І. Лікарчук: учитель повинен любити й розуміти дітей

Біда нашої системи освіти - в ній працюють люди, які не люблять, не поважають і не розуміють дитину

І. Лікарчук: учитель повинен любити й розуміти дітей

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Подивився я на цей гарненький малюночок, і стало сумно.

Сумно тому, що у ньому немає головного: вчитель повинен любити, поважати й розуміти дітей. Це є аксіома.

Водночас, це є біда нашої сьогоднішньої системи освіти.

Бо в ній працює сила-силенна людей, які не люблять, не поважають і не розуміють дитину.

Усім тим якостям та компетенціям, про які йдеться на малюнку, можна навчити. Любові до дітей, повазі до дітей, здатності їх розуміти - навчити не можна. Вони або є, або їх немає.

Оригінал

Освіта.ua
27.03.2018

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
я сошла с ума мне нужна она
навіщо говорити з пустого в порожнє..... Добавте краще вчителю зарплату а не 4000 в цьому місяці отримав......а потім говоріть про любов до роботи!!!!!
Ликарчук, милый, никто
ниикому ничего НЕ должен. А вот Вы своей деятельностью на протяжении многих лет??? Это вопрос. 23 часа, кабинет. Заплатили за месяц 4300. Они там обкушались? Или какая-то ... считает,что люди будут отдаваться работе ЗА подобное? Ну - ну...////// Учительской СЕМЬЕ начхать, что кто-то незнает, как насчитывать зарплату, кто-то незнает, откуда брать финансирование, учительской семье необходим нормальный уровень. И если кто-то считает, тчо он что-то создаёт, типа новой школы- он глубоко ошибается. ЧТобыло в 90е, то и осталось...
ольга
Пане Лікарчук! А хто має любити вчителя і чи має взагалі. Батьки, які не рахують учителя за людину, всякий раз звинувачуючи його в нелюбові і для яких основне гроші. Діти, для яких авторитет лише батьки. Чи реформатори, які в сільській школі навряд чи працювали?
спец
Ну як можна робити мозковий штурм без наявності мозку? Дивлячись на подібні схеми, починаєш розуміти ницість наших вітчизняних потуг в царині освіти.
А ось так
Сумно тому, що немає головного: міністерство освыти, відділи освыти, адміністрація школи, лікарчуки, ДЕРЖАВА повинні любити, поважати й розуміти вчителів. Це є аксіома. Водночас, це є біда нашої сьогоднішньої системи освіти. Бо в ній працює сила-силенна людей, які не люблять, не поважають і не розуміють вчителя. Усім якостям та компетенціям можна навчити. Любові до вчителів, повазі до вчителів, здатності їх розуміти - навчити не можна. Вони або є, або їх немає.
доглядач маяка
Не має значення, що говорять такі, як Лікарчук, тому що це і є найбільша біда освіти. А яким був цей пан, коли працював директором школи? завідував обл відділом? а підозри щодо нього, коли центр ЗНО очолював? Це людина корумпованої системи, плоть від плоті. Він завжди у цій системі крутився, і сумно не було. А тепер витіг з горища совкові пронафталінені лозунги і сумно йому стало. Та ще й за яку зарплату сумно! Скільки учнів утримумувати на його "сумно" можна було б? Скільки шкіл опалювати? Не заважав би краще. Почитав я Лікарчука, і СУМНО МЕНІ СТАЛО.
для1.
И сюа.. ДДети,как правило не только чувствуют фальш. В особенности по отношению к себе они ещё и ВИДЯТ как веддёт себя учитель. И пусть учитель не знает о том, что дети есть эмпаты, особенно по отношению к себе-любимым (понаблюдайте их ГЛАЗА). НО учитель СПОСОБЕН ЗНАТЬ, что его действия ВСЕГДА под микроскопом.. И если Васе ставят низкий балл,, потому что его "родители чёрные",, а Феде - высокий, при том,, спрашивают по пять раз кряду,, чтобы этот высокий балл поставить, потому что - папа-МЕР,или бизнесмен, дающий что-то школе (читай-директору в любой раскладке),,то дети просекают подобное моментально..Фишка в том, что НЕ каждому учителю,пусть тысячу раз актёру,ониэто расскажут...
Местный
"вчитель повинен любити, поважати й розуміти дітей. Це є аксіома." Ох, уж эти совковые понятия. Не знаю сколько ещё времени надо, чтобы эти скрепы разбить... Во-первых, никто и никому человек не должен. Во-вторых, пед.работник - это профи своего дела, а не Мать Тереза, чтобы всех любить. Та и невозможно любить и уважать тех, кто тебя не во что не ставить (спасибо родителям, которые считают, что учителя - это рабы и просто обязаны тем, что кто-то когда-то родил и не подумал, что ещё и надо воспитывать. Пока пед.работник не будет первым и ключевым в образовании - никаких улучшений НЕ будет.
!!!
Біда нашої системи освіти - в ній працюють лікарчуки, які не люблять, не поважають і не розуміють ЛЮДЕЙ, однак багато патякають на теми моралі
Тетяна
Золоті слова сказав Ігор Лікарчук! Кому вони не зрозумілі - не місце в освіті. І не потрібно розводити риторику на цю тему.
Val
Сейчас в деда полетят каки. _____________________________
для 1.
Вспомнилось.Цитаты примерная:"Когда Ученикам говорить (показывать), что ты их любишь то получишь любовь в отве", или такое:"Любовь вызывает любовь в ответ". ТАк ли это, или нет, но, начиная от пятого и по одиннадцатый мои ученики время от времени слышали:" Я вас люблю". И тут, в оин из дней, заходя в класс, слышу:"Вы нас любите?" ЧТо на это ответить? "Конечно люблю". И так продолжалось не один год. Ну да, иногда с обнимашками. ТОлько - ;-), при встрече. А обнимашки начались после одного из летних лагерей, ге нет уроков и встречи происходили спонтанно. ИМ, детям, действительно важно чувствовать, что они ЗНАЧИМЫ для учителя. Тогда и двойки не так бьют. А шесть баллов - это чуть ли не победа. А так - ПОЛНОСТЬЮ с Вами соглашаюсь.
1
Для для 1.: Так говорить или реально любить? Наговорить все в состоянии и про любовь и про альтруизм. Нацепить маску любви и сообщать об этом ученикам. И не говорите, что дети чувствуют фальшь и тому подобное. У хорошего актера (ведь постоянно общество требует от учителя быть актером) фальши не почувствуют.
Разве?
Для 1: Дети ЧУВСТВУЮТ фальш.Они эмпаты по жизни. Представляете? И злость они тоже чувствуют. И раздражение. И заинтересованность. Реальную. Но этого НЕ рассказать. И НЕ показать. Это искренность общения. И если необходимо наорать на детей (и такое, к сожалению, бывает необходимо), то следует ввести себя в состояние разражения/агрессии. А агрессию дети ЧУВСТВУЮТ моментально. Каким бы хорошим актёром НЕ есть взрослый. /// А то, что общество что-то там требует - ну так пусть себе требует. Что-то. Суть от этого НЕ меняется.И да, мне по душЕ варианты:"Вы кричите, значит Вы злитесь"(после такого настроение меняется). НО и это после работы, проделанной в 5 классе:"Мама на васкричит не потому что она не любит. Она злиться на что-то. Она не знает,как сделать так, чтобы вы слушались. Учитель тоже человек. И тоже способен злиться". Нет, это пришло не сразу. Далеко не сразу-вариант подобного межличностного общенияс маленькими детьми набудущее).
Коментувати
1
Дивна схемка-візуалізація. Накидали новомодних гарних слівець і красуються. За цією схемкою ніхто не відповідає вимогам вчителя ХХІ ст. Щасливий! Щасливий завжди? То це вже якийсь діагноз. У цій країні не можна бути щасливим довго - постійно щось трапляється. Лідер, новатор, креативний? Та якого він ще робить у школі? Молодий? Значить, що всіх вчителів, старших 40 років вистрілять, бо змінювати професію, у більшості випадків, уже пізно, а залишатися не можна, бо вчитель, бачте, повинен бути молодим. Критично мислить? Та вся критичність вилетить з голови, коли тобі начальство накаже копати від паркану і до вечора. Оптиміст? А якщо реаліст - то також, будь ласка, на вихід. Вмотивований? Чим? Чим конкретно вмотивований у сучасній школі? Відкритий? Та не дай боже, бути сьогодні відкритим з людьми.
Аріадна
Для 1: В точку! Повністю Вас підтримую!
Коментувати
подив
Сподобалось. Мирослава:"(батьки)по-своєму,як уміють захищають своїх дітей, НЕ розуміючи, наслідків." Фішка в реальності "НЕ розуміючи наслідків". Чим відрізняється робота вчителя (вихователя) від усього іншого (сюди-оцінювання;домашні завдання;+)?А тим, що вчитель ЗНАЄ НАСЛІДКИ.Звідки?///По-перше,було би добре,якби цьому навчали в університетах.(Але наші утворювачі програм для педспеціальностей самі не особо розуміються,як саме варто вчити вчителя.Через те маємо те,що маємо.)///По-друге вчитель як читаюча людина,ПОСТІЙНО займається самоосвітою,навіть насолоджуючись художніми творами,оскільки,мимоволі пропускає текст через призму власної діяльності(якщо вміє).///По-третє,і це НАЙСИЛЬНІШЕ,через ПРАКТИКУ. Особливо якщо вчитель пропрацюваав не один десяток років.В ЦЬОМУ випадку він ЗНАЄ ЯК навчаються ті,хто у початковій школі нездатний був охайно писати(почерк,про який стверджують неграмотні батьки тут ні до чого),ким стають ті,хто має амбіції та прагнення отримати КРАЩИЙ РЕЗУЛЬТАТ...
Через те,
що вчителі повної школи (від першого до останнього класу в одному приміщенні) здатні СПОСТЕРІГАТИ за дітьми в розвитку, НЕ варто відкидати подібну практику радянської системи освіти лише через те,що такого немає за кордоном. ТО доволі корисна практика./// А от те, що до старшої школи гребуть УСІХ ПІДРЯД,говорить про недолугість керівництва системою на протязі трьох десятирічч
Коментувати
Чим вимірюєте «любов»?
Вчитель – професія? Якщо так, то існують професійні вимоги. Якщо «любов» входить до переліку цих вимог, то як її виміряти? Як це корелюється з категоріями? «Скільки любові» повинно бути у вчителя другої категорії, а скільки у вчителя з вищою категорією?...А от у «Заслуженого вчителя» її, напевно, повинно бути ого-го?...А міністр?...без любові?...
Учитель
Для Чим вимірюєте «любов»?: и для всех))Учитель - это профессия, и мне нужно выполнять свои профессиональные обязанности, записанные в договоре. Отношусь с уважением к ученикам (даже если некоторые и не заслуживают уважения((((). А люблю я свою семью, мужа, детей, внучек, ушедших в иное воплощение родителей. А министры любят детей, а авторы некоторых современных учебников и программ любят детей???? Пожалуйста, прочитайте хотя бы один параграф учебника биологии 9 класса Шаламова((((( И правильно пишет Мирослава: о буллинге в отношении учеников кричат все, а над издевательствами над учителями стыдливо умалчивают((((( Любовь????
1
Чого ото любити якихось чужих людей? Чи вчителю більше нема кого любити? Чи учнів ніхто не любить, що вимагають від вчителя любові, щоб хоч хтось їх любив?
Коментувати
Мирослава
Мені теж сумно!!!! Сумно від того,що вчителя ,школу опустили нижче плінтуса!! Вже школа НЕ ВЧИТЬ.а ЗНУЩАЄТЬСЯ над дітьми(див.програму "Головна тема" т.к УКРАЇНА від25.03) Вчитель повинен любити дітей,розуміти,поважати! А ВЧИТЕЛЯ повинні поважати?????(про розуміння ,навіть, не говорю! Повага до старших не повинна бути нормою життя???? ТАК,з вчителя можна знущатися,провокувати! Чи він не жива людина????І ніхто не говорить про булінг по відношенню до вчителів, УЧНІ ,БАТЬКИ НІЯКОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ НЕ НЕСУТЬ за завдання вчителю моральної шкоди! Бо В учня по відношенню до вчителя є права,а у вчителя - ЛИШЕ ОБОВ’ЯЗКИ!!!!
Віктор
Для Мирослава: НИТТЯ ДОРОСЛИХ ПОЧАЛОСЯ! Бо не вийшли ще з дитячого віку...ВІК-НЕ ПРИВІД ДЛЯ ПОВАГИ, це ще не всім АКСАКАЛАМ ТА СТАРІЙШИНАМ зрозуміло?
Віктор
Для Мирослава:ВИМАГАЙТЕ відповідальності ВІД ВАШОГО ДИРЕКТОРА ШКОЛИ за завдання вчителю моральної шкоди! Це він ЗМУШУЄ ВАС спілкуватися з цими звірами-БАТЬКАМИ?!
Мирослава
Для Віктора: .Я ,особисто і не можу скаржитися ні на кого!!! Мова не про мене!!! Я говорю про те,яка думка,ставлення до вчителя склалося в цілому ! А ПОВАГА ДО СТАРШИХ - це чеснота,норма моралі,яка яка спокон-віків виховувалася нашими предками! Заперечуючи це ,ми рубаємо гілку на якій сидимо,Ми прирікаємо себе на життя в аморальному суспільстві,де не має нічого святого". І ЩЕ,батьки - не звірі! - не передьоргуйте слова! Вони по-своєму,як уміють захищають своїх дітей, НЕ розуміючи, наслідків.
Коментувати
Віктор
Для anton2000: Викладіть будь-ласка які конкретно "обов’язки" є у учня та яку конкретно відповідальність він або батьки мають нести за невиконання таких "обов’язків". А то у нас в країні кожен це по-своєму розуміє...А "обов’язок" вчителя - це вбити в голову учня програму МОН любою ціною? Все? І до речі, а за що тоді можна поважати першокласника? за слухняність? Світ ділиться на ДІТЕЙ (ЗАЛЕЖНИХ ВІД ДОРОСЛИХ) та ДОРОСЛИХ (НЕЗАЛЕЖНИХ ОСІБ).Вимоги до цих груп РІЗНІ(одни мають життевий досвід+повна освіта, інші -ні).Так що НЕ ТРЕБА порівнювати вимоги до ДОРОСЛИХ (вчителів і тп) та ДІТЕЙ.Для дорослих це навіть якось образливо? Чи вони теж часто ниють, що малі діти?
ПаСТоооооЙТЕ (Виктор Павлов-ну,
чтобы интонацию понять;-) ).авайте сперва определимся,ЧТО означает ЛЮБИТЬ. ОПределившись, можно вести речь дальше.Следущее. Понимать.ЧТО значит ПОНИМАТЬ детей? Я понимаю, а вот пан Автор - абсолютно НЕ понимает. Зная его отношение к работе,ТО отношение, которое в 90е, я имею понимание того, что пан Автор НЕ понимает детей.Уважать.Вот здесь я соглашусь с "антон2000"(это ведь не имя,антон?)/// О себе. Меня лично маленькие дети НЕ умиляют, в отличие от остального народонаселения.
anton2000
Уважать ребенка (или любого другого человека) можно за что-то, за какие-то дела-поступки,..., а не просто за то, что он ребенок. Не по хамски относиться к человеку - это касается вообще людей, а не только учителей. Понимать детей учитель должен, но понимать - это не значит идти у них на поводу, исполняя все их прихоти или не требуя выполнения ими своих обязанностей ученика. А любить надо своих детей. Пока в образовании вместо требования профессионализма учителя с соответствующим государственным материальным и материально-техническим обеспечением учителя и учебного процесса будут требовать любви к детям, рассказывая, что учитель - это не профессия, а призвание, то в образовании ничего хорошего не появится.
Віктор
Для anton2000: Викладіть будь-ласка які конкретно "обов’язки" є у учня та яку конкретно відповідальність він або батьки мають нести за невиконання таких "обов’язків". А то у нас в країні кожен це по-своєму розуміє...А "обов’язок" вчителя - це вбити в голову учня програму МОН любою ціною? Все?
1
Для Віктор: "...А "обов’язок" вчителя - це вбити в голову учня програму МОН любою ціною? Все?.." В принципі - так, бо лікарчукоподібні люблять все вимірювати зенеошними балами. Здав на 200 - прекрасно (хоча, за словами лікарчува, вчителі дурні, а навчили репетитори). Здав на 100 балів - жахливо (вчитель дурний). У будь-якому вчитель дурний, нічого не робить, плювати скільки він вклав сил, щоб навчити нездару-учня хоча б правильно читати. Все одно скільки бесід він провів, скільки учнівських очей та носів повитирав, скільки вислухав проблем учнів, скількох розрадив. На все плювати - оцінять по тому наскільки учень засвоїв програму. Хоча в кінцевому результаті вчителя, обізвуть нездарою, ледацюгою, істеричкою та подібне. То з якого переляку виконувати більше, ніж прописано у вимогах до професії.
anton2000
Для Віктор: судя по вашей просьбе выложить список обязанностей ученика, вы считаете, что таковых у ученика нет, или прикидываетесь. Вот из-за таких, как вы систему образования постепенно и разрушают. А обязанности родителей по отношению к своим детям закреплены в законах Украины, почитайте, если не знаете.
Коментувати
serj
Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти має ЗАБЕЗПЕЧУВАТИ! Це хіба не аксіома?