Ігор Лікарчук: кому потрібні шкільні олімпіади?

Державно-монівські олімпіади як рудимент совкової системи освіти давно повинні піти в небуття

Ігор Лікарчук: кому потрібні шкільні олімпіади?

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Кому потрібні шкільні олімпіади?

Глибоко переконаний, що шкільні, районні, обласні і т. ін. олімпіади з основ наук МЕНШ ЗА ВСЕ ПОТРІБНІ УЧНЯМ.

Особливо тим, хто вимушений брати участь у двох-трьох чи навіть шести олімпіадах.

Найбільше вони потрібні тим, хто ці Олімпіади організовує та проводить. Причини цієї потрібності давно відомі.

Також вони потрібні місцевим освітнім начальникам, вчителям і директорам шкіл - для рейтингу. Бо першим, якщо такі рейтинги не будувати, то нічим буде займатися, а другим - доказувати тим же начхальникам, що вони щось роблять. Хоч насправді та робота ні про що не свідчить.

І трішки олімпіади потрібні деяким батькам: авось у майбутньому допоможуть у вступі їхнього чада/чуда до якогось університету.

А тепер виникає узагальнене питання: «То для чого ці олімпіади потрібні взагалі?» Та ще і з солідними бюджетними видатками на їхнє проведення?

Вважаю, що державно-монівські олімпіади як рудимент совкової системи освіти давно повинні піти в небуття. Олімпіади мають проводити УНІВЕРСИТЕТИ. За власні кошти. Якщо хочуть знайти «свого» студента. А якщо не хочуть, то такий «університет» також чекає небуття. Уже незабаром.

Оригінал

Освіта.ua
28.10.2019

Популярні блоги
Інна Совсун: чи забороняти смартфони в школах? На рівні держави поки немає розуміння, що робити зі смартфонами в школі
Н. Азарова: биті небитих возять регулярно Поважати свій труд і транслювати цю повагу, поважаючи інших, – оце і є суперзавдання
І. Лікарчук: ДПА в українських школах має бути ліквідована Проведення ДПА фальсифікує реальний стан якості загальної середньої освіти в Україні
А. Заможська: у космосі Тесла, а в нас — християнська етика МОН пропонує людям, які ходять до церкви два рази на рік, викладати християнську етику
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Marina
Заставляють, не заставляють, то вже випадки школи. Олімпіади допомагають вивчати те, що в школі не вивчається. Крім того, як тоді Україна буде брати участь у міжнародних конкурсах та олімпіадах. Якщо ваших дітей змушують брати участь в олімпіадах, то це не означає, що всі діти такі ж.
татьяна
Полностью согласна. что предметные олимпиады не нужны! Детей силой заставляют принимать в них участие. а часто некоторым ученикам уже известны задания олимпиад. вот вам и ответ на вопрос!!!
Вчитель
Для татьяна: В розвинених країнах, наприклад, в США проведення національних змагань (в тому числі і на знання шкільної програми) загальноприйнята практика. Подивіться, хоча б фільм від 2014 року Bad Words (Погані слова) присвячений національному конкурсу з англійського правопису. Але оскільки нашу країну соросівські підстилки хочуть позбавити нормальної освіти, то постійно й піднімають питання про знищення системи олімпіад. Є у них бажання перетворити Україну на Зімбабве, де ніяких олімпіад (ні з біології, ні з математики) не проводиться.
Коментувати
за, але іншим форматом
Найперше-олімпіади потрібні методистам у районі. Це єдиний захід де я бчу їх як учитель "квота, призери, багато, мало, протоколи..." так що, пане, кагорта Ваших працівників найперша хто бажає таку форму роботи
Викладач математики
Не буду переконувати Вас, кому потрібні олімпіади, а наведу такий приклад. Одного року до обласної олімпіади з математики, крім учнів, заявлених районами, допустили всіх бажаючих призерів ІІ етапу, які на цьому етапі набрали не менше 50% балів. Це збільшило число учасників на 50%. Цікаві й підсумки. Якщо в той рік призерами ІІІ етапу могли стати 30% учасників, то з числа заявлених районами призером став лише кожен п’ятий. Зате з "добровольців" серед призерів був кожен другий. А далі перемогли меркантильні міркування про відсутність коштів, і дорогу для бажаючих і здатних змагатися перекрили. Другий приклад - математичні олімпіади в Києві, до ІІІ етапу яких допускаються всі бажаючі без жодних обмежень. Поцікавтеся, скільки дітей беруть у них участь. Як і в олімпіадах для 4 - 6 класів. Та й в нашій області в аналогічній відкритій олімпіаді для 5 - 8 класів цього року без всяких заганянь взяли участь 143 учні, більшість з яких були не з обласного центру. А тепер робіть висновки самі.
студент
Для Викладач математики: саме тому пропоную щоб робили олімпіади просто оголошенням та організаційні моменти. Якщо дитина має амбіціії та відчуває рівень знань, бажання- візьме участь сама. якщо вчитель бачить у дитини задатки- допоможе, підготує та дитина візьме участь.. Якщо батьки відчувають можливості дитини та її рівень потенціалу- то дитина буде учасником. А так ...
Marina
Абсолютно з вами погоджуюся!
Коментувати
А кому потрібний
такий в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти, який не розуміє настільки великим стимулом для багатьох обдарованих дітей є предметні олмпіади? Для багатьох із них саме олімпіади визначили їх майбутнє. І, мабуть, не випадково лише з предметів природничо-математичного напряму проводяться міжнародні олімпіади, на яких Ураїне не пасе задніх. І ніхто в світі не каже, що це рудимент совкової системи освіти. Справжнім рудиментом є сам Лікарчук, який так і не збереться піти на пенсію, щоб не морочити людям голову. А ще із системи проведення олімпіад треба прибрати всякі безглузді рейтинги та заганяння на олімпіади силою. Але збільшити фінансування, щоб кожен бажаючий, який має відповідний рівень, мав змогу випробувати свої сили. Такі вкладення в дітей в перспективі окупляться сторицею.
Вчитель
В розвинених країнах, наприклад, в США проведення національних змагань (в тому числі і на знання шкільної програми) загальноприйнята практика. Подивіться, хоча б фільм від 2014 року Bad Words (Погані слова) присвячений національному конкурсу з англійського правопису. Але оскільки нашу країну соросівські підстилки хочуть позбавити нормальної освіти, то постійно й піднімають питання про знищення системи олімпіад. Є у них бажання перетворити Україну на Зімбабве, де ніяких олімпіад (ні з біології, ні з математики) не проводиться.
Вчитель і мама олімпіадників
Для Вчитель: Маю практику, коли ДВОЄ учнів з класу щовихідних їздили на районні олімпіади. Або береш хоч когось, бо у звіті не буде відображена вся команда. Олімпіади потрібні для дітей від природи геніїв і дітей - надзвичайних трудяг, на добровільній основі, без районного етапу, зразу на рівні області. І щоб потім іншим учителям та і всій школі і району не пиняли за те, що не представили учасників. Геніїв народжується надзвичайно мало, а трудягами стають далеко не всі. Те саме стосується і різноманітних конкурсів, МАН, коли вчитель пише роботу, натаскує дитину по термінах і ключових питаннях роботи, аби лиш дитина "захистила" честь школи і району. Вимагати від дитини 11-15 років вміння написати курсову роботу - то є абсурд і знущання над освітою в цілому і над кожним учасником освітнього процесу: вчителями та учнями. І наостанок - чому учень старшокласник має тратити свій час на непотрібні йому олімпіади, хай краще готується до ЗНО, або відпочине, відіспиться вихідного дня, провітриться?
Коментувати
pospishaiko
.кому потрібне міністерство освіти і його місцеві департаменти? Нікому.
Вчитель
Це вже дід Лікарчук загнав. Я знаю кількох гарних учнів, які із задоволенням приймають участь в олімпіадах. Олімпіади повинні бути. І займатися їхнім проведенням повинна держава. А в якості бонусу призери всеукраїнських олімпіад повинні при вступі в університет отримувати, скажімо, по 10 балів додатково до результату ЗНО з того предмету, з якого вони стали призерами Олімпіади.
Оракул
Для Вчитель: Це робити непотрібно, додаткові бали. Потрібно демонструвати свої знання на ЗНО, а не медалі.
Коментувати
Оракул
Тоді виникає одразу запитання: Кому потрібні "педагогічні-вчені"? Одне чіпляється за інше. Відповідь - нікому. Так навіщо їх плодити і витрачати на них кошти, яких не вистачає?
Вчитель
Для Оракул: або можна поставити зустрічне питання: "Кому потрібен старий дід Лікарчук?". Нікому. Значить пора діду відходити у небуття :)
Коментувати
Guest
Підтримую кожне слово!!! Те саме що і конкурсоманія і датоманія... Давно пора щось змінювати. Ще можна додати і семінари по школах, де вчитель готує відкритий урок і з усього району приїжають і вчителі школи - всі скидаються, щоб нагодувати всіх педагогів. Коме це все треба?! Для галочки)