Володимир Бєлий: про роль особистості в освіті

Якісна освіта для всіх можлива, коли всі готові по-справжньому напружуватися і вимагати уваги влади

Володимир Бєлий: про роль особистості в освіті

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Якісна освіта для ВСІХ можлива лише тоді, коли ВСІ не лише готові по-справжньому напружуватися, щоб вчитися на межі сил та здоров'я, а й прагнуть того, вимагаючи до себе уваги як місцевої, так і центральної влади.

Останнє буває саме таким лише тоді, коли організація освіти у частині поточних занять за щоденним розкладом стоїть на двох «китах»:

  • по-перше, на початку - за однаковим для всіх змістом мінімального Держстандарту;
  • по-друге, на завершальному етапі (ІІІ ступінь системи ЗСО) - профільно орієнтованою на особистісні пріоритети та здатність старшокласників.

Всі школи/гімназії можуть у державі бути однаково гарними за змістом та зовнішньо, але ліцеї для старшокласників не лише гарними, а й обов'язково різними за змістом та за специфікою свого учнівського контингенту. Адже їх (різні індивідуальні пріоритети) не реалізуєш у рамках одного класу, а зібрати до одного класу «однодумців» - це як раз присісти.

Якісну освіту не отримують, а лише здобувають. З розумінням цієї іпостасі життя у нас складно.

Зверніть увагу на те, як більшість наших людей закінчує розмову у момент переходу до наступного свого напрямку турбот і як те роблять більшість іноземців: у нас чуємо: «Ну, давай!», а у них: «Так, ну пішли».

Ми чекаємо, що нам мають дати, а у світі спрямовують себе робити справу.

Так і у навчанні - наші діти/батьки вважають, що їм мають дати освіту, а у світі - не уявляють, щоб влада не зробила своєї справи (створила умови), яка надає можливість громадянину добути свого своїми зусиллями. І при цьому через вимогу мати гарного вчителя, у тому числі, але не проханнями «намалювати» гарну оцінку.

Оригінал

Освіта.ua
11.05.2018

Популярні блоги
В. Громовий: «миздобули» не перевелися в освіті Два основні приховані мотиви організації конкурсів – заробити грошей і виправдати своє існування
О. Халепа: дайте нарешті спокій дистанційній освіті! Дистанційне навчання -  передвісник глобальних змін в освіті, причому незворотних змін
Д. Семьонов: чи вбиває безкоштовність освіти її розвиток? Кожна інвестована в навчання гривня – це не лише користь для себе, ці гроші рухають галузь загалом
Роксана Харчук: боротьба за ЗНО з літератури необхідна Хай закриваються непотрібні псевдоуніверситети, а ЗНО – це єдиний рятунок української освіти
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Влада непогано заробляє на освіті. І створення навчальної матеріальної бази не входить в її плани....