Роз’яснення щодо оцінювання результатів навчання учнів, що є учасниками всеукраїнського експерименту за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації Державного стандарту початкової освіти»

Лист МОН № 1/9-174 від 30.03.21 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-174 від 30 березня 2021 року

Департаменти (управління) освіти і
науки обласних, Київської міської
державних адміністрацій

Обласні інститути післядипломної
педагогічної освіти

Роз’яснення щодо оцінювання результатів
навчання учнів, що є учасниками всеукраїнського
експерименту за темою «Розроблення і
впровадження навчально-методичного
забезпечення початкової освіти в умовах
реалізації Державного стандарту початкової освіти»

Шановні колеги!

З урахуванням запитань, адресованих Міністерству щодо оцінювання результатів навчання учнів 3 класів Нової української школи та учнів 4 класів закладів загальної середньої освіти, що є учасниками всеукраїнського експерименту за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації Державного стандарту початкової освіти» (далі - учасники експерименту), Міністерство освіти і науки України роз'яснює.

Відповідно до пункту 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 04 лютого 2021 року № 143 «Про доопрацювання методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи» (далі - наказ № 143) закладам загальної середньої освіти рекомендовано до затвердження методичних рекомендацій у новій редакції здійснювати формувальне і підсумкове оцінювання учнів третіх класів вербально, не відображаючи результати підсумкового оцінювання у журналах.

З метою уточнення рекомендацій, що містяться у наказі № 143, а також забезпечення системності і послідовності здійснення оцінювання в освітньому процесі пропонуємо до завершення 2020/2021 навчального року у 3 класах закладів загальної середньої освіти:

  • з питань здійснення формувального оцінювання дотримуватись методичних рекомендацій, затверджених наказами Міністерства освіти і науки України від 20 серпня 2018 року № 924 та від 27 серпня 2019 року № 1154;
  • здійснювати підсумкове оцінювання результатів навчання здобувачів освіти у формі діагностувальних робіт, передбачених календарно-тематичним плануванням, з урахуванням специфіки закладу загальної середньої освіти, права вчителя на академічну свободу та внесення за потреби змін в установленому порядку до календарно-тематичного плану;
  • дозволити фіксувати результати перевірки та оцінювання діагностувальних робіт лише у зошитах/на уроках з роботами учнів у формі коротких оцінних суджень з порадами щодо покращання результатів з урахуванням очікуваних результатів навчання, визначених в освітніх програмах закладів освіти;
  • вважати необов'язковим заповнення індивідуальних бланків оцінювання результатів навчання учня, запис індексів характеристик результатів навчання, що оцінюються, та передбачити зручний для учителя формат узагальнення результатів підсумкового оцінювання;
  • фіксувати інформацію про результати навчання з навчальних предметів у Свідоцтвах досягнень на підставі результатів діагностувальних робіт з урахуванням їх динаміки на користь учневі, а розділ «Характеристика наскрізних умінь» заповнювати на основі спостережень за навчальною діяльністю учнів упродовж семестру.

Відповідно до пункту 3 наказ № 143 закладам загальної середньої освіти рекомендовано до затвердження методичних рекомендацій у новій редакції здійснювати формувальне і підсумкове оцінювання учнів 4 класів закладів - учасників експерименту у відповідності до методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 16.09.2020 № 1146.

Привертаємо увагу вчителів як 3 класів закладів загальної середньої освіти, так і 4 класів закладів - учасників експерименту до того, що:

  • зразок Свідоцтва досягнень учня/учениці, запропонований додатком 2 наказу Міністерства освіти і науки України від 16.09.2020 року № 1146, є орієнтовним, тому показники характеристик наскрізних умінь/результатів навчання можуть бути обрані серед наявних або уточнені відповідно до рішення педагогічної ради закладу освіти;
  • результати підсумкового оцінювання учнів зазначених класів у класному журналі не фіксуються, до нього вноситься лише інформація про переведення учня/учениці до наступного класу згідно з відповідним рішенням педагогічної ради.

Принагідно нагадуємо, що відповідно до наказу МОН від 03.03.2021 № 273, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.03.2021 за № 338/35960, учнів, які завершують здобуття початкової освіти (4-ті класи закладів загальної середньої освіти), звільнено від проходження державної підсумкової атестації у 2020/2021 навчальному році. З урахуванням зазначеного у класному журналі (на сторінці розділу «Зведений облік навчальних досягнень учнів») та у свідоцтві досягнень (за наявності відповідної таблиці) у відповідних графах робиться запис «зв» (звільнений(а).

З повагою
Заступник Міністра                            Віра Рогова

Освіта.ua
30.03.2021

Популярні новини
Мінцифри: дітей потрібно навчати користуватися технологіями Дітей з 1-го класу необхідно навчати правильно користуватися новими технологіями
У Києві через ЗНО хочуть змінити модель навчання випускників Школам пропонують завершити вивчення нового матеріалу для учнів 11-х класів у квітні
В Україні запустили кампанію про якість освіти в школах Метою кампанії є розповідь про те, як кожен учасник може допомогти школі стати кращою
Випускників шкіл та коледжів звільнять від екзаменів Метою ухваленого рішення є мінімізація ризиків захворювання на коронавірусну хворобу
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів