О. Іванов: аналіз програми з зарубіжної літератури

У російської мови й літератури в український школі має бути один статус – відсутня

О. Іванов: аналіз програми з зарубіжної літератури

Автор: Олександр Іванов, засновник проєкту «Переходь на українську».

Моя подруга Дарія Вишенська зробила чудовий аналіз програми зарубіжної літератури в українській шкільній програмі.

Російські твори домінують у обов’язковій програмі зарубіжної літератури і за кількістю творів (24% з усієї програми; для порівняння – лише 2% кращих творів усіх часів згідно з The Guardian належать росіянам), і за годинами, які відведені на їх вивчення.

Вивчення російських авторів починається з першого року викладання зарубіжної літератури (5 клас).

Серед творів і авторів російської літератури, які обов’язкові для вивчення, є неоднозначні:

  • відверто вкрадені: билини про богатирів, байки Крилова;
  • українофоби й імперіалісти: Пушкін, Достоєвський, Тютчев і т. ін.

Графік № 1. Загальний відсоток творів (за кількістю творів), що належать авторам різних країн, у загальній програмі зарубіжної літератури (5-11 класи).

Графік № 2. Кількість годин відведених на вивчення творів, що належать авторам різних країн, у загальній програмі зарубіжної літератури (5-11 класи). «Обов’язкові» – твори, що обов’язкові до вивчення усіма школярами, «За вибором учителя» – твори, які обираються до обов’язкового вивчення вчителем.

Графік № 3. Кількість годин та творів за країною у програмах 5-9 та 10-11 класів окремо. У деяких ситуаціях, за особистим рішенням учителя, є можливість зниження і кількості, і годин вивчення російських творів, але російська література, не зважаючи ні на що, усе одно завжди залишається у трійці найбільш вивчених.

У російської мови й літератури в український школі має бути один статус – відсутня. Або вивчати хіба окремі як приклади шовіністичної та імперіалістської пропаганди, щоб українці зі школи розуміли імперіалістичну ментальність росіян.

Оригінал

Освіта.ua
23.06.2022

Популярні блоги
Г. Громко: прибраний шкільний підвал – це ще не укриття Не можна перекладати відповідальність за облаштування укриттів на керівників шкіл
Є. Козолуп: освіта з таким керівництвом скоро помре Високопосадовці достатньо хайпонули на коментарях щодо початку навчання в очному форматі
І. Лікарчук: будемо калатати дзвоником під виття сирен? Втрачені знання чи не здобуті можна відновити чи здобути пізніше, а втрачене життя – ніколи
В. Онацький: чи відновлювати очне навчання у вересні? Відновлення очного навчання – це реальна загроза безпеці учасників освітнього процесу
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
666
Не засвоїти специфіку художньої літератури на відміну від політики - це поверхневе засвоєння знань із мистецтва "Тиха украинская ночь. Прозрачно небо. Звёзды блещут. Своей дремоты превозмочь Не хочет воздух. Чуть трепещут Сребристых тополей листы. Луна... "Поэт! не дорожи любовию народной. Восторженных похвал пройдёт минутный шум; Услышишь суд глупца и смех толпы холодной, Но ты останься твёрд,.." 2
Бездоговірний платіж (фіз. особи) З
Правильно, росыйська лытературка це гівно.
просто вчитель
Для Бездоговірний платіж (фіз. особи) З: Аби що ляпнуть
Коментувати
399
О. Іванов. Провів аналіз програми з зарубіжної літератури,зробив висновок, що російської мови й літератури в український школі має бути один статус – відсутня, а далі ?
Бездоговірний платіж (фіз. особи) З
Для 399: далі вчи математику чи українську. Або більше на Золя
399
Для Бездоговірний платіж (фіз. особи) З. Дядько МОН замінить ці предмети ФІЗИЧНОЮ КУЛЬТУРОЮ, але не матиматикою.
Сергей Лимонов
399 матЕматика-чувирло ти
Коментувати