Віктор Громовий: про казус із поняттям «агент змін»

Семантичне перенасичення - причина того, що поняття «агент змін» тепер викликає неприховане роздратування

Віктор Громовий: про казус із поняттям «агент змін»

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Володимир Гевко нагадав про феномен семантичного перенасичення. Якщо багато разів повторювати якесь слово, у якийсь момент воно втрачає свій семантичний зміст, стає чужим і незрозумілим, просто набором звуків.

Парадоксально, але факт: багаторазове повторення одного і того ж слова приводить до суб'єктивного відчуття втрати змісту цього слова.

Тепер я знаю, яке можна дати наукове визначення тому казусу, який трапився на українських теренах із поняттям «агент змін», яке ми запозичили з англомовної літератури. Саме семантичне перенасичення стало причиною того, що вкрай заяложене поняття «агент змін» тепер викликає неприховане роздратування серед широкого педагогічного загалу.

І це роздратування може перерости на локальному рівні у стадію відкритого конфлікту (глузування, цькування тощо), якщо завтра хтось надумає надавати статус агента змін, наприклад, просертифікованим вчителям.

До речі, те ж саме сталось і з терміном «біла ворона...

Що робити, що уникнути феномену семантичного перенасичення?

Уміти вчасно зупинитись і не передавати куті меду.

Оригінал

Освіта.ua
27.12.2018

Популярні блоги
В. Громовий: «миздобули» не перевелися в освіті Два основні приховані мотиви організації конкурсів – заробити грошей і виправдати своє існування
О. Халепа: дайте нарешті спокій дистанційній освіті! Дистанційне навчання -  передвісник глобальних змін в освіті, причому незворотних змін
Д. Семьонов: чи вбиває безкоштовність освіти її розвиток? Кожна інвестована в навчання гривня – це не лише користь для себе, ці гроші рухають галузь загалом
Роксана Харчук: боротьба за ЗНО з літератури необхідна Хай закриваються непотрібні псевдоуніверситети, а ЗНО – це єдиний рятунок української освіти
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Олекса Позняк
Вітя я кожен день кажу слово "хліб" - і ніякого пренасичення не виникає а от слово "г -вно" викликає у мене роздратування. То може справа не семантичному перенасиченні а в тому що "білі ворони" учителям більше нагадують не хліб а ....
Володимир
Гриневич, ставши міністром, на стала ефективним менеджером. Стара система її просто засмоктала. Не знаючи, як підняти освіту, вона пішла екстенсивним шляхом розвитку. І ця кількість хитрих контролерів накриє її з головою.
но
Для Володимир: разве её работу не было видно ДО ТОГО?:
Коментувати