В. Бєлий: коли відбудуться актуальні реформи школи?

Чи будуть готові батьки й діти після повернення з Європи миритися з авторитарною школою?

В. Бєлий: коли відбудуться актуальні реформи школи?

Автор: Володимир Бєлий, ексзаступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Перемога – це про подолання відсталості та архетипу жертви.

Навіть картопля на таких землях, як українські, про це волає!

Неякісна організація справи – це коли ігноруються природні особливості поведінки працівників.

У Польщі та Єгипті гарним способом організоване вирощування, наприклад, картоплі з ціною у двічі нижчою, ніж у нас, дає тамтешнім працівникам у рази вищі заробітки, ніж мають українці.

Аналогічно і в освіті: ігнорування вікових особливостей здобувачів освіти (учні, студенти, аспіранти) в організації державної освітньої мережі дають за великого обсягу зусиль майже «пшиковий» результат у масовому вимірі.

Воно, звісно, і «козі зрозуміло», що у державній системі освіти має бути єдиний освітній комплекс – від дитсадка до університету, ... але ж! ... Не гібридний комплекс з початкової, гімназійної та ліцейської освіти під одним дахом з єдиним педколективом на чолі з одним директором в одному закладі!

Це якраз є першим виявом неякісно організованої державної справи.

Адже ігноруються природні відмінності у поведінці не лише учнів, а й учителів, які, наприклад, перший урок проводять у 5-му класі, другий в 11-му, а четвертий у 7-му.

Ефективно врахувати вікові особливості в таких умовах у масовому вимірі можна лише формально і аж ніяк не реально.

Скільки ще Україні мучитися, як на землі, так і в навчальних приміщеннях від того, що наші «кози» держуправління ніяк не візьмуться за те, за що гроші отримують – наважаться на проведення давно очевидних за змістом і актуальних за часом реформ?

У поточному житті противники нового завжди є сильнішими від модераторів змін.

Тому-то й потрібні урядові та політичні сили, бо тільки за умови використання загальних державних потужностей можна здолати опір популістів та вигодонабувачів від суперексплуатації старого народного базису. Чому тяжка праця на землі поодиноких селян є одним з прямих свідчень. І не лише з картоплею, а й з тими свинями чи коровами, козами тощо.

У нашій освіті досі маємо те ж саме: викид вітальної енергії учнів та педагогів на боротьбу з «піною», що вирує довкола пострадянських гібридних закладів.

Невже й після перемоги у війні наші українські учні замість спокійно та передчуттям цікавого нового життєво цінного досвіду розходитися у природно відповідний момент по нових для них, по-сучасному справжніх гімназіях та ліцеях, чекатимуть на вердикт управління освіти, де їм вкажуть, у якій школі будуть 10-ті класи, і вона називатиметься «ліцей», а якій – «зась»?

Невже мільйони батьків та учнів, які у статусі тимчасових біженців наживо пізнали новий для себе формат сучасного світу освіт, повернувшись додому, будуть готові й далі миритися з її авторитарно-військовою моделлю, в основі якої не демократична атмосфера інституційних (державо, агов!) процедур партнерства, а накази від «першої» особи?

Оригінал

Освіта.ua
16.05.2022

Популярні блоги
Л. Булигіна: про щоденну хвилину мовчання в школах Все, що за вказівкою і не від серця, – все обернеться проти дітей і проти суспільства
Л. Гриневич: діти за кордоном мають подвійне навантаження Щоб уникнути подвійного навантаження, необхідно напрацювати механізм перезарахування результатів
О. Северенчук: для дітей важлива якість розкладу Не так важливе навантаження, як грамотний підхід до формування розкладу і робочого дня дитини
В. Співаковський: у батьків дуже змінилися пріоритети На перше місце вийшла безпека дитини, на друге – соціалізація, і лише на третє – знання
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Тарас
Ніколи. Мої діти займали місця на міжнароднх конкурсах і я поводив себе вільно у школі, як і повинен так жити кожен учитель. Тому мені дали копня під зад і витурили зі школи коли я покритикував директора. Батьки за мене дзвонили, просили ходили в районо але витурили мене показово бо я поцікавився куди ділись гроші. Потім працював у приватній - директор з мене пилинки здувала і робила все щоб не покинув школу. Не буде реформ поки директор самодур буде безконтрольний з боку батьків
Бабак Оксана
Батьки не будуть миритися. А як це зробити? Просто сказати?? І що? Зразу все змінять? Чи виходити на майдан чи що?? Так я і не зрозуміла чому відповідальність за зміну освіти несуть батьки?? І не зрозуміла як це зробити. Висновок: критика є - пропозицій і порад нема. Так все і залишиться нажаль. Цим повинні займатися фахівці з управління освіти. Їх потрібно на півроку , рік відправити за кордон зі своїми дітьми( як це вимушено зробили звичайні люди). Нехай набираються досвіду і мудрості. Приїжджають і все реформують. А ми, батьки, підтримаємо.
Олександр
Невже мільйони батьків та учнів, які у статусі тимчасових біженців наживо пізнали новий для себе формат сучасного світу освіт, повернувшись додому, будуть готові й далі миритися з її авторитарно-військовою моделлю радянськоЇ системи української освіти? Вже давно пора розробляти нову сучасну освіту з новим змістом , моделлю комплексної загальної освіти( навчання,розвиток ,творчість), галузево-семестрову організацію навчання ,індивідуально-груповою формою навчання, інтерактивними технологіями навчання.( див. статті Сніжко О. в групі " Інноваційна загальна освіта"фб .
ЮРІЙ
Критикувати завжди легше, ніж запропонувати щось конструктивне. Згоден, сьогоднішня модель вітчизняної системи освіти має вигляд хрестоматійного збірника з вмонтованим маятником, який налаштований відхилятись в різні боки кожні 5 років у відповідності до чинного законодавства України про вибори верховної влади. В таких умовах придумати щось дієве - вкрай важко. Потрібні педагоги-практики, а не популісти-копіювальники.