М. Хоменко: оцінювати треба не верстат, а вироблену деталь

Краще оцінювати виші за працевлаштуванням випускників, аніж вибудовувати щорічні рейтинги 

М. Хоменко: оцінювати треба не верстат, а вироблену деталь

Автор: Микола Хоменко, заслужений працівник освіти.

Щодо можливості оцінювати заклад освіти за результатами працевлаштування.

В ідеалі, провести б такий аналіз за останні 10, ну хоча б 5 років. Звичайно, простіше це зробити в бюджетних  структурах – у медицині, освіті, державній службі, складніше – в бізнесі. 

Інформація з пенсійного фонду, податкової служби вже є підтвердженням працевлаштування, а також, певною мірою, відповідності займаної посади здобутій вищій освіті. Складніше буде з роботою за фахом. Але з часом, думаю, що така можливість з’явиться. 

Додатково має бути проаналізована інформація щодо реєстрації непрацевлаштованих у центрах зайнятості і виїзду на постійне місце проживання або на роботу за кордон. У нас досить неоднозначне ставлення до виїзду молоді за кордон. Звичайно, що це багатьом не дуже подобається. Але заборонити цього ми не можемо, навіть, якщо б хотіли. Тим більше, на жаль, не можемо особливо похвалитися наявністю нових робочих місць для молодих фахівців.

До речі, ми чомусь забуваємо про нашу участь у Болонському процесі з 2005 року, коли в Бергені міністр освіти Станіслав Ніколаєнко підписав відповідну декларацію, яка розширила можливості нашої молоді щодо працевлаштування на європейському ринку праці, маючи на руках «конвертований» диплом. 

Боятися того, що випускник стане реалізувати себе за кордоном, не доводиться, тим більше що країна декларативно це підтвердила. У таких випадках говорять: якщо не можеш цьому протидіяти, то … варто хоча б мати інформацію – хто виїжджає і з якою освітою. Надалі ця та інша інформація щодо працевлаштування знадобиться потенційним абітурієнтам, щоб визначитися з фахом і закладом освіти.

А взагалі, освіти, як і здоров’я, забагато не буває, і це має стати головним пріоритетом держави, і не так важливо, як і де їх використовувати – головне мати й надалі зміцнювати.

Повертаючись до працевлаштування як одного із критеріїв оцінювання університетів, підсумую: напевно, це краще, ніж різноманітні щорічні рейтинги університетів, коли оцінюють, говорячи алегоріями, верстат, а не деталь, яку виробляють на ньому.

Освіта.ua
15.03.2021

Популярні блоги
О. Калинич: відверті висновки про дистанційне навчання З поняття «дистанційне навчання» треба прибрати слово «навчання», замінивши на «імітація»
Ігор Лікарчук: освітній процес втрачає сенс Результати екзаменів не повинні бути підставою для оцінки роботи вчителя, це оцінка роботи учнів
Н. Глюз: ми продовжуємо старі схеми і подвійні стандарти На ЗНО живе страшний вірус, що через маску і антисептик не вб'ється, а випускний гулятимуть без масок
О. Мірошниченко: поради вчителям від кіноактора Навіть примітивна камера збільшує всі емоції і розкриває великі й маленькі секрети
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
реальність
Для інформації: якість виробленої деталі залежить: 1. від первинного матеріалу деталі та його якості, 2. від якості самого верстату та 3. від того, хто працює за верстатом (кваліфікації, зарплати, актуального самопочуття).
Леонтій М.
Друзі!! Працевлаштування - це гарний показник при плановій економіці. В нашій лібертиансько - буржуазній, олігархічно намаханій краіні - це нонсенс. А як бути із правом на вільне місце роботи , проживання, відсутності державних підприємств. Мінекономіки повине заказувати фахівців , знати потребу економіки, а воно цього не хоче робити. Тож яке працевлаштування. Ні поляки, ні німці з французами цього не роблять.
Cандомир
Для Леонтій М.: Повністю погоджуюся з Вами, сама по собі статистика з працевлаштуванням як оцінка роботи ВНЗ нічого не вирішує, тому й розвинені країни Європи цього не роблять.Але ми усі з совка, тому і мислими категоріями контролю,нам здається що це запорука успіхів. Насправді Уряд більше заклопотаний економією коштів, ніж підвищенням якості оцінювання роботи ВНЗ, та й що там оцінювати, у більшості - крейда і дошка на стіні, добре що хоч дипломи можуть надрукувати. Що таке Мінекономіки великий вчений п.Мілованов нам уже продемонстрував, втік швиденько як тільки запахло смаженим.
Коментувати
Викладач
Не повинні готувати, це не значить що ми відмовляємося від інтеграційних процесів. Всі знаємо, що це є, а мовчимо починаючи від міністра, ректора, декана. А що далі? З кожним роком збільшується тих, хто виїжджає за кордон на роботу і навчання та від того, як би їх не називали "остарбайтери" чи "заробітчани" справу не вирішиш. Необхідно враховувати реалії сьогодення.
Науковець
Щодо роботи за кордоном? Звичайно, що шлагбаум не поставиш, так як і не заборониш виїзд на навчання. При розширенні дистанційного навчання взагалі скоро Оксворди, Кембріджи заповнять віртуальний простір пропозиціями щодо навчання за їх освітніми програмами - онлайн. Ось тоді ми будемо радіти не зовсім успішним нашим школярам і студентам, які залишаться в Україні.
Володимир
Примітивно дуже! Забудьмо про нашу участь у Болонському процесі з 2005 року. Не повинна українська освіта готувати остарбайтерів...
Ольга
Правильно, оцінюємо яблуню, а не яблуко яке виросло на ньому. На початковому періоді потрібно б було мати інформацію від провідних фірм, підприємств, установ щодо випускників які там працюють.
Доцент
Хто небудь і коли небудь спитає наших недолугих реформаторів за розвал освіти, або хоча б назве їх імена. Як в тому анекдоті - від чого помер? Написано на вінку - від рідних і близьких…. Так і на вінку по нашій освіті.
Армагедон
У нас вже 30 років іде процес реформування, що в результаті? Втратили що мали і з водою виплеснули дитину. Сьогодні відчуття, що освіта в нас заради освіти. Кожний новий реформатор заводить щось своє, не відмовляючись від того що було перед цим, яким би недолугим воно не було. Як результат прикрившись автономією, децентралізацією фактично знищується фахова освіта.
Оракул
Якщо все так просто - тоді робіть це, а не розповідайте, як це просто!