Пік подання заяв до вищих навчальних закладів уже минув

Спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА підбили підсумки першої половини вступної кампанії

Пік подання заяв до вищих навчальних закладів уже минув

Пік подачі заяв припадав на понеділок-вівторок, 8-9 липня, коли окремі вузи реєстрували більше 2 тисяч заяв щоденно. Про це йдеться у релізі спостерігачів Громадянської мережі ОПОРА за результатами спостереження за перебігом вступної кампанії до вищих навчальних закладів.

В ОПОРІ зазначили, що порівняно з минулими роками зменшилися черги у вищих навчальних закладах під час подачі документів.

Поряд з тим, у деяких приймальних комісіях черги та напружена ситуація спостерігалася впродовж двох тижнів вступної кампанії. Серед основних чинників виникнення таких проблем лишається, по-перше, необізнаність абітурієнтів з основними процедурами вступної кампанії.

"Члени приймальних комісій скаржаться на те, що вступники часто не можуть уважно заповнити заяву, переписуючи її по декілька разів, приносять не всі чи зайві документи, вимагають дій, на які приймальна комісія не уповноважена. По-друге, часто вищі навчальні заклади самі ускладнюють процес подачі документів, що призводить до довготривалих вистоювань вступників у чергах", - зазначать спостерігачі.

Здебільшого, бажання зробити процес подачі заяв швидшим, ВНЗ змушують абітурієнтів пройти багаторівневу перевірку документів у різних кабінетах. Проте такі дії мають протилежний результат і це лише створює величезні черги.

Також в ОПОРІ повідомили про збереження тенденції покращення функціонування роботи ЄДЕБО.

"Проте все ж маємо проблемні ситуації, які не дають можливості абітурієнтам оцінити свої шанси стати студентом конкретного навчального закладу. Мова, насамперед, йде про неправильне внесення даних до ЄДЕБПО адміністраторами та працівниками приймальних комісій про різні категорії вступників. Як результат - у інформаційній системі «Конкурс» відсутні позначки тих вступників, які мають право на першочергове зарахування чи позаконкурсний вступ", - йдеться у висновках спостерігачів.

Також в ОПОРІ повідомили, що трапляються випадки, коли члени приймальних комісій скаржаться на періодичне "зависання" системи, що не дозволяє оперативно вносити дані у базу в присутності абітурієнта, тому дехто вдається до минулорічної практики - внесення інформації до ЄДЕБПО вночі, коли система не має великого навантаження Ті ж виші, які працюють з власними системами та передають дані до Бази єдиним пакетом, стикаються з проблемою неповної, або ж невірної синхронізації даних.

"Окремою, ще більшою проблемою, є неможливість відображення у системі "Конкурс" категорії осіб, що мають цільове направлення. Такі дані не передаються з ЄДЕБПО до Інформаційної системи "Конкурс". Оскільки зарахування абітурієнтів, які мають цільове направлення, здійснюється за окремим конкурсом з врахуванням обсягів державного замовлення та квот для відповідних регіонів, відсутність інформації про ці категорії осіб дезорієнтує вступників, які братимуть участь у відборі до ВНЗ на загальних засадах та спотворює загальну конкурсну ситуацію", - наголошують спостерігачі.

Неналагодженим лишається відображення даних вступників на ОКР "спеціаліст" та "магістр". На "гарячу лінію" звертаються вступники, які повідомляють про часткове подання даних до ЄДЕБПО, або ж неподання взагалі.

"Існує також проблема з несвоєчасною видачею випускникам бакалаврату дипломів та додатків до них. ВНЗ максимально відтягують з видачею документів про здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня "бакалавр", що зменшує шанси випускників вступити в інший навчальний заклад для продовження навчання у магістратурі", - наголосили у Громадянській мережі ОПОРА.

Освіта.ua
18.07.2013

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!