Вступ до вищого навчального закладу має бути усвідомленим рішенням, - директор УЦОЯО

Директор Українського центру оцінювання якості освіти Ірина Зайцева розповіла про перспективи розвитку зовнішнього незалежного оцінювання в Україні

Вступ до вищого навчального закладу має бути усвідомленим рішенням, - директор УЦОЯО

Характеризуючи систему зовнішнього незалежного оцінювання директор УЦОЯО сказала, що тестування увійшло у стадію стабільного розвитку, зазначивши, що деякі аспекти проведення та специфіка тестування продовжують активно обговорюватися на всіх рівнях.

"Сьогодні ми можемо сказати, що в суспільстві вже сформувалася довіра до системи зовнішнього незалежного оцінювання. Адже однією з безперечних його переваг є набагато менші, ніж за традиційних іспитів, підозри в корупції", - зазначила І.Зайцева.

"Варто говорити також про зведення до мінімуму людського фактора, систематизацію вступу до вищих навчальних закладів", - підкреслила директор УЦОЯО.

Вона також зазначила на важливості обговорення суспільством дискусійних питань щодо системи тестування.

"Наприклад триває дискусія, чи потрібно додавати ще й тест із загальної навчальної компетенції – так званий ТЗНК. Цей проект вже другий рік проходить пілотування на регіональному рівні, і наступного року ми підіб’ємо загальні підсумки експерименту", - повідомила директор УЦОЯО.

Ще одним питанням, що зараз обговорюється є дворівневі тести. "Мається на увазі, що рівень підготовки з математики для тих, хто йде на спеціальності, пов’язані з теоретичною математикою, і тих, хто орієнтується на економічну освіту, зрозуміло, різний. А тест сьогодні складають однаковий", - зазначила Зайцева.

Вона також повідомила, що багато дискусій відбувається і навколо гуманітарного блоку предметів, адже філологічні знання важко піддаються формалізації. І.Зайцева зазначила, що саме це стало передумовою введення тестових завдань з відкритою відповіддю, в яких необхідно створити власне висловлювання.

"Багато проблем у тестуванні знань з іноземної мови. Зрозуміло, що для об’єктивнішої картини потрібно перевіряти і аудіювання. А для цього треба всі школи, де проходитиме тестування, забезпечити комп’ютерами у такий кількості, щоб кожен випускник міг працювати за ним індивідуально. Поки що це складно реалізувати", - повідомила директор УЦОЯО.

Вона зазначила, що незважаючи на наявність проблем, це проблеми вдосконалення, а не зростання.

"Йдеться про підвищення якості тестових завдань, можливості оптимального використання міжнародного досвіду тощо", - підкреслила Зайцева.

Вона нагадала, що цього року до переліку предметів ЗНО додано всесвітню історію, а через рік, у 2013 році, до системи тестування буде додано світову літературу.

Директор УЦОЯО також акцентувала увагу на питаннях змістовної підготовки абітурієнтів, нагадавши, що цього року 30 % тих, хто складав тест з математики, не змогли відповісти на елементарне запитання про теорему Піфагора.

"А це молоді люди, які збираються вступати на спеціальності, пов’язані з математикою. Є над чим поміркувати тим, хто каже, що в нас занадто прості тести з математики", - підкреслила Зайцева.

Вона зазначила, що рівень підготовки з математики має бути кращим. "Це ні в якому разі не провина школи, що останніми роками країна захопилася гуманітарними дисциплінами, забувши про фундаментальні", - підкреслила директор УЦОЯО.

Ірина Зайцева також побажала цьогорічним випускникам визначитися, за якими спеціальностями вони бажають навчатися.

"Бо коли людина обирає не професію, не навчальний заклад, а тільки прагне вступити хоч куди, такого, на мій погляд бути не повинно. Це має бути усвідомлене рішення", - резюмувала директор Українського центру оцінювання якості освіти Ірина Зайцева.

Освіта.ua
21.11.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Настя
у скільки університетів можна подавати документи?
Елена
Для Настя: В 5 ВУЗов на 3 специальности!
Коментувати
Лора
Зачем изобретать велосипед, не пойму. Как показывает время, старшее поколение имеет более фундаментальное базовое образование, чем наши дети. Учились по субботам, сдавали экзамены каждый год и никто не умер от перегруза мозгов. Если наши граждане выезжали за границу, то их детям в их возрастном классе делать было нечего. Какого лешего надо было поламать все хорошее, искуственно отупить детей? У нас никто не спрашивал, как звучит теорема Пифагора. Ее нужно было знать и применять для решения задач далеко не типа 2*2=4, и все успешно с этим справлялись. А сейчас задания по математике для умственно отсталых детей, а не для будущих инженеров.
читач
Для Лора: Для майбутніх інженерів завдання такі самі, як і 30 років назад, ніхто не змінює програми і читають їх ті самі викладачі, яким вже по 70 років. А час диктує зовсім інші вимоги та більш прогресивний підхід до навчання і підготовки спеціалістів.
Лора
Для читач: Дозвольте з Вами не погодитись. Моя дитина в цьому році здавала ЗНО. Я на роботу принесла тестові зошити(матем., фізика), і ми рішали з моїми співробітниками (12 чоловік від 25 до 57 років) ті тести , звісно без підготовки. Найменший бал 183 з мат і 175 з фізики (вища освіта у всіх).
читач
Для Лора: Я маю на увазі програми у ВНЗ, коли по спеціальних предметах у технічних ВНЗ вивчають застарілий матеріал з минулого століття, який можна проходити пізнавально, а більше уваги приділяти предметам, що пов’язані з інформаційними технологіями, що на сьогоднішній день просуваються у будь-яких сферах нашого життя. А по ЗНО в цьому році, у зв’язку з меншою кількістю вступників, не треба робити висновки, бо рейтингова таблиця з математики була просто смішна. Для тих хто поступає на технічні спеціальності математику на ЗНО треба здавати не менше ніж на 195-200 балів, в іншому випадку немає що робити у ВНЗ.
Коментувати
VVV
І для тих, хто йде на спеціальності, пов’язані з теоретичною математикою, і для тих, хто орієнтується на економічну освіту - потрібно знати теорему Піфагора. Для чого придумувати дворівневі тести? Все і так зрозуміло, що всім, хто закінчив школу, не обов’язково поступати у ВНЗ. Не треба всіх агітувати поступати на технічні спеціальності, бо не у всіх є здібності до точних наук.
Наталья
Читала полную версию статьи в газете " Освита". Жаль, но И.Зайцева тоже не знает теорему Пифагора. Пусть отктроет учебник и прочитает. Хотя это не помешало ей стать директором УЦОЯО
Елена
Логика у дамы железная! Если 30% не знают теорему Пифагора, то тесты сложные! Может быть абитуриенты слабые все-таки? И им нечего делать в вузах? Кто сказал, что высшее образование должно быть у всех? Давайте еще упростим легкие до горя тесты по математике! Сейчас студенты дроби к общему знаменателю не умеют приводить, пусть таблицу умножения не знают!
Варя
Для Елена: просто уровень преподавания в школе ниже отвратного. Стационарное образование - это ерунда. Лучше бы обратили внимание на более доступное домашнее образование для детей.
Елена
Неважно каким образом образование получено, важно - оно должно быть. Есть прекрасные лицеи, да и школы, где все выпускники получают достойные знания. Домашнее образование - все-таки удел избранных. Просто пора прекращать профанацию высшего образования, убеждая каждого двоечника, что оно ему доступно. Причем неучи не должны получать диплом как за бюджетные деньги, так и за родительские. Слишком опасно это для будущего. Для Варя:
читач
Для Елена: Повністю Вас підтримую. Коли сьогодні всі, хто навчався в школі поступають у ВНЗ, таким чином знецінюють вищу освіту.
Коментувати