І. Лікарчук: не гнобіть ваших дітей за «погані» оцінки

У нас немає, й апріорі не може бути, об'єктивної системи оцінювання як роботи вчителя, так і учня

І. Лікарчук: не гнобіть ваших дітей за «погані» оцінки

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

Завершився навчальний рік. У ці дні в сім'ях українців чи не найбільше розмов про шкільні оцінки. За навчальний рік, за весь час навчання в школі...

Одні радіють, інші сумують, треті про те намагаються не думати. Я підтримую третіх.

Нам уже давно потрібно звикнути до того, що шкільна оцінка – відображення суб’єктивної точки зору вчителя про рівень знань / поведінки / ставлення до навчання / зовнішнього вигляду учня / його ставлення до вчителя...

На вчительську оцінку впливає величезна кількість об'єктивних та суб'єктивних чинників, особливо в тоталітарно-адміністративній системі управління школою.

У ній немає, й апріорі не може бути, об'єктивної системи оцінювання як роботи вчителя, так і результатів навчання учня.

Це стало абсолютно очевидним після запровадження ЗНО. Незважаючи на всі його огріхи й проблеми.

Тому повторюю ще раз: до шкільної (учительської) оцінки потрібно ставитися, як до суб'єктивних короткочасових реалій сьогодення. І не більше. Та не робити із оцінок катастрофу.

У цьому контексті окреме питання – середній бал атестата. Для вступу до справжніх закладів освіти він, як правило, не має ніякого значення. А коли у коледжах, технікумах, училищах починають рахувати середній бал, то це викликає посмішку й розуміння неповносправності розуму в тих, хто це придумав, і тих, хто це робить. Бо середній бал документа про освіту – тотожний середній температурі в хворих лікарні. Інформативність ніяка. А ще коли, цей бал, виставлений за критеріальною шкалою, починають переводити у рейтингову шкалу, то це свідчить про повний дурдом із назвою «Веселка».

Тож не гнобіть ваших дітей за «погані» оцінки. Вони далеко не завжди свідчать про рівень знань та розвитку тих, кого оцінюють. Крім того, як свідчить практика, далеко не завжди «відмінники» стають успішними в майбутньому житті...

Оригінал

Освіта.ua
02.06.2021

Популярні блоги
О. Северенчук: що роблять учителі, яких обманули? Якщо вчителі не страйкують – значить, їм можна давати обіцянки, які потім не виконуються
Т. Ткачук: цьогоріч була одна перевірка письмових робіт ЗНО На дуже важливому етапі проведення ЗНО відбувається суб’єктивне оцінювання письмових робіт
А. Заможська: я боюсь уроків трудового навчання Є країни, де діти на трудове навчання записуються в чергу, бо там вчать тому, що їм цікаво
Олександр Мірошниченко: роздуми з табелем у руках Роль школи стала зовсім незрозумілою в цьому світоглядному хаосі дистанційного навчання
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Медулич
З цього цілком логічним є висновок: у вчителя, школи, департаменту освіти необхідно забрати право оцінювати знання учнів. Цим має займатися окрема незалежна структура. Вона може підпорядковуватися хіба що парламенту
Володимир
Для Медулич: Вам мало нікому не потрібних надбудов, починаючи з Горбачова? Там же всі блатні прилаштовані!
Коментувати
Володимир
І ЗНО не панацея.
Тарас
Оцінка з одного предмету може і не хвилювати. Але якщо з більшості серйознх предметів негативні то з дитиною потрібно працювати -мабуть винні не учителі
мама
Могу поведать, за что мой сын во втором классе получил "два". Его подняла учительница рассказать стишок, а он сказал: "А я Ещё один стишок выучил и хочу ещё и Его рассказать!". На что получил такой ответ: "Я тебя не спрашиваю что ты ещё выучил, я тебе сказала рассказать заданный стих. Садись, два." Могу рассказать множество подобных историй - мальчик был очень подвижный и любознательный, поэтому эта учительница его просто ненавидела, унижала перед всем классом. Считала, если он ее не слушает, не ходит по струнке - значит он дебил (спрашивала у меня - не было ли у него родовой травмы). Отличником он стал только в старших классах и в университете, знает три иностранных языка, имеет престижную профессию за рубежом. Свою первую учительницу сын вспоминает с отвращением.
Катерина
Для мама: Для мама: Конечно в данном случае учительница не должна обзывать ребенка. Но ребенок должен понимать- что урок есть урок, и срывать его нельзя. Двойку не следовало ставить, но запись в дневник, что нарушает дисциплину обязательно нужно сделать. Если ребенок начнет двигаться на уроке, то и другие дети захотят тоже двигаться, и тогда учителю уже урок не провести. Пусть дети всю свою энергию выплескивают на перерывах, а не на уроках, и не мешают учителю проводить занятия. А на уроках они должны учиться. Учитель даёт знания, пытается научить- а ученик должен их взять. Не хочет- то пусть тихонько сидит, а троечку ему поставим. Лучше работать с детьми, у которых успеваемость хуже- но они тихие со спокойным характером, чем с детьми, у которых успеваемость высокая-но они очень шумные и гиперактивные. А гиперактивные, потому что без конца сидят в гаджетах, смотрят больше, чем надо мультиков и играют вредные игры на планшетах. Вот откуда и берется гиперактивность.
учитель
Для Катерина: вроде всё, что Вы пишите правильно, но что-то не так. По мне (с позиции учителя) лучше работать с детьми, которые хотят учиться и делают это (учатся) с удовольствием... и не важно спокойный, подвижный или гиперактивный ребёнок, главное, что ОН ХОЧЕТ УЧИТЬСЯ И УЧИТСЯ! А вопросу " садись - два!"- учитель - самадура! Такие ситуации возникают довольно часто, причём на разных уроках...Надо было обязательно послушать ребёнка. Если бы таких детей оказалось много, можно было бы сказать что-то вроде: "так, сегодня урок... медленно превращается в...медленно превращается в... ПУТЕШЕСТВИЕ ПО СТРАНЕ ПОЭЗИИ/МАТЕМАТИКЕ/ХИМИИ/ИСТОРИИ И Т.Д.. И САМА БЫ ПРОЧИТАЛА ЛЮБИМОЕ СТИХОТВОРЕНИЕ/РАССКАЗАЛА ИНТЕРЕСНЫЙ ФАКТ/ПОКАЗАЛА ОПЫТ И Т.Д...."Учитель, который не умеет на ходу перестроить урок - должен задуматься: дети не роботы, и многое в успешности проведения урока зависит(в том числе) и от их настроения, состояния и т.д.НО ПОВТОРЮСЬ: ЭТО ЕСЛИ РЕБЁНОК ХОЧЕТ УЧИТЬСЯ И УЧИТСЯ!
Коментувати
Салтановка
Нерозумна позиція Лікарчука, бо у Франціі вступ до вузу по атестату... Теза про корупцію, тиск на вчителя, підкупи-ахінея. Якщо в школі не буде правди і чесних оцінок, то і Лікарчуки і всі грантоіди , Мон , уряди не потрібні. Середній бал- об‘єктивна оцінка розвитку учня, його працелюбності , якщо ні - закрийте всі школи!
Катерина
Погана оцінка має свідчати- що учень не вивчив урок. Якщо це один або два рази в семестр то можна і не сварити. А якщо дитина ніколи не відкриває підручник, нічого не вчить, домашні завдання майже ніколи не виконує- то що, дитина права і вона молодець, нехай далі нічого не вчить, і вчитель необ’єктивний, що поставив двійку? Всім став 12? А якщо дитині, якій поставили 12, ЗНО не складе- то тоді вчитель буде знову винний, що не ту оцінку поставив за семестр? Може ви пане Ігорю запропонуєте власну систему оцінювання, яка стане дуже об’єктивною? Почекаємо вашої відповіді.
Koba
Дед как всегда на острие атаки!_