О. Мірошниченко: гармонія між математикою і літературою

У школах необхідно або спростити математичну складову, або ускладнити літературу

О. Мірошниченко: гармонія між математикою і літературою

Автор: Олександр Мірошниченко, актор, режисер, драматург.

Насправді все просто. І я обома руками «за» гармонійність розвитку дитини. У тому плані, що дитина повинна і літературу знати, і математику. Тільки от є один нюанс. Великий такий нюанс. Жирний. На нього увагу не звертають. А як звернеш увагу – якщо навколо стільки патетичного шуму про «розвиток дитячого мислення в усіх можливих формах». Про що я? Дуже просто.

Почнемо з елементарного. Візьмемо для прикладу математику та літературу. Маємо, умовно кажучи, три рівня знань. Елементарний, середній та просунутий. Це в кожному предметі так.

Що таке елементарний в математиці? Навчитись рахувати та оперувати цифрами в мінімальних обсягах. У літературі це навчитись читати та елементарно вміти розуміти та переказувати прочитане.

У початковій школі тут все гармонійно. Математика та література ідуть на рівних.

У середній школі починається поглиблення різниці. У математиці всілякі квадратні рівняння та квадратні корені. А що в літературі? Читаємо та переказуємо. Переказуємо і читаємо. Себто різниця з молодшою школою практично відсутня.

І ось вже старші класи! У математиці у нас і тригонометричні функції, і логарифми, а в літературі читаємо і переказуємо, переказуємо і читаємо.

Ось і приходить ЗНО! І логічно кажуть, що гармонійна людина повинна знати добре і математику, і літературу. Тому здаємо і те, й інше. Тільки ось тут і вилазить той самий нюанс, про який говорив раніше.

Математику діти здають у рамках програми досить просунутої. А що з літературою? Якщо ми говоримо про рівнозначність гуманітарних та негуманітарних знань? У літературі читаємо та переказуємо, переказуємо і читаємо. Себто насправді до літературознавство це має таке ж відношення, як арифметика до вищої математики.

Який висновок? Два варіанти. Якщо говоримо саме про гармонійність та рівнозначність знань. Чи спрощуємо математичну складову, доводячи її до рівня складності літератури. Чи ускладнюємо літературу, пояснивши нарешті вчителям, що переказ твору і інформація про те, у який одяг був одягнутий персонаж, – це аж ніяк не літературознавство.

Ще раз наголошую! Я за гармонійність. Але рівень складності предметів повинен бути однаковим. Чого зараз аж ніяк немає. Є досить складна програма з математики, і є псевдоскладна програма з літератури. Де знання підміняються купою непотрібної «сміттєвої» інформації, якою забивають дітям голови і яка не має жодного відношення до літературознавства.

Так що вибираємо? Ускладнюємо одне чи спрощуємо інше? Для справжньої гармонії.

Оригінал

Освіта.ua
23.06.2021

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ирина
Переглянути прохідні бали ЗНО на медичні спеціальності (медицина, стоматологія, педіатрія) у 2021 році. И уберите минимальные баллы по конкретным предметам. Напишите общий балл, например, не ниже 170. Читала о 175, но это уже слишком. И для учителей минимальный 170, или минимальный по предметам 150.
Ольга
Абсолютна маячня!!!! Як учитель літератури скажу вам, що читаємо та переказуємо - це не про урок літератури в середній школі, про старшу й говорити немає чого... Урок літератури в моєму розумінні та розумінні моїх учнів - це урок життя, вирішення його глобальних насущних проблем! Ніякий інший урок так не навчить дитину мислити та орієнтуватися в складних суспільних й особистісних моментах. Література - це ще й рівень інтелігентності кожного окремого індивіда.
Ольга
Я підтримую пана Мірошніченка.На уроках літератури дійсно читаємо і переказуємо 2 год на тиждень, а з математики кожен урок вчимо нову тему . Потрібно врахувати ще й те, що укрмова+укрліт=2+2, а геометрія+алгебра=1,5+1,5. І з укрмови в 10-11 класах нічого нового не вивчають.А тепер добавимо сюди ще й дистанційнку.Постає запитання:"Що простіше: повторювати і читати, чи вчитися знаходити первісну, похідну, логарифми." Те, що завдання були прості, підтримую.Але дітям складно розвязати таку велику кількість задань.
Наталія
Тести ЗНО з математики були більш ніж примітивними! Здається, пан Мірошниченко навіть не здогадується, що вивчення Математики тренує мозок дитини, розвиває логіку, вчить думати. І призначення Математики - не лише навчити елементарним арифметичним діям… І якщо випускник за 2,5 години не може вірно розв’язати хоча б половину завдань, то що навіщо йому йти до ВНЗ?? Треба в 6 клас повертатись((
Євгеній Тєплоухов
Для Наталія: пан Мірошниченко, як я бачу, замість своеї начебто професійної діяльності на теренах режисури, драматургії тощо, до сих пір пасеться на освітянському сайті та, - дуже вибачаюся за свою французську, але по іншому просто неможливо висловити - та продовжує пердіти в лужу про матерії, від яких він просто катастрофічно, безнадійно далекий. Я тут цілий навчальний рік не був, бо переїхав зі свого райцентру до Харкова, нова школа, зовсім інший ритм і темп життя, ось тільки заглянув, бо у відпустці. І тут бац! - наш великий драматург, режисер і просто Митець пан Мірошниченко нікуди не дівся! Мабуть, усі сценарії написані, усі геніальні вистави та фільми зрежисовані, можна тепер навчити жити освітян!). Знаєте, як отой слюсар із "Дванадцяти стільців"))
Коментувати
Tet-a-tet
Ви,п.Мірошниченко, дуже правильно підмітили різницю у складнощах програм з математики та літератури.Це ще й тому,що АПНУ більше бореться за своє фінансування,ніж за результати роботи. Оцей аналіз вони повинні були зробити ще 30 рокіа тому, але у погоні за регаліями не мають часу. Дисертацій купа, а от такі ляпи у програмах на кожному кроці. А Ви би побачили скільки таких протиріч у навч. програмах профтехосвіти та ВНЗ,які вони не збалансовані,складені більше на догоду лекторам, а не потребам високої кваліфікації. Деякі дописувачі страшать нас Соросом та соросятами, а тут і без Сороса вистачає нашої недолугості та шкідництва. Може п.Шкарлет читає наші коменти і зверне нарешті увагу на зміст освіти, принципово і не упереджено, на користь того,хто вчиться, а не на догоду ділкам від освіти.
Люди!
Ну киди вже простіше цьогорічної математики! Це вже не смішно, а страшно. Деградація. Не робіть одні предмети важливими інші другорядрни
399
Для Люди!: Ну КИДИ вже простіше! Не робіть предмети ДРУГОРЯДРНИ. Це вже не смішно, а страшно. Деградація.
Коментувати