В. Громовий: Про регулювання «повітря» в освіті...

Наша освітня бюрократія вважає, що можна визначати зверху зміст освіти кожного учня

В. Громовий: Про регулювання «повітря» в освіті...

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Останні десятиліття йде запекла боротьба проти глобального потепління. Чому так?

Будь-яка бюрократія прагне щось регулювати. Якщо об’єктів регулювання бракує, їх можна придумати. Тому світова бюрократія, починаючи з 1997 року, активно взялась за «регулювання повітря», мотивуючи це необхідністю боротьби з глобальним потеплінням. Отримати таке право можна було лише у випадку, якщо буде доведено, що:

  • глобальне потепління є;
  • що воно шкідливе;
  • що його можна регулювати.

Звісно ж і самі бюрократи та вчені, які отримали відповідні гранти на вивчення глобального потепління, довели нам, що воно є, воно шкідливе і його можна регулювати.

Наша ж освітня бюрократія, наприклад, вважає, що навіть в епоху інформаційного вибуху і миттєвого старіння знань можна визначати зверху зміст освіти кожного учня. Причому робити це ще до того як дитина переступила поріг школи й на увесь період її навчання в школі.

Навіщо перейматись тим, що такий спосіб регулювання змісту освіти зверху призводить до хронічного перевантаження учнів?!

Немає чого турбуватись, що 90% учнів не спроможні опанувати ці програми і йде зі школи з навченою безпорадністю.

Не важливо, що вчителі у цьому випадку так і не навчаться самостійно складати навчальні програми з тим, щоб максимально індивідуалізувати (персоналізувати) навчальний процес…

Головне, що чиновникам забезпечено можливість регулювання нашого освітянського «повітря» - змісту освіти.

Можна привести й сотні інших прикладів надмірної зарегульованості шкільного життя…

Які з них дошкуляють найбільше саме вам? Які варіанти рішення можете запропонувати для зміни ситуації?

Оригінал

Освіта.ua
24.03.2018

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Михаил Соловей
Найбільше дошкуляє формальність , бюрократизм та документація . Зокрема не розумію , хоч вбийте для чого потрібно стільки підписів моїх у різного роду журналах, наказах, планах тощо . Я вже забув як виглядав мій підпис 20 років тому на початку , бо з часом перетворюється на "хрестик"
Володимир
Дурень в освіті - це півбіди. Дурень з апломбом - це вже біда, тому що він будь-якою ціною лізе в керівники. А вже на посаді обкрадає дітей...