В. Бєлий: про лінію росту перспектив сільської освіти

Ніде у світі не має такого, щоб школа та вчитель пасли задніх у своєму матеріальному та соціальному стані

В. Бєлий: про лінію росту перспектив сільської освіти

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Де проходить лінія росту перспектив сільської освіти?

Учень і вчитель

Початкова школа у кожному селі без винятку, основна школа майже у кожному селі і старша школа за схемою академічних та професійних ліцеїв у райцентрі чи іншому великому населеному пункті. Вчитель початкової має посадовий оклад Х грн., вчитель основної - кХ, де к більше 1, і він має кваліфікацію, щоб читати споріднені предмети, вчитель ліцею - nХ, де n більше к, бо навчання здійснюється за програмами поглибленого вивчення профільних дисциплін. Кваліфікація визначається у системі НЕЗАЛЕЖНОЇ автоматизованої атестації рівня кваліфікації як предметника, так і педагога.

Сільська школа

Сільська радянська школа мала значно кращий стан, ніж зараз, бо її економічний базис забезпечувався не лише державною складовою, а й у добровільно-примусовому плані колгоспами, а останнього зараз не має. До речі радянські міські школи теж животіли б, якби не було шефів з числа заводів та фабрик. Спроби ці елементи радянських часів якось відтворити у теперішній час є нереальними.

Державна політика

Державна політика щодо школи має орієнтуватись на приклади із життя не тільки сучасної Європи, а й Азії, Африки та Америки. Ніде у світі не має такого, щоб школа та вчитель пасли задніх у своєму матеріальному та соціальному стані. Але там і гроші не вивозять з країни «КАМАЗами» потайки, а натомість доходи від розробки власних природних ресурсів у першу чергу спрямовують саме на школу!!! Останнє й гарантує стабільно високу підтримку шкільної системи.

Оригінал

Освіта.ua
24.01.2019

Популярні блоги
Інна Совсун: чи забороняти смартфони в школах? На рівні держави поки немає розуміння, що робити зі смартфонами в школі
Н. Азарова: биті небитих возять регулярно Поважати свій труд і транслювати цю повагу, поважаючи інших, – оце і є суперзавдання
І. Лікарчук: ДПА в українських школах має бути ліквідована Проведення ДПА фальсифікує реальний стан якості загальної середньої освіти в Україні
А. Заможська: у космосі Тесла, а в нас — християнська етика МОН пропонує людям, які ходять до церкви два рази на рік, викладати християнську етику
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Сириус, ну Вы и даёте...
Вы реально призываете жить как во времена Франко? Теперь понятно, откуда вся эта бадья с закрытием школ.От школ Франко, до школ сегодня прошла эпоха ЛИКВИДАЦИИ самодержавия,физического уничтожения носителей власти.ФИЗИЧЕСКОГО уничтожения НОСИТЕЛЕЙ власти.Те, кто не осознаёт реальности повторения,те несут такую же ЧУШЬ,как и Вы. Поодождём. Ждали больше. Подождём меньше. Страшно только вот. Реально страшно.Теория катастроф, она не из пустого любопытства создана была...
Cirius
А якою була школа у селі в часи життя І.Франка? Але це не завадило сину коваля захистити докторську дисертацію на німецькій мові. Так, в селі, як і у місті, школи різні, бо різні громади і різні можливості. Та для талантів перешкод не існує, особливо сьогодні, в час інтернету та вай-фай. Якщо хтось хоче пити горілку з 15 років-буде це робити не боячись нікого, якщо любить вчитися і хоче бути творцем- буде робити усе для досягнення своєї мети. Проблема в наших головах, а не в школі. А тут має сказати своє слово церква, батьки і національна ідея. Навіть станок-автомат дає 5% браку, а що говорити про генетику?
Сириус, ну Вы и даёте...
Для Cirius: Церковь? Это сколько же коммунистов-комсомольцев - оборотней в нашей, и не только, стране?
Тетяна
Для Cirius Іван Франко має німецьке коріння - його батько справді був ковалем, але звали його Якоб Франк. Звідси відмінне знання німецької мови, а не від сільської школи. Шкода, що про це не пишуть у підручниках з літератури,а вивчають лише на спецкурсах української філології. До речі,німці теж підтверджують цей факт.
Коментувати
Сигізмунд
Бєлий замахнувся на стратегічну проблему, але як завше прошмигнув під планкою. Вихід - законодавчо зобов’язати холдинги не тільки вивозити продукцію , а і створювати нові робочі місця в селі. Треба мати на меті не прибуток, а благополуччя селян, всіх українців. Школа - перший пріоритет бюджету, а не проїдання , як заявляють владці.
Сигизмунд, ну Вы и даёте...
Сигізмунд, ответить прошу на вопрос. КААААК образованы холдинги?
Коментувати
спец
І де лінія розвитку перспектив сільської освіти? Була в радянські часи одна середня школа і одна восьмирічна. Педколектив - кваліфіковані працівники. після змін залишилось щось подібне до школи. Вчителі заочно навчались, та ще й навчають предметам не за своїм фахом. Для них робота - відпочинок від домашніх клопотів, зате мають куплені вищі категорії і гарне навантаження. Результати ЗНО жалюгідні, а якби батьки не наймали репетиторів з райцентра, то було би ще гірше. У відділі освіти все "схачено", торби і кошти поступають регулярно, згідно графіка атестації. Такою і є лінія розвитку перспектив сільської освіти, такою вона залишиться надовго. І це ... ніхто розгрібати не буде!
Вчителька 1 класу
Для спец: Так говорить той, хто не володіє ситуацією і хоче бажане видати за дійсне. Не кожна міська школа дає суперові знання і не кожна сільська школа погана. У нас у школі діти стають переможцями олімпіад, конкурсів, обганяючи не тільки районні опорні школи, а й міських однолітків, учителі працюють на совість, дають гарні знання, наші діти навчаються на держбюджеті не тільки у вузах місцевих, а й престижних київських. Не наша вина, що у селі справді дуже багато мам і тат, яким пляшка горілки дорожча за власних дітей. Але і цих дітей ми навчаємо, а часто і одягаємо та годуємо. Тож говорити, що в селі у вчителів навантаження гарне, що вони на роботі відпочивають від домашніх турбот - це, м яко кажучи, неправда. Працюйте на совість і не ображайте інших, а є конкретні факти у конкретних школах - то звертайтеся у відповідні органи, а не звинувачуйте голоснівно всіх. До речі, наші випускники підтверджують свої оцінки на ЗНО. А ваші у місті - як, завжди?
спец
Для Вчителька 1 класу: Так мова йде про лінію розвитку перспектив сільської освіти - це перше. Описана ситуація не масова, а конкретна - це друге. Ну і, зазвичай, кожна жаба своє болото хвалить - це третє.
Для спец:
сама ти - жаба.
Коментувати