. Хабарниками називають близько 10% і навіть менше, а переважна більшість - це чесні і розумні викладачі, якім лише дякують за блискучі знання і чудові лекції. А це щось ніяк не в"яжеться із численними криками про корупцію у вишах. Хтось пояснить?
Роман
Така ж методика використовується і при необхідності замінити базові підручники на інші. Я хочу, щоб дані цих експериментів (якщо вони проводились?) стали доступними громадськості. Проте я переконаний, що нічого такого не робилося. Рішення про перехід в школах до 12-більної системи оцінювання прийняли без будь-якого наукового обгрунтування, зберігши 5-бальну у вузах. Ефективність ЗНО має бути перевірена експериментально протягом 5 років (час навчання у вузі) шляхом порівняння із тими студентами, які вступили звичайним шляхом. Отож і виходить, що спочатку кошти мали спрямувати на експеримент, а не поспішати догодити своїм спонсорам із Європи. Правда тепер зрозуміло, чому Ющенко присвоїв АПН статус Національної - бо не заважали руйнувати освіту.