І. Лікарчук: багато шкіл не стануть справжніми гімназіями

Зміна назви і вивіски абсолютно не означають зміну сутності, про це свідчить український досвід

І. Лікарчук: багато шкіл не стануть справжніми гімназіями

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

«Дайош гімназізацію» української середньої освіти». Такі слова приходять на думку, коли читаєш захоплюючі реляції місцевих органів управління освітою про плани і факти трансформування загальноосвітніх шкіл колишнього другого ступеня в гімназії. От лишень не можу зрозуміти, для чого це робити?

Якщо заглибитися в історію освіти, то гімназії, як один із типів загальноосвітніх навчальних закладів, пройшли досить складні перетурбації. Але вони ніколи не були масовими закладами освіти. В Україні гімназії до 1917 р. і у перше десятиліття нашої Незалежності були закладами з більш високим рівнем організації освітнього процесу, порівнюючи із звичайною школою. І мали для того всі підстави: кадрові, матеріальні, організаційні. Багато гімназій тоді сміливо можна було назвати авторськими закладами, у яких реалізовувалися оригінальні методики організації освітнього процесу...

Відтепер гімназіями мають стати всі школи, які дають неповну загальну середню освіту... Але чи зміняться від цього кадри, умови, методики? Дуже в тому сумніваюся. Насамперед тому, що такі зміни вимагають серйозних капіталовкладень. Яких немає.

Також добре знаю, що зміна назви і вивіски абсолютно не означають зміну сутності. Між іншим, наш свіжий український досвід свідчить про те саме. Веду мову про опорні школи, які масово створювалися в останні роки за командою та із супроводом зарубіжних «експертів» і доморощених агентів змін. Багато із них справжніми «опорними» так і не стали. І їхні випускники не стали показувати супер результати ЗНО. Хоч саме низькі результати ЗНО і начебто «погана» якість освіти сільських шкіл (яку насправді ніхто й ніколи не «міряв»), і були головною офіційною причиною створення опорних шкіл...

І ось тепер читаю в мережі, що в одній ОТГ за рішенням місцевих депутатів та з ініціативи місцевого органу управління освітою всі сільські школи 2 ступеня стали гімназіями... А їхні директорки уже роблять світлини на фоні нових вивісок...

І чому нікому не спаде на думку всі «Жигульки» від першої до сьомої моделі, яких іще безліч димить на вулицях наших міст і сіл, назвати «Мерседесами»? Щоб усі власники «Жигулів» омерседесилися.

Смішна пропозиція. Чи не так? А із тим, щоб школи, серед яких дуже багато слабеньких, назвати гімназіями - немає проблем. І нікому не смішно. Навпаки - уперед і швидше.

Назву змінити не проблема. Проблема в тому, що отой «Жигуль» «Мерседесом» ніколи не стане. Отак і багато шкіл справжніми гімназіями в класичному розумінні цього слова ніколи не будуть. Навіть якщо нову вивіску виготовити з дорогоцінних металів. Як, скажімо, із золота - йоржик для туалету... Функціональне призначення золотого абсолютно не відрізняється від того, що коштує 50 грн. Але чого не зробиш заради понтів...

Отак і з гімназізацією загальної середньої освіти 2 ступеня...

Оригінал

Освіта.ua
02.02.2021

Популярні блоги
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Це ініціатива особливо обдарованих людей.
Юлия
Ой,у нас в громаде сначала одну из 6 школ переименовали в " опорную"( на старой советской мат- тех базе),а 2 месяца назад её же " просто так" переименовали в " гимназию". Смех да и только) При этом закрыв 2 сельские школы.
Громадянин
Повністю згідна з автором. Лишень одне перейменування. В новостворених громадах особливе ставлення до освіти,, багато з’їдають грошей. Тому школи закрити , методична робота не потрібна, вчитель отримує багато грошей. Отака реформа....
Аскет
Дуже шкода, але все написане автором правда. .
...
«Дайош гімнаНізацію» української середньої освіти». .