Віктор Громовий: про казус із поняттям «агент змін»

Семантичне перенасичення - причина того, що поняття «агент змін» тепер викликає неприховане роздратування

Віктор Громовий: про казус із поняттям «агент змін»

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Володимир Гевко нагадав про феномен семантичного перенасичення. Якщо багато разів повторювати якесь слово, у якийсь момент воно втрачає свій семантичний зміст, стає чужим і незрозумілим, просто набором звуків.

Парадоксально, але факт: багаторазове повторення одного і того ж слова приводить до суб'єктивного відчуття втрати змісту цього слова.

Тепер я знаю, яке можна дати наукове визначення тому казусу, який трапився на українських теренах із поняттям «агент змін», яке ми запозичили з англомовної літератури. Саме семантичне перенасичення стало причиною того, що вкрай заяложене поняття «агент змін» тепер викликає неприховане роздратування серед широкого педагогічного загалу.

І це роздратування може перерости на локальному рівні у стадію відкритого конфлікту (глузування, цькування тощо), якщо завтра хтось надумає надавати статус агента змін, наприклад, просертифікованим вчителям.

До речі, те ж саме сталось і з терміном «біла ворона...

Що робити, що уникнути феномену семантичного перенасичення?

Уміти вчасно зупинитись і не передавати куті меду.

Оригінал

Освіта.ua
27.12.2018

Популярні блоги
І. Лікарчук: педагогам шкіл не повинні урізати зарплату Чому скорочення бюджетних видатків у освіті потрібно робити за рахунок тих, хто проводить уроки?
Тамара Горіха Зерня: ми втратимо багато абітурієнтів Держава б мала зараз максимально спростити умови вступу і розширити державне замовлення
О. Істер: спрощена процедура ЗНО вимагає корекції Пропозиція «випускники складатимуть мультипредметний онлайн-тест» вимагає корекції
І. Лікарчук: українська система ЗНО стала на шлях стагнації Врятувати систему ЗНО від краху чи зникнення зможуть лише нові команда та технології
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Олекса Позняк
Вітя я кожен день кажу слово "хліб" - і ніякого пренасичення не виникає а от слово "г -вно" викликає у мене роздратування. То може справа не семантичному перенасиченні а в тому що "білі ворони" учителям більше нагадують не хліб а ....
Володимир
Гриневич, ставши міністром, на стала ефективним менеджером. Стара система її просто засмоктала. Не знаючи, як підняти освіту, вона пішла екстенсивним шляхом розвитку. І ця кількість хитрих контролерів накриє її з головою.
но
Для Володимир: разве её работу не было видно ДО ТОГО?:
Коментувати