М. Хоменко: кредитно-трансферне оцінювання

Якість освіти, оцінювання якості освіти – головне, що сьогодні турбує не тільки освітянську спільноту

М. Хоменко: кредитно-трансферне оцінювання

Автор: Микола Хоменко, заслужений працівник освіти.

Якість освіти, оцінювання якості освіти – головне, що сьогодні турбує не тільки освітянську спільноту. Якість освіти – питання, яке залежить, у першу чергу, від суб’єктів процесу, а от щодо оцінювання знань – воно визначається не тільки чіткими критеріями, об’єктивністю викладача, а й певними нормативними підходами.

Пам’ятаєте картину Ф. Решетнікова «Знову двійка»? Розпач матері, стурбованість сестри, зацікавлений погляд брата і тільки пес радий недолугому школяру. Але всім зрозуміло – це «двійка», «незадовільна» оцінка. Не знаю, як сьогодні можуть розібратися батьки і студенти технікумів і коледжів, коли оцінювання знань проводять за декількома шкалами, а якщо бути конкретними, аж за чотирма:

  • шкільною 12-бальною (загальноосвітній цикл навчання);
  • класичною 5-бальною (спеціальний цикл);
  • кредитно-трансферною 100-бальною (спеціальний цикл);
  • ЗНО – 200 балів (заключна атестація).

Під час викладання спеціальних дисциплін викладачі спочатку оцінюють за класичною 5-бальною системою, а потім переводять у кредитно-трансферну. Сказати, що це в якійсь мірі підвищує якість знань студента, робить оцінювання більш прозорим, об’єктивним, стимулюючим, – впевнений, що ні. Ускладнює сприйняття – безумовно, так.

Як це сталось і чому? Коли технікуми і коледжі були у вищій освіті, перехід на кредитно-модульну, а в подальшому на кредитно- трансферну загалом відповідав Болонському процесу, інтеграції в європейський освітянський простір.

Сьогодні, коли підготовка молодшого спеціаліста включає загальну середню освіту, передвищу фахову і частково вищу – такі колізії в оцінюванні знань тільки ускладнюють роботу викладача і навчання студента.

Чи потрібна кредитно-трансферна система оцінювання молодшого спеціаліста, якщо цей рівень підготовки виведений з вищої освіти? Як знайти той освітянський лакмусовий папірець для оцінювання знань, який міжнародний досвід необхідно використовувати, щоб спонукати студента до навчання? А можливо, варто повернутись до нашого класичного?

Освіта.ua
30.05.2018

Популярні блоги
І. Лікарчук: кому і для чого потрібні вимірювання? Кожен учитель без дорогезного загальнонаціонального вимірювання знає, які прогалини в знаннях мають учні
В. Онацький: що робити з учителями-пенсіонерами Якщо вчитель досяг пенсійного віку, то це зовсім не означає, що він перестав бути сучасним
О. Істер: пошук оптимального формату НМТ–2023 Обов'язковим для випускників має бути тестування і з історії України, і з математики
Олександр Мірошниченко: навчання – це не тортури В Україні дитина без таланту до математики повноцінною людиною не вважається
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
ECTS
Такого поняття як кредитно-трансферна система оцінювання не існує. Пан Хоменко слабо орієнтується в питаннях кредитно-модульної системи організації навчання та європейської кредитно-трансферної системи, особливістю якої є те, що успішність студента визначається за оцінювальною шкалою ECTS, яка ранжирує студентів на статистичній основі. Розподіл оцінок між студентами, які отримали за курс оцінку вище незадовільної, виглядає таким чином: А - кращі 10%; B - наступні за ними 25%; C - наступні за ними 30%; D - наступні за ними 25%; E - наступні за ними 10%. Європейська кредитно-трансферна система створена для забезпечення єдиної міждержавної процедури виміру й порівняння між закладами освіти результатів навчання студентів, їхнього академічного визнання. Розроблена для забезпечення мобільності студентів, спрощує розуміння і порівняння навчальних програм та навчальних досягнень студентів як між вітчизняними, так і між іноземними навчальними закладами. http://academy.gov.ua/ects/inf/1_3.html
Володимир
Оця кредитно-трансферна система - вигадка економістів, які, мов колорадські жуки, розплодились в освіті.
Володимир
"Під час викладання спеціальних дисциплін викладачі спочатку оцінюють за класичною 5-бальною системою, а потім переводять у кредитно-трансферну." Це - брехня! Все робиться якраз навпаки.
а мне думается,
Для Володимир: что именно так они, преподаватели, и действуют. По крайней мере по словам некоторых бывших студентов. И вот что примечательно. Школьники, но скорее их родители и учителя тоже свои 12 баллов постоянно переводят в 5бальную систему. Первыми в этом списке я ставлю самих учителей и чиновников от образования, прессуюющих директоров, котороые, в свою очередь, прессеют учителей...
Ігор Волошин
За якою системою оцінювати успіхи студента не є принциповим фактором. В кінці кінців всі системи оцінювання, зведуться до життєвого: знає - не знає, вміє - не вміє. З гарним смаком використано картину створену, Ф.П. Решетніковим.
Владимир
Пан Хоменко сказав все правильно!
Коментувати