В. Громовий: «скільки можна підвищувати зарплату вчителям»

Невже «окупність» педосвіти полягає лише в тому, що вона є гарантією від викрадення з метою викупу?!

В. Громовий: «скільки можна підвищувати зарплату вчителям»

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Знову «за рибу гроші»: з подачі урядовців піднявся ґвалт на тему, скільки можна підвищувати зарплату тим вчителям, які й так «ні за що» отримують чималі гроші.

Доведеться нагадати елементарно прості речі: у будь-якій країні витрати людиною коштів на освіту мають відбуватися на раціональній основі – заради отримання більших доходів у майбутньому. Тож сумарні додаткові доходи у майбутньому, пов’язані з наявністю вищої освіти, повинні суттєво перевищувати сумарні витрати на здобуття цієї освіти.

Ще раз повторюю для особливо обдарованих: економічний ефект освіти для працівника – це, перш за все, суттєвий приріст його доходу в майбутньому. Це аксіома!

У нас сумарні витрати на здобуття вищої освіти та втрачена вигода включають п’ять головних складових:

1. Витрати на підготовку до вступу (оплата праці репетиторів, придбання необхідних посібників тощо).

2. Прямі витрати у вигляді плати за навчання (у випадку, якщо мова йде про контрактне навчання).

3. Непрямі витрати на придбання технічних засобів навчання (ноутбуку, смартфону тощо), купівлю навчальних посібників, неофіційні витрати (на «подарунки», ремонт аудиторій тощо).

4. Непрямі витрати на забезпечення власної життєдіяльності у період навчання (винаймання житла, проїзд, харчування тощо).

5. Втрачений заробіток за роки навчання.

Так от, один місцевий фермер з нашого Центральноукраїнського регіону прорахував вартість диплому своєї доньки, яка влітку закінчила престижний столичний університет і має тепер фах вчительки англійської та німецької мови.

Як ви гадаєте, яка вийшла сума?

Врахуйте, попри те, що її активно два роки муштрували репетитори, вона «не дотягнула півбала» до безкоштовного навчання (державного замовлення), і їм довелося йти на контракт.

Також усі п’ять років вони їй винаймали квартиру в Києві. Звісно, треба було оплачувати харчування, одяг, проїзд і т. ін.

Не повірите! Каже, що витратив за два роки підготовки і п'ять років її навчання мільйона півтора гривень (понад 50 тисяч доларів)!

Ну, може, у нього така «Галя балувана», і це в Києві, тож витрати можуть бути значно меншими.

Хотілося б дізнатися для порівняння про середні витрати на здобуття вищої освіти й від інших людей.

А тепер спробуємо порахувати сумарні додаткові доходи від вищої освіти у випадку, якщо ця випускниця піде працювати вчителькою англійської мови у якусь київську школу?

Знову сім’я опиняється винятково у мінусах. У випускниці немає ані найменших шансів принаймні компенсувати витрати аж до самісінької мізерної вчительської пенсії.

Невже «окупність» педосвіти полягає лише в тому, що вона є довічною гарантією від викрадення з метою викупу?!

«Так скажите, ради осьминога, для чего учиться?»

Адже можна, порахувавши таку «окупність» педагогічної освіти, відразу після школи стати, наприклад, кондуктором трамваю і мати від 8000 грн.

Як ви гадаєте, чи пішла та «Галя балувана» працювати до школи з дипломом педуніверситету, ректор якого є одним із найбільш відомих «агентів змін»!?

Запитання, звісно, риторичне. Бо «Галя балувана», але не дурна...

P.S. У світі (навіть в Африці!) термін окупності інвестицій на власну освіту складає приблизно 3 роки, а після цих «компенсаційних» трьох років, людина вже працює винятково «на себе», отримуючи чистий дохід від своїх інвестицій у власне заможне майбутнє.

Оригінал

Освіта.ua
16.12.2020

Популярні блоги
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ольга
Працюю в школі у невеликому містечку 35 років.В школі молодь не затримується.За такі зарплати ніхто не збирається впроваджувати НУШ.Лишились ті педагоги,яким до пенсії років 5-6 залишилось.В школі постійно відчуваєш себе "двієчником",бо завжди щось не встиг зробити.Адміністрація не може відстояти навіть своєї думки там "нагорі",тому постійно зривається на вчителів і залякує скороченням штату.Маю 18 годин,бо всіх треба "прилаштувати",навіть не запитують моєї згоди.Останньою краплею було вилучення з кабінету ноутбуку,доля якого мені невідома,бо немає в жодному кабінеті.Навіть заміни уроків не оплачуються,тільки за відгули.Своїм знайомим нікому не раджу працювати в школі.Мене тривожить думка:хто прийде в школу,коли підуть вчителі передпенсійного віку.
УХ ТИ!
Для Ольга: кого ж у вас "прилащтовують", якщо ніхто не хоче в школі працювати? Підозрюю, що ви з розряду "все не так і всі не такі, одна я ЦЯЦЯ"
Ольга
Цяця,мабуть, ви. Якщо некомпетентні з даного приводу,то нічого чіплятись до слів.Видно,що працюєте в іншій сфері і проблеми школи для вас дуже далекі.Кількість класів скорочується кожен рік і людям потрібно мати хоч якийсь заробіток ,ось і відбирають години.
Коментувати
Володимир
Править сволота сьогоднішнього дня.
Тамара
Кому Ви це розповідаєте? Отій зграї ненажерливих дармоїдів? Вони все одно не зрозуміють це зараз. Але незабаром наступить справжня катастрофа в освіті, яку виправити буде вже неможливо. А вони шкодують 20 відсотків. Аж смішно - які дебіли сидять в ВР.
Наталія
Читаю коментарі і не розумію: чому обговорюють суму навчання якоїсь дівчини. Нікого не обурює той факт, що на одного депутата витрачається 350000 грн в рік, і ці, вибачте, дармоїди підняли гвалт щодо підняття зарплати???
Тарас
Вчився в СССР, вийшло бюджетно - недорого. Нікому не раджу йти у вчителі - сім’ю не прокормиш.Та й нерви будуть тріпати постійно. Учитель зараз у школі нижче технічки - попихають ним усі.Заробляю бо маю невеликий бізнес необтяжливий + репетиторство за кордоном.Українське репетиторство теж копійчане. Зараз перед молодими стільки можливостей, навіщо йти туди де будете зневаженим попихачем за копійки. Якщо залізете у це багно більше не вилізете. Тікайте подалі
Олена
Для Тарас: повністю згодна
Коментувати
Оля
Можно учится не на такие деньги( до ЗНО готовится самостоятельно, поступить на бюджет, и если ты не такой балуваный пожить пока учился в общежитии) + с 3-4 курса реально можно работать даже по специальности. Так что тут все индивидуально.
Галина
Для Оля: абсолютно згідна. А фермере витрати треба було рахувати наніше. До того як потакав доньці в усьому. Коли син мого племінника вступив на контракт на релігієзнавця, було одне питання: на скільки племінник дурний аби оплачувати сину навчання на такій спеціальності. Коли спитала сестру, то вона сказала, що зараз же мало хто працює за спеціальністю (тим більше можна було знайти спеціальність куди можна було вступити з його балами). Мій син до репетиторів не ходив, до ЗНО їх готували вчителі на уроках, вступив на бюджет, живе в гуртожитку, працює за спеціальністю під час навчання (він правда навчається не на вчителя, але справа ж не в спеціальності, а у "вартості навчання"). Не можеш навчитись на бюджеті в універі, вступай до коледжу, не тягнеш коледж - ПТУ завжди радо тебе зустріне. Рівень освіти слід оберати за розумовими здібностями, а не вступати на контракт, а потім кричати, що освіта на окупається!
Коментувати
Аристарх
Це та Балувана Галя ще на престижному факультеті вчилася. Якщо вона справді навчалася, то за її спеціальністю можна спокійно йти перекладачем, редактором, брехуном (сорян, я хотів сказати журналістом), сьогодні знання іноземної відкриває великі можливості і диплом можна нікому не показувати. Гірше тим хто вчився на вчителя географії, початкових класів, то що. Там також можна знайти роботу не за фахом, але окупність освіти 70-90 років. Ще оин маленький нюанс, коли в 90-х я закінчував фіз-мат дерпеду (прийнято говорити дурпеду), то в дипломі було написано спеціальність Фізика. І це дало можливість всім бажаючим піти працювати інженерами, логістами, науковцями, аналітиками. А сьогодні в дипломі спеціальність вказують "Освіта. Вчитель фізики". Отут і стають в нагоді тільки знання (не диплом), щоб працювати не за фахом. Але за останні роки кількість годин на фізику, матан, та інші корисні дисципліни зменшили, а додали тріпології: Болонський процес, Актуальні проблеми зарубіжних шкіл, Безперервне навчання, і вивчення всього цього хламу не дає знань щоб піти працювати інженером, аналітиком сисадміном, програмістом. Оце і окупність.
Ірина
Я не Галя, не балувана, другий рік на пенсії. Усі нагороди, методист отримала своїм горбом. Працюю за власною методикою. Навчалась при Союзі, жила у бабуні. Професію обиралаза покликанням. Але і досі у мінусі. Мабудь треба кидати школу, щоб окупити свою професію. І давайте уяви о, що усі, такі, як я, ще не старі, з досвідом, постійно навчає ось, опановуємо сучасні технології, люблячі школу і не отримавши матеріального забезпечення, усі підемо. Прийдуть молоді, яких не дуже багато, а іноді за фахом не знайти, чи довго вони протримаються у школі?
Ой, ти Галю
Якщо ту Галю за два роки навіть репетитори не вимуштрували, а під час навчання батьки ще й витрачали кошти на "подарунки", бо Галя, замість вчитися, з головою поринула у вир столичного життя, то немає чого дивуватися такій сумі. А якщо вона ще й не пішла працювати за спеціальністю, то чим думав цей фермер, викидаючи гроші на вітер?