Ігор Лікарчук: в освіті маємо те, що маємо

Лише в тоталітарних суспільствах придумують державні системи оцінювання роботи вчителів чиновниками

Ігор Лікарчук: в освіті маємо те, що маємо

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Після сьогоднішніх ранкових зустрічей подумалось про таке. Лише в тоталітарних суспільствах придумують державні системи оцінювання роботи вчителів чиновниками. Не має значення, як ті чиновники називаються, і в яких структурах вони працюють.

У демократичних суспільствах роботу вчителя оцінюють здобувачі освітніх послуг. І роблять це набагато краще від чиновників. Бо чиновників завжди цікавить процес, форма, а здобувачів - результат.

До тих пір, поки в Україні цю істину не зрозуміють, у нас буде нещасна освіта і нещасний учитель. Незалежно від того, скільки нових інституцій для оцінювання роботи вчителя буде створено, і які реформи в системі управління освітою будуть відбуватися.

Із сторони (чиновниками) можна побачити лише оболонку, а не сутність учительської праці. На жаль, і багато вчителів цю істину давно зрозуміли. Прилаштувалися до неї. Навчилися створювати гарну оболонку замість істинної сутності. Тому в освіті й маємо те, що маємо.

Оригінал

Освіта.ua
25.09.2020

Популярні блоги
Іван Осадчий: про оцінювання учнів 5 класів НУШ За пропонованим у Методичних рекомендаціях підходом неможливо виставити оцінки за семестр
М. Гриньова: виховуємо ще одне покоління, яке не читає Нашим учням треба давати медаль за відвагу, бо толерантно терплять усі хвороби нашої освітньої системи
І. Лікарчук: чиновники не уявляють життя без олімпіад Життя змінюється, формується абсолютно нова суспільна ментальність, а в батьків отих олімпіад – «скрєпи»
Л. Булигіна: про щоденну хвилину мовчання в школах Все, що за вказівкою і не від серця, – все обернеться проти дітей і проти суспільства
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Вася
Ніколи не подобалася фраза Кравчука - вона закликає скласти руки (тобто "вс..ся - так і сиди"). Ви, пане Лікарчук, маючи посаду, краще б ініціювали подальше впровадження принципу, з якого Ви починали, запроваджуючи ЗНО. Мова йде про поетапність отримання освіти з незалежним тестуванням при переході від етапу до етапу. Тобто: початкова школа аж до ОТРИМАННЯ початкової освіти, але якщо до певного віку дитині цього не вдалося зробити, то вона може продовжувати здобувати знання лише у спец закладі (без урахування думки батьків). Саме подібний принцип існує в "найдемократичнішій" Америці. Потім те ж саме з базовою - тест, і, або далі в школу, або ж у "ПТУ" (також без згоди батьків). Батьків не принижую ніяким чином (в самого ще вчаться у школі), тому що є поняття готовності учня до отримання знань певного рівня, а це питання досить широке (і мотивація з боку батьків, і участь батьків у навчанні і вихованні, і не всі діти мають однакові задатки). А тоді будемо говорити про якусь якість.
Володимир
Система управління освітою тримається на трьох китах: жадібність, брехня і корупція.
Puma
Для Володимир: четвертый кит - Дед Ликарчук
Коментувати
Горбань
У Лікарчука як завжди: конкретно, логічно, влучно! Біда у тому, що таку педагогічну реальність "господарі України" через контрольовані ними міністерство і комітет з освіти у В. Р. створили штучно. Нині вони реалізують маштабний проект по звільненню України від українців. Порошенко і інфляція зробили українців найбіднішими у Європі, наші люди самі поїхали за кордон у пошуках кращого життя, а щоб легше було виїжджати - запровадили безвізовий режим. Тих, хто залишився, повинна добити медицина, призначили Супрун, яка добре поруйнувала систему охорони здоров’я. Її справу продовжує Степанов, який з усіх сил залякує нас коронавірусом, а у переляканих різко знижується імунітет. Шкільні і університетські програми вкрай перевнтажені, і діти просто перестають навчатися - "господарям" вигідні неуки. Сумлінні студенти весь час у зубрінні - здоров’я погіршується, суспільної активності ніякої. Несумлінні платять викладачам - сформоване покоління корупціонерів.
Аскет
Для Горбань: Нагороді бузина, а в Києві дядько.
Коментувати
Горбань
У Лікарчука як завжди: конкретно, логічно, влучно! Тільки біда у тому, що таку педагогічну реальність створили штучно "господарі України" через підконтрольні їм міністерство і комітет з освіти у В. Р. Ці "господарі" реалізують масштабний проект по звільненню України від українців. Через Порошенка і інфляцію вони зробили українців найбіднішими у Європі і ті самі поїхали за кордон у пошуках кращого життя. Для полегшення виїзду ввели безвізовий режим. А тих, хто залишився, повинна добити медицина. Призначили Супрун, яка добре поруйнувала систему охорони здоров’я. Її справу продовжує Степанов, який всіма силами залякує нас коронавірусом. А у переляканих різко знижується імунітет. Шкільні і університетські програми вкрай перевантажені. Діти від цього просто перестають навчатися - "господарям" потрібні неуки. Сумлінні студенти у постійному зубрінні - здоров’я погіршується, громадської активності - ніякої. Несумлінні платять викладачам - сформоване покоління корупціонерів!
Дмитро
Для Горбань: Хочеться плакати від такої безрадісної долі. Всі винні - класичний наслідок патерналізму.
Коментувати
Коваль Степан
Ви знаєте ,мабуть я не відкрию таємницю. Причина в тому ,що до корита лізуть тупі бездарні ідіоти. Розкажіть про себе. Як так сталось? 18 рік недоумки - академіки паплюжать Гімн України. Ви теж оцінювали знання . Про підмет і присудок я вивчав в 4 класі. Багато ідіотів сидять в Раді .Вони просто нічого не знають .Недаремно ж невігласи з ОПЗЖ( принаймні 3 академіки правових наук ) спамлять Конституційний Суд ,замість того ,щоб виправити Гімн України. Ти такий же продажний гівнюки,як ЦВК ,як уповноважений захисту української мови( вже 2 ) ,як Генеральний прокурор ( вже не порахую з 2003 року ), як Президент України( вже 6). Дебілам смерть...
Olexandra Basatska
Я не знайома з Лікарчуком, але повністю поділяю його думку. Для мене, сільської вчительки зі стажем, найвища оцінка моєї праці - не звання методиста чи якісь там нагороди, а те, що мої успішні випускники, буваючи дома, заходять в гості, щоб поділитися своїми досягненнями, пам"ятають якісь моменти, пов"язані зі мною і вважають їх важливими для своєї кар"єри, хоч я тому не придавала особливого значення. Та сам факт їхньої професійної кар"єри - це для мене відчуття того, що якоїсь там нормальної сходинки в піраміді Маслоу досягнуто.
Wert
Для Olexandra Basatska: Познайомлю- тел. 050 689 6770
Коментувати
Вопрос:
"Кого же встретил с утра пан Ликарчук?""""... ;""""""&qu... ot;""""""&... quot;""""""... ;""""""&qu... ot;""""""&... quot;""""""... ;""""""&qu... ot;""""""&... quot;""""""... ;""""...
Омелько Терен
Лікарчук сказав звичайну річ. Це прозора думка, так ні: зразу нападають якісь типи, кого так зачіпає будь-що сказане. Роками якась погань після текстів Лікарчука пише йому, що він "дід", "дід", "дід", вкладаючи в це слово якусь негативну сутність, а власне немічне нутро навіть просто банальної фрази щодо освітніх проблем не вичавить із себе. От цікаво, хто вони? Що спонукає їх повсякчас плювати, гигикати і нічого ніколи не пропонувати натомість? Невже вони працюють в школах? Я ніколи не перетинався з Лікарчуком, просто читаю його тексти, і це тверезі думки... Так ні, після кожного висловлювання Лікарчука здіймається справжня істерія - і кращого свідчення щодо якоїсь деформації суспільної свідомості і не треба
Господин
Для Омелько Терен: Вы бы поинтересовались биографией автора. Дед Ликарчук успел натворить много не очень хороших поступков, включая продажу и фальсификацию результатов зно, что и отмечено в 2-х уголовных делах, которые уже несколько лет висят над ним. А после этого, пользуясь личными связями, он устроился на условную должность в министерстве и, как ни в чем не бывало, продолжает писать свои умные рассудительные статьи, высказываю в них авторитетное мнение и поучаю обычных учителей. Естественно, такое положение веще многим не нравится.
Омелько Терен
Для Господина: Якщо справи ще "висять", то значить висновку і вироку немає, а у Вас, виходить, він є вже. Якщо говорити про статистику, то в ті часи, про які Ви говорите, випадків фальсифікації знайшли зовсім небагато - до запровадження ж ЗНО це була повсякчасна практика, тобто у сотнях ВНЗ сотні тисяч батьків абітурієнтів несли грубі гроші і прилаштовували дітей. Хоча й ті десятки випадків фальсифікацій самі по собі злочинні. І тут був ще один аспект - виявили ті неподобства в обласних пунктах, та ми за правилами посттоталарного суспільства винним вважаємо керівника найвищого рівня. Але я кажу зовсім про інше. От Лікарчук (або хтось інший - для мене це немає значення) висловлює певну думку щодо якоїсь проблеми в освіті - і майже завжди освітяни (чи металурги пишуть тут коментарі?), не цікавлячись сказаним, пишуть бозна-що, аби тільки вихлюпнути щось накопичене в собі. Універсальний спосіб тут - вимастити у бруд або поцькувати когось відомого
Коментувати
OVV
Скажіть, будь ласка, дідуля яку установу очолює. Чи не ту чиновницьку, яка нічого не робить, лишень забезпечує "якість освіти"?
Го
Для OVV: під балконами сидить, під балконами...
Prod 1
Для OVV: Дед говна не скажет.
реальність
Для Prod 1: спитайте у нього про відмивання грошей на розробці тестів в його центрі? Справа давня, але мили вони бюджетні добренько. В.Г.Кремінь, тогочасний міністр МОН, до цього часу дуже не любить, коли публічно порушують це питання :)
Коментувати