Ірина Суслова: про дивні розбіжності слів і справ

Чому МОН наполегливо просуває зарахування дітей до школи на основі реєстрації або договору оренди житла

Ірина Суслова: про дивні розбіжності слів і справ

Автор: Ірина Суслова, народний депутат України, член комітету із захисту прав людини.

Сьогодні під час години запитань до Уряду хотіла дізнатись у Міністра освіти та науки, чому МОН наполегливо просуває ідею зарахування дітей до школи на основі реєстрації або за наявністю нотаріально завіреного договору оренди житла.

Отримала від пані Лілії Гриневич розлогу відповідь. Проаналізувавши її, виявила дивні розбіжності.

Слова міністра: «Проект випливає з практики, яка є, до речі, в багатьох цивілізованих країнах, коли дитина початкової школи вчиться якнайближче до місця проживання».

Насправді в проекті наказу МОН мова йде не про місце проживання, а про місце РЕЄСТРАЦІЇ. Це суттєва різниця, бо в Україні 30% людей не живе за місцем реєстрації. І саме дітей цих українців буде дискриміновано в першу чергу.

Слова Міністра: «Ми працюємо, щоб у цій категорії довідок можливих зменшити бюрократичні вимоги максимально до вимог законодавства».

Насправді в проекті Наказу міститься величезний перелік документів, які батьки мають надати, щоб дитину першочергово зарахували до першого класу:

  • копію паспорта громадянина України одного з батьків дитини;
  • довідку про реєстрацію місця проживання/перебування особи (дитини або одного з її батьків);
  • витяг з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання/перебування особи (дитини або одного з її батьків);
  • копію довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
  • витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
  • копію документа, що засвідчує право власності на відповідне житло;
  • рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення;
  • документ, що засвідчує право користування житлом (договір найму, піднайму, оренди тощо);
  • довідку про проходження служби у військовій частині;
  • акт обстеження умов проживання;
  • акт обстеження матеріально-побутових умов.

Слова Міністра: «Будь ласка, долучайтесь в робочу групу, ми вас запрошуємо особисто і ви можете попрацювати з нами над цими прозорими правилами».

Насправді, за словами юриста МОН, робоча група щодо доопрацювання проекту Наказу вже не діє. Тому незрозуміло, куди ж мені та небайдужим представникам громадськості можна долучитись.

Висновки невтішні: слова та реальні справи Міністерства освіти як паралельні лінії, що ніколи не перетинаються!

Тому спрямувала депутатське звернення до Лілії Гриневич з проханням надати офіційне роз’яснення, з якого часу працює Робоча група, хто до неї входить та які в неї є напрацювання. Відповідно до діючого законодавства, очікую на відповідь протягом п’яти днів!

P.S. З проектом наказу Міністерства освіти, де містяться дискримінаційні норми, можна ознайомитись за посиланням

Оригінал

Освіта.ua
06.04.2018

Популярні блоги
І. Лікарчук: кому і для чого потрібні вимірювання? Кожен учитель без дорогезного загальнонаціонального вимірювання знає, які прогалини в знаннях мають учні
В. Онацький: що робити з учителями-пенсіонерами Якщо вчитель досяг пенсійного віку, то це зовсім не означає, що він перестав бути сучасним
О. Істер: пошук оптимального формату НМТ–2023 Обов'язковим для випускників має бути тестування і з історії України, і з математики
Олександр Мірошниченко: навчання – це не тортури В Україні дитина без таланту до математики повноцінною людиною не вважається
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Val
Не работает интеллект, задействуй админресурс (Сталин). _____________________________________
ТАРАС
Ірино, депутатко, тарабанити- не мішки носити. Працюй!!! ////////////////////////
Володимир
В деградуючому суспільстві не може бути якісної освіти! Міністр сама недавно була народним обранцем. І пройшла чудову школу цинізму. Тільки ж вона не від БПП, а від антинародного фронту! Почніть із себе, депутати!
антон, если "хорошая"
госшкола требует за свои ОБЯЗАННОСТИ дополнительные деньги с родителей, НЕ способна обучить обычного,НЕкошерного ребёнка, значит это ПАРШИВАЯ государственная школа, если она не является профильной старшей школой. ХОРОШАЯ школапринимаетлюбого ребёнкаи работает СО ВСЕМИ детьми микрорайона. Вопрос о самом государстве теперь...
anton2000
Для антон, если "хорошая": принять любого ребенка может любая школа. Но почему дети, стремящиеся к образованию должны терять это образование из-за наличия в классе 3-5-7 детей, которым родители не привили стремление и желание учиться и которым это не пригодится в будущем, и которые мешают остальным учиться. А басни о том, что учитель-профессионал должен и с одними, и с другими одновременно организовать работу - это басни от тех, кто никогда не работал в школе и не понимает что это такое. Вам пора избавляться от совковых представлений об образовании. Это в совдепии всем давали некое общее среднее образование. Новые правила в основном касаются только гимназий, лицеев и спецшкол, так как все остальные средние школы и так принимали микрорайон. Подумайте об этом, если в состоянии. Эти правила уничтожают именно эти школы, которые в большей своей части ещё дают качественное образование.
чушь какая
, anton2000. При нормальной организации процесса, а это работа определённых людей, обкушавшихся за учительские невыплаты, учиться могут все вместе. АВаше видение - это взгляд мажора, не осознающего ничего дальше собственного носа.Будем ещё друг другу подобное межиочи пхать, или начнём нормальнуюразработку направления? Хотя, какое "нормальное" на сайте, распихивающем будущее Украины по Польшам и иже с ней, не говоря об отсутсвии модерации
Коментувати
Мирослава
У нас у всьому, на словах одне ,а в дійсності - навпаки,інше! Автономія навчального закладу ,самостійність вчителя - декларативна! А право вибору підручників? -Ніби існує,але скористатися ним ,майже НЕ МОЖЛИВО !! І так скрізь і у всьому!!! Одне "СЛОВОБЛУДІЄ"
anton2000
Цель этого положения о порядке поступления в школу - лоббирование интересов частных школ, так как все хорошие государственные школы будут уничтожены за несколько лет, а родители, у которых есть деньги, поведут свои чада в частные школы, а остальная беднота кого-то интересует?