І. Примаченко: свідчення катастрофи української освіти

Мене вже складно чимось здивувати в українській освіті, але результати ЗНО цього року вразили

І. Примаченко: свідчення катастрофи української освіти

Автор: Іван Примаченко, засновник платформи Prometheus.

Думав, що мене вже складно чимось здивувати в українській освіті, але результати ЗНО цього року вразили.

Майже половина (47.5%) школярів не знає, в якому місті розташована будівля, що зображена на картинці. 30% учасників тестування вважають, що Україна є федерацією, конфедерацією або союзною державою. Лише 16,8% учасників знає, що за літописною легендою князь київський Володимир Святославич у 988 році обирав нову релігію з-поміж християнства, ісламу та іудаїзму. При тому, що іншими варіантами відповідей були: "індуїзм", "буддизм", "даосизм" та "конфуціанство".

65% учасників тестування з української мови та літератури не побачили лексичну помилку у словосполученні "на наступній неділі". Лише 20% школярів змогли правильно визначити, що серед слів "позначка, центнер, довідник, каталог" наголос на другий склад падає саме у слові "довідник".

69% учасників не змогли знайти найбільше значення функції за наведеним графіком. 48% учасників тестування з математики не змогли скоротити дріб (2а +2)/2.

56% учасників не знають, що сила вітру залежить від різниці атмосферного тиску. 38,8% учасників вважають, що меншу кількість сумарної сонячної радіації в західних областях України порівняно з розташованими на тих самих широтах східними областями зумовлює менший кут падіння сонячного проміння. Правильний варіант "більше хмарних днів протягом року" обрало лише 37,3% школярів.

На запитання "«Авіалінії Антонова» здійснюють понад 35 % перевезень великогабаритних і надважких вантажів на світовому ринку, є офіційним перевізником ООН. Що зумовлює високу конкурентність цієї компанії?" лише 28,3% учасників дають правильну відповідь "парк унікальних транспортних літаків українського виробництва". 36,3% вважають, що це пояснюється "світовим лідерством компанії за кількістю вантажних і пасажирських літаків", 20,4% бачать першопричиною "вигідне розташування бази авіакомпанії в столичному регіоні"!

Перед нами чергові свідчення катастрофи української освіти. Це більше не гучні слова чи спекуляції – це факт, який зафіксовано на ЗНО. В описаних вище результатах мова йде не про якісь рідкісні факти чи специфічні навички, а про базові знання і логіку. Що ще потрібно, щоб нарешті визнати освітню прірву, перед якою опинилася країна, і почати справді радикальні реформи?

Оригінал

Освіта.ua
22.08.2018

Популярні блоги
В. Громовий: «миздобули» не перевелися в освіті Два основні приховані мотиви організації конкурсів – заробити грошей і виправдати своє існування
О. Халепа: дайте нарешті спокій дистанційній освіті! Дистанційне навчання -  передвісник глобальних змін в освіті, причому незворотних змін
Д. Семьонов: чи вбиває безкоштовність освіти її розвиток? Кожна інвестована в навчання гривня – це не лише користь для себе, ці гроші рухають галузь загалом
Роксана Харчук: боротьба за ЗНО з літератури необхідна Хай закриваються непотрібні псевдоуніверситети, а ЗНО – це єдиний рятунок української освіти
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Вчений
Тільки мені не соромно визнати, що я не знав відповіді на всі ці запитання? А тим більше не знав цього у 18 років, і як виглядає будівля Верховної Ради у тому числі. Після школи не знав української та англійської мови зовсім. Тим не менше, зараз я доктор фіз.-мат. наук з десятками наукових праць, опублікованих на англійській мові у найкращих виданнях світу, якого запрошують з візитами університети США, Швейцарії, Німеччини та інших країн. Так що всі ці питання не мають жодного відношення до здібностей дитини. Може вже вистачить знущатися над дітьми?
Cirius
Для Вчений: Клас,Ви просто молодець. От що би написав на це все п. Мілованов, який у своєму блозі пише, що нашій освіті мало не каюк? Замість того, щоб дискутувати наші деякі блогери подають себе як істина в останній дистанції.
Коментувати
кос, попрацюйте в школі
із 2 по 6 класи, й Вам все стане зрозуміло. І ЩО робили учні на уроках, я ЧОМУ вони НЕ здатні виконати УСНЕ (позорище для складаючих тести) завдання...
cos
Скоротити дріб (2а +2)/2. можно усно. Відповідь а+1. Що ж тут важкого? Розкрити дужки у чисельнику 2(а+1)/2. 2 у чисельнику і 2 у знаменнику скорочуємо, виходить а+1. Це елементарщина, яку вчать у 7 чи 8 класі. Що учні робили на уроці математиці? Штани протирали. Аж 48% учасників не змогли це зробити.
Лариса Інформатик
Для cos: А що Ви робили на уроках української мови?
Петро
Для cos: математику ти також не знаєш, "розкрити дужки в чисельнику..", що ти зібрався розкривати?? Це називається винесення спільного множника за дужки
cos
Для Петро: Дійсно, в даному випадку ви праві. Я неправильно виразився. Але рішення все рівно правильне.
Коментувати
Valentyn Landar
... От тільки впевнений, що автор сам, Не на всі ці питання знав відповідь?)) Так само як і 450 депутатів під тим Куполом, та всіЇ міністри з тисячами помічників і заступників!?)) Не кажу вже про керівників "майбутнього" Самоврядування?)) -- Впасти може Те, що літає. Те що повзе, не падає,!)) Тому, вище наведене не Є катастрофою! -- Так само не є катастрофою державне святкування двох Днів народження Христа... Катастрофою Є те що Не "святкуємо" День народження новітньої "неорелігії" -- 10.12.1948р., що об’єднує сучасну Західну цивілізацію з усіма її конфесіями!, куди Ми линемо усіма фібрами Української душі... -- "Релігії", до народження якої доклала зусилля й Україна, ставши засновником ООН ! -- "Загальної Декларації Прав Людини".. -- Катастрофою є те, що знання глибинного сенсу Декларації... (та кожної літери її положень), не обходить, не тільки ЗНО!?(( , а є Terra Incognita для майже усіх під Куполом! (включно з ложею преси)... -- Чим ще пояснити маячню з "Мовним законом, ст.№8..) , чи постійні хворобливі fantasy на тему Громадянства:(( -- Катастрофою Є те що, усе теЄ Незнання тиражують майже 800 вишів -- більше ніж у Франції, Германії та Італії разом узятих?))(( -- Катастрофою Є те що з Homo Sapiens стаємо Homo Inspiriens Didacticus… Не помічаючи тЕго?.. п.с. Що є Освіта? Раджу послухати… https://www.youtube.com/watch?v=XEg7b3sBE2o
Sergik
На даний момент Україна - фактично конфедерація... Князь Володимир був надзвичайно хитрий і підступний і літописи писалися під нього. Так що такі питання - не саме страшне, на що учні не змогли відповісти...
1
Вылезло анализаторов, как собак нерезаных. Не могут все люди быть отличниками. Вспомните хоть элементарные исследования, которые проводились, когда еще тут была наука, а не сплошные явважатели. Отличников может быть всего 3-5% и не больше. И конечно же всегда будут неуспевающие, и их достаточно большей процент. И пусть учитель хоть круглосуточно талдычит одно и то же, такой ученик почти ничего не выучит, потому что работа мозга, как и любого другого органа, у всех разная. Почему-то никому не приходит в голову требовать от всех людей олимпийских результатов во всех видах спорта. Ну а что, типа провести реформу тренеров и пусть научат всех быть олимпийскими чемпионами. Тут значит понимают, что для этого должны быть способности, и если их нет, то даже тренер-гений не добьется от такого спортсмена ничего. А по отношению к мозгу почему-то стали считать, что у всех он работает на одном уровне, как компьютеры с одинаковыми программами.
багатогаласударемно
Не розумію, чому такий переполох? Так було завжди, тільки зараз , з введенням ЗНО, Чиряк виліз на поверхню. Кожен знайде своє місце в цьому житті. І не обов’язково, той, хто мав високий бал буде щасливіший і принесе більше користі суспільству.Головне, потрібно спокійно відноситись до небажання вчитись: не хоче-не треба. І не додушуйте вчителів, яких звинувачують у всіх шкільних негараздах.
Вадим
Ось і результати найуспішнішої реформи в Україні.... а скільки було крику, галасу, шуму, вихваляння на усіх канал....
тамара
А почати трeба з найпростішого. На мою думку, найпeрший крок-залишати учнів на повторний курс у разі оцінки низького рівня. Рeзультати побачимо вжe чeрeз рік після такого нововвeдeння.
1111
Для тамара: чому це за наші гроші (податки) мають по кілька років вчити полудурків. Просто треба зробити трирівневу систему як в Германії. Після початкової школи дають заключення в яку школу мають йти діти. Якщо вони не мають здібностей до навчання - в школу закінчення якої дає змогу вступити до ПТУ. Якщо діти середнього рівня - в школу після якої можна вступити до коледжу. Якщо діти талановиті - в гімназію після якої вступають до університетів.
ого
Для 1111: за першу частину - мій плюс, за другу - мій мінус , бо в нашій країні не варто з початкової школи направляти дітей по коридорам. Мозок формується до 25 років +- 5. А от не видавати документи про освіту вже в 9 класі, переводити із "не атестовано", у старшу школу направляти за результатами ЗНО - ТАК, то дасть результат. І спокій, коли на вулиці не вийде маса безмозглих підлітків.
Коментувати
Cirius
На мій погляд ніякої катастрофи немає. І колись і зараз 30% учнів як не вчилися, так і не вчаться, хоч би який талановитий викладач їх і вчив. 20% - це таланти і решта( 50%) - середнячки, або ударники, як колись було прийнято говорити. У залежності від регіону ці проценти можуть трошки коливатися в ту, або іншу сторону. Питаю на уроці такого середнячка, чи вчив він тему? Так, вчив, каже той. Скільки разів ти прочитав параграф? Два, відповідає. Рівень засвоєння 20%. І яких відповідей ми чекаємо від нього під час ЗНО?90% середнячків засвоюють матеріал рівно на стільки, щоб якось відповісти на уроці, якщо вчитель запитає, а не для того, щоб запам’ятати для подальшого використання. Особливо це важливо для математики, хімії, фізики, історії, мови, де пробіл з одніє теми потягне за собою невстигання за іншими, які з нею взаємопов’язані. А вчитель мусить ставити вищий бал, бо директор довбатиме його, а не учня. А невстигаючих у нас тепер немає, усі оцінки позитивні. То чого ж ви чекали?
Witalina
Для Cirius: А я ще доповню: на одному уроці повторили матеріал,на наступному(в цей же день) пишемо тестову роботу,Результат - ніби нічого не чули, А через тиждень нічого не згадають ті,хто знав,відповідав, В ЧОМУ МОЯ ВИНА????
bagheera
мил человек, а Вы (и другие учителя) учите их учиться? для того, чтобы они усвоили Ваш или какой-либо другой предмет, их сразу нужно научить именно этому. да, есть те, кто сам умеет. но их мало, ох, как мало. и, да, я сама преподаватель. и, да, учу этому своих учеников. только не в школе, ибо там, по большей части, профанация обучения.
Коментувати
Val
Большинство из приведенных автором вопросов - это пустой звон, бесполезная и глупая, местами самодурская ("парк унікальних транспортних літаків українського виробництва") информация. И тратить свое время на ее освоение - это безумие. Особенно убило следующее: "Лише 20% школярів змогли правильно визначити, що серед слів "позначка, центнер, довідник, каталог" наголос на другий склад падає саме у слові "довідник" - очень важное и, даже, бесценное знание для страны, в которой 40% говорят на суржике, 40% на русском языке и только процентов 20 на украинском. А то, что знание английского хотя бы до В2 и у 5% выпускников не дотягивает - это нормально. Знания практических основ экономики, права, основ ведения бизнеса вообще стремятся к нулю. Вопрос: а нужно ли такое образование? Хотя, клубничные поля Польши все расставят по местам.
Vladislav Smirnov
Согласимся с бывшим заместителем министра образования и науки Украины Борисом Жебровскиим: «Наша самая большая ошибка в том, что мы перед внедрением реформы кричали об изменениях, о реформе образования, но мы надевали штаны через голову. Нельзя начинать реформу образования, не проведя реформу педагогического образования. Сначала перетрясите педагогические вузы, подготовку учителей, потом их переподготовьте, а потом начинайте реформу образования в целом. Кто придет в новую украинскую школу? Новый учитель? Его что, как-то по-другому подготовили? Нет»? https://golos.ua/i/629584
bagheera
Для Vladislav Smirnov: а с таким отношением к учителям, Вы полагаете, в школьные учителя идёт весь цвет нации? проблема, мягко говоря, сильно глубже.
Коментувати