М. Хоменко: періодично ми можемо консолідуватися

Неповний список питань, вирішення яких дозволить хоч незначною мірою покращити наше життя

М. Хоменко: періодично ми можемо консолідуватися

Автор: Микола Хоменко, заслужений працівник освіти.

Що нас об’єднує

Ми всі однакові і в той же час усі різні. Різні за віком, регіоном проживання, статком, місцем роботи, освітою, вихованням і, напевно, інтелектом. І нас вже не 52 млн, а 37, з яких 9 постійно чи періодично знаходяться за кордоном на заробітках.

Ми живемо в непростий час, який робить нас більш стресостійкими і більш прагматичними. Ми вже перестаємо дивуватися, якщо хтось думає не так, як нам би хотілося, миримося з іншими політичними вподобаннями, розуміємо, що далеко не все, повідомлене по телебаченню і написане в газетах, відповідає дійсності. Ми різні.

Проте періодично ми можемо консолідуватися. І не тільки під час виборів. Усіх нас об’єднала загроза для всього людства – небезпека поширення коронавірусу. Останній тиждень, не дивлячись навіть на глобальні проблеми, ми всі перейнялися долею собак, яких хотіли використати для погашення боргів за газ – витончено жартуючи на сторінках соціальних мереж. При цьому на почуття гумору не вплинули політичні вподобання і симпатії.

Що стосується освіти. Проблем щодо її реформування більше, ніж достатньо. Починаючи з дрескоду школяра і закінчуючи запровадженням нової української школи, нових підходів щодо фінансування у вищій освіті і оптимізації закладів освіти, об’єднання фахової передвищої і  професійно-технічної освіти. Непрості питання і неоднозначне сприйняття освітянською спільнотою. Звичайно, сподіватись, що це консолідує суспільство, не доводиться. Швидше – навпаки.

А є питання, які роками чекають рішення, і, впевнений, отримають підтримку всього суспільства.

1. Розберемся з державними майновими неліквідами. Кожен з нас бачить, скільки невикористаних будівель, недобудов з роками поступово руйнуються, втрачаючи свою цінність. Знаючи, що це належить державі, виникає питання, а чому не проведена інвентаризація цього майна і не виставлено все це на відкриті торги? І відразу знаходилась відповідь – отже, комусь це потрібно. Особливу тривогу викликає майно закладів освіти, враховуючи, що тільки за останні 15 років кількість студентів університетів, коледжів, не говорячи про заклади профтехосвіти, зменшилася майже в два рази. Як результат, навчальні корпуси, гуртожитки, їдальні або їх частини стоять, в кращому випадку, законсервованими, на що витрачаються колосальні кошти, а то і просто руйнуються. У свій час було побоювання, що приміщення може захопити бізнес. Сьогодні не особливо претендують на ці приміщення не тільки підприємці, а й територіальні громади намагаються від них відхреститися. Можливо, у Києві знайдуться бажаючі, хоча і тут вільних приміщень більше ніж достатньо. Чому б не дозволити закладу освіти якщо не продати їх, то перепрофілювати, наприклад, на житло працівникам або виставити на відкриті торги. Але це майже неможливо. Фонд держмайна, галузеві міністерства, як цербери, не допускають до того, що потребує термінового втручання. Виникає питання – для чого?

2. Чисте довкілля. Чому б не запровадити для всіх два дні наведення порядку, наприклад, у першу декаду квітня. Якщо зробити ці дні вихідними, думаю, що особливо економіка не постраждає, а для студентів, учнів це буде додатковим елементом пізнання. Для цього, звичайно, необхідно закріпити установи, підприємства за певною територією, закупити відповідний інвентар, мішки, рукавички. Ну і, безумовно, забезпечити транспортними засобами. Звільнимо від сміття парки, ліси, придорожні насадження. Враховуючи, що в цьому році планується відремонтувати 6000 км доріг, у комплексі – це буде дуже важливий крок у бік наближення до Європи.

Це далеко не повний список питань, вирішення яких дозволить хоч незначною мірою покращити наше життя. А можливо, навіть значною.

Освіта.ua
19.02.2020

Популярні блоги
О. Калинич: відверті висновки про дистанційне навчання З поняття «дистанційне навчання» треба прибрати слово «навчання», замінивши на «імітація»
Ігор Лікарчук: освітній процес втрачає сенс Результати екзаменів не повинні бути підставою для оцінки роботи вчителя, це оцінка роботи учнів
Н. Глюз: ми продовжуємо старі схеми і подвійні стандарти На ЗНО живе страшний вірус, що через маску і антисептик не вб'ється, а випускний гулятимуть без масок
О. Мірошниченко: поради вчителям від кіноактора Навіть примітивна камера збільшує всі емоції і розкриває великі й маленькі секрети
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Віктор
Колись в Економічній газеті десь в 1991 році я читав статтю про Україну.. Там писалося що до 2050 року в Україні буде 15 млн. людей.. Я думав що то якийсь дурак (тоді проживало 52 млн людей) А тепер думаю - хто то був такий прозорливий, звідкіля знав?
Марина
Для Віктор: Куди поділось 15 мільйонів людей? Гасло - "Нас 52 млн!" для України вже не актуальне..
Галина
Для Віктор: може для Вас це відкриття, але існує наука "демографічна статистика". Є певні тенденції розвитку людства. В тому числі і те, що в більш розвинених країнах значно менша народжуваність через що населення старіє і не здатне відновлюватись. Саме через це до Європейських країн в певні роки запрошували мігрантів з 3-х країн (тепер в Німеччині та Франції саме через це багато арабів). Такщо не такий вже й розумний, а звичайна людина, яка розуміється на демографічній статистиці.
Коментувати
Горбань Віктор
Наш весь час жахають "небезпечними" мікробами, тепер - коронавірусом. Ми щоденно обмінюємося мільярдами мікроорганізмів: на роботі, на навчанні, в магазинах, в громадському транспорті, без цього - ніяк! Для людей з нормальним імунітетом вони абсолютно безпечні. Потрібно лише не знищувати свій імунітет захіміченими фабричними продуктами, обжорством, сильними стресами, особливо страхом коронавірусу!
М
Для Горбань Віктор:це-все Ви пишите правду,але, є одне але,іспанка-вражала людей у віці від 20-40років з нормальним імунітетом. ,
Коментувати
Lora
Хто знає скільки шкіл буде закрито в селах і як будуть використовуватись ці будівлі? НІЯК. Сьогодні в селах пустує більше половини хат. Деякі вже повністю розвалені, а від деяких залишився лише димар. Купити можна, і коштує це копійки, а ось оформити – десятки тисяч гривень. То в спадок не вступив, то довідок відповідних не має, а то і власник не відомо хто і ганяють по всім інстанціям. Задається питання – роками слухаємо про єдине вікно, про соціальні ліфти, діджиталізацію і просто перестаємо вірити в це. Якщо реально не буде спрощеної системи у вирішенні цих питань, які дані на відкуп чиновникам “від інфантерії„ країна буде стояти на узбіччі людського розвитку.
Володимир
Це все добре, але чого мовчите про те, що робить міністерство з технікумами і коледжами. Якщо раніше всі роптали на Шарова, то порівняно з нинішніми діячами, це просто цукерка. Ведуть себе, як слони в посудній лавці. Ще не висохли чорнила від підписів під законом про фахову передвищу , як його вже розривають на клаптики. Для цього заступнику міністра від профтехів в дійсності закони не писані. Не знає як, але в історію хоче бути записаний. Що не зрозуміло що були, є і будуть робітники і майстри. І готувати їх потрібно по різному. А якщо розглядати це як позицію регіонального діяча – «з грязі да в князі» то хочеть сказати – це не просто дурість, а зрада національним інтересам, злочин який не дамо скоїти. Об’єднуємося.
Cirius
Ви не пропонуєте нічого нового,комуністичні суботники вже були, і що, стало чистіше у наших головах? А може краще навчати не смітити, бо бажаючих замітати за кимось не дуже багато.
М
Для Cirius: моя мама казала:"для нас треба німця,щоб-не смітити".Дітей потрібно навчати не-смітити,а старше покоління?,що з ним робити,їм зауваження не зробиш,а та алкашня?В нас прибиральниця кожного ранку біля будинку прибирає,до вечора:пачки з сигарет,пляшки,а понахаркувано,якби у голубів-пронос був і що таким зробиш зауваження?,йдеш боком навіть- не хочеш дивитися в ту сторону.
Коментувати