Osvita.ua ЗНО ЗНО з математики стане обов’язковим
ЗНО з математики стане обов’язковим

З 2021 року державна підсумкова атестація з математики для випускників шкіл стане обов’язковою

ЗНО з математики стане обов’язковим

Починаючи з 2021 року, державна підсумкова атестація з математики для випускників шкіл, які здобувають повну загальну середню освіту, стане обов’язковою. Відповідне рішення ухвалено Колегією Міністерства освіти і науки.

Планується, що проведення державної підсумкової атестації з математики у формі ЗНО буде проводитись з використанням завдань двох рівнів: рівня стандарту та профільного.

Також рішенням колегії МОН передбачено, що починаючи з 2021 року, підтвердженням факту здобуття особою повної загальної середньої освіти стане успішне проходження нею державної підсумкової атестації.

Українському центру оцінювання якості освіти доручено підготувати та організувати ознайомлення громадськості з демонстраційними зразками завдань із математики, що використовуватимуться для проведення державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання.

Освіта.ua
08.10.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Анна
Я не понимаю этих истерик и криков "всепропало" из-за ввода обязательного ЗНО по математике. Я школу закончила почти 20 лет назад, после школы с математикой дела не имела вообще совсем, да и в школе я была явным гуманитарием. В этом году мне нужен был тест по математике для поступления, и мне 3 недели подготовки по часу-два вечером за чашечкой чая хватило, чтобы сдать на 163 и поступить куда хотела на бюджет. Если ваши дети, выйдя только за двери школы знают предмет хуже, то проблема не в ужасном МОН, которое стремиться всех сделать дворниками, а в ваших детях.
Валентина
Для того щоб ввести обовязкове проходження ЗНО з математики, необхідно вивчати її на необхідному рівні в школі. Зараз більшість шкіл ІІІ ступеня працюють за профілями. Тому , якщо не математичний профіль, то математика вивчається на рівні стандарту(хоч вимоги і залишилися ті самі) і учні 10-11 класів мають 3 години на тиждень. На цих трьох уроках вивчити необхідний матеріал, навчитися його застосовувати і щей підготуватися до ЗНО просто неможливо. Яке обовязкове ЗНО? Зато предмети" людина і світ, громадянська освіта, зарубіжна література", про ЗНО яких навіть мови не йде, викладаються двічі на тиждень , а алгебра , яка буде обовязковою, 1 раз на тиждень!
олександра
Як лікар, пропоную міністру освіти відвідати медичні онкологічні заклади,які знаходяться в місті Києві,а також психіатричні заклади і подивитись скільки там знаходиться дітей, і оприлюднити цю сумну статистику,а потім говорити за ЗНО з математики.Чому ми все вирішуємо за своіх дітей?Це ім жити далі в цій краіні,або не жити.Вони повинні самі вибирати предмети які хочуть здавати,а ім знову ,якісь дорослі тітки і дядьки нав’язують ,що треба здавати.Ми краіна ,яка вбиває своіх же дітей.Діти які не пройдуть Ваші ЗНО,що буде далі з ними?Ми не здавали ніяких ЗНО,але у нас є прекрасі лікарі ,гідні педагоги і ми не знали що таке "булінг"."
Татьяна
Для олександра: 1000%! Все эти реформы-ужас. Вернуть советскую систему с новым содержанием,только и всего.
777
Для олександра: Діти, про яких ви говорите, звільнені від ЗНО за станом здоров’я! Тож про що Ви взагалі говорите!
Людмила
До обговорення таких нововведень, справді, необхідно залучати психології та лікарів.Перевантаженість дітей учбовою програмою, велика кількість предметів, відсутність електронних підручників призводить до катастрофічного зниження рівня працездатності, втрати здоров’я ( півдня у сидячому положенні в школі і ще третину дня вдома), психічні розлади, тривожність... Тобто, треба наперед подумати не лише про перспективу та позитивні наслідки, але й про негативні також.
Коментувати
Вадим
В США так,и у них хорошее высше образование.Почему бы не перенять опыт развитой страны?
Olga
Я за ЗНО!!!! Для дітей, які відповідально ставляться до навчання, які дійсно хочуть вчитися - це відкриває ворота в будь-який навчальний заклад, бо вони і без репетиторів здадуть на високі бали і математику, і українську, і хімію чи історію. Але ЗНО з математики "вдарить" по амбіціях тих батьків, які хочуть своїх "особливих чад" "влаштувати" у престижний навчальний заклад. Хоч на сьогоднішній день намножилося стільки вишів, що в деякі з них беруть всіх підряд, не дивлячись на сертифікати. І найстрашніше те, що в окремі педагогічні заклади беруть, вибачте на слові, повних неуків. Напрошується питання: ЗНО з яких предметів через декілька років зможе здати більшість наших випускників, коли прийдуть у школу такі спеціалісти? Реформа освіти - це не визначення, який предмет є обов’язковим для ЗНО. І не треба трясти школу такими недолугими змінами. Спочатку треба просіяти виші (така кількість їх не потрібні), тоді й шкільні знання стануть важливими і престиж вчителя зросте.
Ччмок
Для Olga: энто так думает Рошкевич- Шариков, а жизнь иная!
Рокса
А ви подумали про тих, кому математика зовсім не потрібна?людина, яка здає ЗНО з історії(обов’язкові предмети: українська мова і література, англійська) повинна здавати ще й математику?Звісно математику потрібно знати.. але на елементарному рівні для тих хто не вивчає її в університеті, як основний предмет
Коментувати
Xxx
Навіщо давати дітям обов’язковим ЗНО з математики?Адже відсоток склавших іспит ще більше зменшиться.В цьому році ЗНО з математики складало 25% від всіх учнів а склало тільки половина з тих 25%,через це Міністерство Освіти хоче ввемти ЗНО з математики обов’язковим,але якщо зараз складає 12% учнів,то коли будуть здавати всі,то мабуть буде 5%.Тому.чим думало Міністерство коли видавало цей наказ я не розумію.
Таня
Для Xxx: Відсоток учасників, які не подолали поріг «склав/не склав» ЗНО 2018 по математиці — 18.57%, а не 50%, як Ви пишете.
1111
Для Xxx: ЗНО з математики (згідно даним даного сайту) здавали 32,9%, а не 25%. З них не здали 18,57%, а не 50 %.
Коментувати
Марія Бас
Ми можливо будемо мати знавців математики чи фізики, але не патріотів України, бо з кожним роком історія України при вступі все менш затребувана. То чому старшокласники будуть вивчати історію, яка все рідше є при вступі на багато спеціальностей? Якщо випускник не буде знати історії Батьківщини, то вся наша національно-патріотична доктрина ні до чого. Видно ні гірка пілюля гібридної війни, ні сумна історія подій 2014-2018 рр. на Сході України нічого не навчила наших можновладців. А МОН всіляко сприяє нівелюванню вивчення історії та прагне мати хороших математиків і фізиків, але не ПАТРІОТІВ УКРАЇНИ. Напевно ці знавці точних наук поїдуть за кордон, коли здобудуть освіту у нас, бо що їм буде та Україна про походження якої не всі й пам’ятатимуть? Щойно ми почали випускати свідому молодь зі школи, то давайте все остаточно закреслюймо жирною лінією з 2021 року, адже сінус та косінус важливіший...
Роман
Для Марія Бас: Історія -це не наука. Патріотизм не треба виховувати. Патріотами стають тієї країни, яка дає змогу своїм громадянам нормально жити,здобували освіту,працювати. Жоден предмет в школі не є настільки політично заангажованим,як історія. Тільки змінилась влада -так і нова "політика партії"
Сергій
Історія-це наука, бо вона має свій об’єкт, предмет та завдання дослідження. Нажаль історія просто використовується інколи недолугими політиками як інструмент маніпуляції.
Вітя
я вам прошу, поїдуть за кордон і математики і історики.
Коментувати
от имени
ЗА те 11 лет, который абитуриет провл в стенах школы ВСЕ формули преспокойненько вкладываются в голову тому, кто регулярно работал над предметом. Век технологий? Перельман доказал теорему Пуанкаре по причине того, что ЗНАЛ те теоремы, которые не знал другой математик, тоже работавший над этой проблемой. И никакие новые технологии не стали ему в помощь. Лишь очень недалёкий человек пошлёт хорошего школьного ребёнка-математика на всесоюзную олимпиаду по математике, НЕ обуив его той теории, которую следует использовать на олимпиаде. Лишь полный недотёпа отправит такого ученика представлять страну. ТО почему абитуриентам следует позволять пользоваться шпаргалками? Чтобы они показали что-то там, где этого "что-то" НЕТ?
Макс
А на счёт высшего образования, сейчас идут учиться просто все подряд, а в конце концов все возмущаются, что у нас тупые учителя, тупые врачи, тупые юристы, и проблема здесь в учениках и, в первую очередь, их родителях, которые говорят "как же мой сынок/доченька пойдёт учиться в ПТУ, она же у меня очень умная, это ей учителя оценки занижают", а на самом деле эти ученики пишут "навчаєца", выражение 2+2*2 у них равняется 8, не знают кто такой Богдан Хмельницкий или Ярослав Мудрый, а сердце у них находится справа. Тех, кто действительно имеют знания, никакое ВНО не напугает, потому что все задания из школьного курса, а эти рассказы "ой, а это мы не учили в школе" очень раздражают, начните ходить на уроки и слушать во время них и тогда никакое ВНО не будут пугать
Макс
Математика - это один из важнейших предметов в школе, без знания математики невозможно выучить (нормально! понять суть всех процессов и механизмов!) ни химию, ни физику, ни биологию, так как эти все науки взаимосвязаны. Экзамен по математике нужен, так как математика развивает логическое мышление, но мы в 21 веке, веке технологий, но для начала нужно поменять полностью систему обучения, поэтому, в первую очередь, на экзамене по математике нужно разрешить пользоваться калькулятором и формулами, ведь главное всё-таки не зубрёжка, а понимание, того, что ты делаешь, и умение применять полученные знания, так как сейчас не обязательно знать эти тысячи формул, поскольку у всех есть интернет, а вот человек, который вызубрит эти все формулы, не всегда сумеет применить их)
чёрт, не дочитавши
Для Макс: ошибачно плюс поставила. Лишь недалёкий человек будет утверждать, что на ЗНО следует позволить пользоваться формулами и калькулятором. ЗА те 11 лет, который абитуриет провл в стенах школы ВСЕ формули преспокойненько вкладываются в голову тому, кто регулярно работал над предметом. Век технологий? Перельман доказал теорему Пуанкаре по причине того, что ЗНАЛ те теоремы, которые не знал другой математик, тоже работавший над этой проблемой. И никакие новые технологии не стали ему в помощь. Лишь очень недалёкий человек пошлёт хорошего школьного ребёнка-математика на всесоюзную олимпиаду по математике, НЕ обуив его той теории, которую следует использовать на олимпиаде. Лишь полный недотёпа отправит такого ученика представлять страну. ТО почему абитуриентам следует позволять пользоваться шпаргалками? Чтобы они показали что-то там, где этого "что-то" НЕТ?
Макс
Я сам олимпиадник, трижды участвовал во всеукраинском этапе олимпиад, призер 9 олимпиад областного уровня, так вот на всеукраинском этапе олимпиад как бы даже формулы раздают. Следующий пример: уже 3 года учусь в университете, иду на красный диплом, на экзаменах и модульных контрольных работах разрешают пользоваться выписанным листочком с формулами. И это считается нормальным явлением в современном мире! Я совсем недавно выпустился со школы, поэтому очень хорошо знаю, что происходит в среднем образовании, и прекрасно знаю, что сейчас нужно детям в школе, а что нет. Вы думаете, почему больше половины детей не хотят учиться? Да потому что у учителей такое же мнение, как у Вас, и Вы не готовы адаптировать систему образования к современным потребностям детей
Олімпіадник
Для Макс: На олімпіадах з математики нікому і на думку не прийде роздавати формули. Для справжнього олімпіадника надіятись у такий спосіб скористатися ними - рівносильне провалу. Справа не в тому, щоб памятати ту чи іншу формулу, а в тому, щоб інтуїтивно відчути, що саме її та повязані з нею формули у даний момент треба використати. А не знаючи потрібних формул, на олімпіаді йому немає що робити.
Коментувати
Замечающий
Вот и дожились. Высшее образование становится роскошью. Высшее образование всегда дает возможность работать менее тяжело и зарабатывать больше, плюс начальствующие должности. Не знаю чем вызвано решение вводить математику. Поднятиям зароаботков для учителей математики, или для того то бы загнать молодежь на заводы и фабрики увеличить количество рабочих на предприятиях для олигархов. На тв и инете муссировалась тема о нехватке сантехников. Или , поскольку инициатива исходила из уст министра иностранных дел г-на Климкина, то подозреваю, лоббируется создание условий чтобы люди учились за рубежом. Или все для той же корупции. Ведь можно выйти на центр при наличии знакомых и получить нужный сертефикат. Для меня, как для истинного гуманитария введение обязательной математики это звучит дико. Со второго класса я пытался ее освоить все вечера напролет занимался, но больше тройки учительнице мне не ставила. Это повторялось всю школу. математика закрыла мне доступ в технические и экономические о?...
Людмила
Для Замечающий: Высшее образование ВСЕГДА БЫЛО УДЕЛОМ УМНЫХ,а не всех подряд ,как теперь. В 70-80 годы в ВУЗы поступали 5-7 выпускников из класса.И не потому, что знания давали плохие. Это объективно! Остальные становились хорошими ( или не очень) рабочими,специалистами со средним специальным образованием, кто-то потом заканчивал ВУЗы заочно. Планку высшего образования нужно держать! А теперь что? Все подряд с высшим образованием, половина(в лучшем случае) из которых торгуют на рынке. Неужели мы все такие богатые?
Коментувати
Наталя Олексіївна
Маразм! Этот "эксперимент" может сломать чьи то планы, чьи то мечты...Зачем историку математика? Вот не понимает ребенок математику...теперь ему и не учиться дальше из-за этого? Не понимаю!
Учень
Для Наталя Олексіївна: я отличник с истории и географии, математику знаю на 6 баллов, и то, с натяжкой.
Софія
Повністю згідна,знаю історію та декілька мов,пишу книги.Хочу бути журналістом,виграю у міжнародних конкурсах та була на ТВ.Математики я зовсім не знаю,хоча з іншіми точними предметами у мене все гаразд.А ЗНО із цього предмету випадає якраз на рік коли я закінчую 11 клас.
Аня
Собираюсь поступать в мед, биология, химия, украинский на отлично знаю.А вот математика 6 с натяжкой. И дело не в том что я не хочу учится!
Коментувати
гість
1. Щоб щось кудись прикладати, потрібно знати те що будеш прикладати. Це для пані Вікторії з її розумінням прикладної математики:-) 2. Ну отримає дитина 5 по математиці замість 12 ну медаль втратиться і все. На що це вплине тому ж історику? 3. Для чого тільки цій владі громадяни які знають порядок цифр?
гість
Для гість: А ще 100% можу ствержувати що ані Вікторія не фізик:-)
Коментувати
Виктория Владимирова
Маразм! Замість того, щоб оновити матеріальну базу кабінетів фізики, хімії та біології, змусять зубарити а + b=?. Математика повинна бути прикладною наукою, для того, щоб дитина її розуміла, у школу повинен повернутися повноцінний експеримент. Тоді дитина і розчин приготує заданої концентрації, і відсоток порахує, і що таке осмотичний тиск нарешті зрозуміє. Набридло все пояснювати на пальцях та витрачати власні гроші на лабораторки та практичні роботи. Невже 5 годин на тиждень математики мало?! Може більше нормальної хімії та біології? З устаткуванням, реактивами, препаратами, мікроскопами, лаборантами? І навіщо цей примус - обов’язкове ЗНО з математики? Знаю студентів медиків, які формулу глюкози не знають, але рахують добре. В планах МОНУ бачу спробу зекономити на матеріально-технічному забезпеченні шкіл та ще і впровадити чергову маячню у навчанні. Дурість!
Ольга
Для Виктория Владимирова: Полностью с Вами согласна. Модернизация кабинетов на низшем уровне. Выделяется? по их словам? куча денег, а в школах всё старое и допотопное Спасибо родителям, что хоть как то помогают. Очень жаль, что сидящие чиновники выбрасывают на ветер нужные школе средства и не контролируют их расход, и вообще доходят ли они по назначению. А все эти реформы - "филькина грамота". Толку от них ноль. Одни недостатки. И не в учителях даже дело, а в том, что рыба гниёт с головы. Как можно бедным ученикам испоганить так программы и учебники. Конечно уровень знаний упадёт, так как всё бегом и поверхностно, а времени на повторение , углубление в суть просто нет. Но проще обвинить учителя, а не свою несостоятельность. Сплошной не профессионализм.
Коментувати
Ольга
А может лучше биологию сделайте обязательной, ведь медицине нашей..., значит чем лучше знаешь биологию, то и себя сможешь вылечить.Ой а география? Ведь мы в Европу стремимся, как это дети не будут знать куда им ехать. И так далее. Знаете, каждый предмет важен в жизни по своему и к этому вопросу надо подходить с умом. Люблю математику, но считаю, что тот объём, который включают в ЗНО, а тем более, если ещё и обязательный не нужен. Приведу личный пример: одна дочь сдавала математику, ей надо было для поступления на компьютерные технологии, а другая дочь поступала в консерваторию и сдавала историю в этом году. Вот скажите зачем ей туда надо математику. Тем более, что кроме основных предметов был ещё творческий конкурс, куда важнее двух ЗНО. Желаю всем поступающим разумныхрешений нашего МОНУ :)
Виктория Владимирова
Для Ольга: +10%! Всі діти різні.
Коментувати
Махно
Знову купка недоумків нав’язала свою думку і свої корисливі бажання народу, а народ, як завжди, мовчки проковтнув гірку пігулку. Вітаю! Безхребетні. Мовчіть та виконуйте вказівки самодурів!
ТТ
Ні, математика (алгебра і геометрія) потрібна далеко не всім, навіть для загального розвитку, і в житті вона є цілковито зайвим тягарем! Окрім чотирьох арифметичних дій. Ця безглузда ідея могла прийти в голову виключно недалекій людині, на жаль, у нас таких з кожним роком на керівних посадах стає дедалі більше. І якщо вам, майбутні випускники, математика не потрібна, то боріться за своє право вибору!
гість
Ну дістали коментарі про гуманітаріїв, з яких виходять чудові юристи. Юрист, без логічного мислення. Ну і Ну. Приклад в технікумі четверть не здала ДПА з української. ще четверть не здасть математику. На.на такий технікум?
Владислав
Для гість: Вы действительно считаете, что развить логическое мышление способна лишь математика? Тогда я Вам очень сильно сочувствую и желаю поскорее вылечить свою олигофрению
Коментувати
Вчитель
А для чого всім математика? Для загального розвитку і формування світогляду набагато потрібніша історія. Чому вічні експерименти на дітях? Якщо парламентарі запропонували цю ідею, то і для них же зробити обов"язкове ЗНО з математики, яке покаже допускати в парламент чи ні! Думаю, що теж непогана ідея, у відповідь на те, як і вони думають про школярів.
777
Для Вчитель: "Для чого чсім математика?". А для чого її викладають всім в школі? ДПА (ЗНО) - є підтвердженням оцінки виставленої в атестат, тому досить логічним є введення двох обов’язкових ЗНО: одного гуманітарного (укр.мова) і одного з точних наук (математика).
ТТ
Мову повинні знати всі, а математику, окрім чотирьох арифметичних дій, ні. Математика (алгебра і геометрія) потрібна далеко не всім, навіть для загального розвитку, і в житті вона є цілковито зайвим тягарем!
Леся
Я б особисто точні науки взагалі не вивчала в школі, навіщо дітям математика, фізика, хімія. Побільше гуманітарних наук, діти зараз такі не далекі, що читати навіть не вміють. Я пропрацювала викладачем математики в технікумі п’ять років, це жах повний ні таблички множення, ні калькулятором користуватися не вміють.
Коментувати
Іринка
ОТ цікаво: "підтвердженням факту здобуття особою повної загальної середньої освіти стане успішне проходження нею державної підсумкової атестації", а якщо учень отримає 1-3 бали, то що йому атестат не видадуть? А далі що? Навіть у ПТУ не візьмуть без атестата...
Галина
Для Іринка: Чому не дадуть? Дадуть, але в атестаті будуть стояти 1-3 бали, а не накручені вчителями оцінки. Система ДПА(ЗНО) існує вже не один рік, і атестати діти отримують.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!