![]() |
Ніде у світі не має такого, щоб школа та вчитель пасли задніх у своєму матеріальному та соціальному стані |
В. Бєлий: про лінію росту перспектив сільської освіти
Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.
Де проходить лінія росту перспектив сільської освіти?
Учень і вчитель
Початкова школа у кожному селі без винятку, основна школа майже у кожному селі і старша школа за схемою академічних та професійних ліцеїв у райцентрі чи іншому великому населеному пункті. Вчитель початкової має посадовий оклад Х грн., вчитель основної - кХ, де к більше 1, і він має кваліфікацію, щоб читати споріднені предмети, вчитель ліцею - nХ, де n більше к, бо навчання здійснюється за програмами поглибленого вивчення профільних дисциплін. Кваліфікація визначається у системі НЕЗАЛЕЖНОЇ автоматизованої атестації рівня кваліфікації як предметника, так і педагога.
Сільська школа
Сільська радянська школа мала значно кращий стан, ніж зараз, бо її економічний базис забезпечувався не лише державною складовою, а й у добровільно-примусовому плані колгоспами, а останнього зараз не має. До речі радянські міські школи теж животіли б, якби не було шефів з числа заводів та фабрик. Спроби ці елементи радянських часів якось відтворити у теперішній час є нереальними.
Державна політика
Державна політика щодо школи має орієнтуватись на приклади із життя не тільки сучасної Європи, а й Азії, Африки та Америки. Ніде у світі не має такого, щоб школа та вчитель пасли задніх у своєму матеріальному та соціальному стані. Але там і гроші не вивозять з країни «КАМАЗами» потайки, а натомість доходи від розробки власних природних ресурсів у першу чергу спрямовують саме на школу!!! Останнє й гарантує стабільно високу підтримку шкільної системи.
Освіта.ua
24.01.2019