Володимир Бєлий: про конкурси на вакантні посади

Потрібна незалежна від керівника процедура заміщення вакантних посад, а не конкурс

Володимир Бєлий: про конкурси на вакантні посади

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Конкурси на вакантні посади: чи не можна так, щоб без скандалів?

НЕДОВІРА

Чи не щодня читаємо про скандальні випадки про «переможців» того чи іншого конкурсу на важливу державну посаду.

А попереду конкурси на посади директорів, які «... самі будуть підбирати «собі» команду однодумців». Ото буде галасу та «роботи» для журналістів. На всю «Іванівську» лунатиме.

Щоб кожен керівник будь-якого рівня не «перепризначав» чи то прямо, чи то завуальовано як начебто «відкритий» конкурс апарат служби чи робочий колектив «під себе», потрібна незалежна від керівника процедура заміщення вакантних посад, яку краще і не називати конкурсом. Головне - захистити її загальнодержавними нормами права та механізмом реалізації, важливою частиною якого має бути відомче/корпоративне право до накладання санкцій за спроби до порушень чи ігнорування змісту та вимог процедури.

ДОВІРА

Он французи, приміром, наскільки я знаю по освіті, на ВСІ вакансії у державі від вчителя/вихователя до директора та інспектора взяли за основу цифрову суму показників рівня професійності та доброчесності кандидатів (за потребою ще й кількість балів письмової роботи, що захищена від стороннього впливу) плюс бали для забезпечення передбаченого рівня соціальної протекції/захисту.

Переможцем стає той, у кого найбільше балів і, увага, керівник/заклад/громада отримують відтак у своє розпорядження НАЙКРАЩОГО.

А наші конкурсні комісії ще довго залишатимуться пшиковими потугами до просування справжньої демократії у суспільній діяльності, яка апріорі мала б виключати недоброчесність кандидатів на посади, чого поки жоден конкурс не показав. Вже не кажучи про підкріплення реальними індикаторами компетентності рівня вміти застосовувати формальні професійні знання. А тим паче – щоб на рівні нестандартного творчого розвитку технологій чи оргметодів.

І так у наших умовах буде доти, доки замість голосування «руками» система не перейде на формат чіткої процедури підрахунку суми балів за нормативно встановленими індикаторами професійності та доброчесності кандидатів у цифрових показниках. У кого найбільше - той і переможець.

Комісія має не вибирати «кращого» на її суб'єктивний погляд, а перевірити правдивість індикаторних показників та забезпечити за потреби незалежне і неупереджене тестування здібностей та рівня підготовленості кандидатів у відкритому для громади режимі спостереження за його перебігом

Оригінал

Освіта.ua
30.01.2019

Популярні блоги
О.Мірошниченко: чому все радісне сприймають як загрозу Школа – це в ідеалі місце радощів та гри, які включають дітей у фантастичний процес пізнання
Інна Совсун: чи забороняти смартфони в школах? На рівні держави поки немає розуміння, що робити зі смартфонами в школі
Н. Азарова: биті небитих возять регулярно Поважати свій труд і транслювати цю повагу, поважаючи інших, – оце і є суперзавдання
І. Лікарчук: ДПА в українських школах має бути ліквідована Проведення ДПА фальсифікує реальний стан якості загальної середньої освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
От зараз підраховують рейтинги по ЗНО. А коли вже по інтелекту директорів?.
спец
Для Володимир: Високий інтелект наявний і в злочинців, корупціонерів (скільки часу проти них боремося), так що тут ще треба якість атрибути, я добавив би людяність.
Владимир Белый
Так, і все те, що коротко називають людяність педагога зазвичай відображається нарахованими балами за конкретну змістовність попереднього стажу навчання та педагогічної праці.
Коментувати