О. Калинич: щось ми, дорослі, робимо точно не так

У гонитві за інтерактивністю, новітніми методиками не помічаємо, що потроху втрачаємо набагато важливіше

О. Калинич: щось ми, дорослі, робимо точно не так

Автор: Олеся Калинич, вчитель, Хустська гімназія-інтернат.

Байдужість - це найвища жорстокість.
Мітчел Уїлсон

Постійно думаю, здавалося б, про дрібницю.

На перерві поливаю квіти. У кабінеті весело: одні спілкуються між собою, інші обговорюють відео в Instagram, дехто повторює матеріал, купка дітей розпитує, що ж буде сьогодні на уроці...

Поливаю квіти... дівчатка щебечуть, що їм подобаються уроки української, бо стільки цікавого... Жодна дитина не запитує, чи потрібно допомогти. Так, якби попросила, точно б хтось зголосився. Але чи про все треба просити?

Олена Каневська (заслужений учитель України, учитель української мови та літератури, риторики) Хустської школи-інтернату, а згодом - гімназії-інтернату) в одній із книг із серії «Слово на добро» змальовує педагогічну ситуацію: школа-інтернат (за радянських часів у нашій гімназії навчалися діти з малозабезпечених сімей, сироти з різних сіл області). У класі на столі в учительки пуста ваза. Учні, звичайно, не звертають уваги. Учителька приносить свіжі квіти (весною їх у кожного вдома багато). Так триває кілька днів. Одного дня вчителька не принесла квіти. «Чому ваза пуста?» - дивувалися діти. Учителька нічого не пояснювала. Наступного дня дівчинка з цього класу принесла квіти.

...Цікаво, якщо постійно поливатиму квіти на очах дітей, ситуація зміниться?

Щось ми, дорослі (батьки, вчителі), робимо точно не так: у гонитві за інтерактивністю, новітніми методиками, за створенням комфортних умов не помічаємо, що потроху втрачаємо набагато важливіше. І, на жаль, це зовсім не вазони з квітками чи невитерта дошка...

P.S. Спеціально для знавців-критиків. Так-так, хто, як не вчитель, винний - не може навчити елементарному…

Оригінал

Освіта.ua
05.02.2018

Популярні блоги
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Людмила
Олесю, один в полі - не воїн. Якщо вдома квіти засихаюсь, якщо батько не переводить через дорогу дідуся з палицею, а брат не знімає кішку з дерева, то що їм до наших вазонів у класі. Сім’я, сім’я і ще раз сім’я...
irgavsky
Виховати дитину в школі неможливо. Школу дитина сприймає як щось нереальне. Для дитини набагато реальнішим і вагомим є приклад батьків, однолітків, старших дітей. На виховній годині вони слухають про добро і справедливість, а в реальному житті зустрічають реальні речі, відмінні від сказаного вчителем. І це більше впливає на формування їхнього світогляду, поведінки. А є ще Інтернет з Китами і іншими групами, фільми з культом бабла і солодкого життя і т.ін. Суспільство саме виховує і пожинає наслідки свого виховання. В "Вчитель недовчив і не виховав".
Tet-a-tet
Для irgavsky: Трохи придерусь до Ваших слів:" На виховній годині вони слухають про добро і справедливість"..... От тут і зарита собака. Слухають, але на жаль не бачать реальних дій та вчинків, які би спонукали творити добро і справедливість. А може потрібно менше слів, а більше конкретних практичних вчинків за участю педагогів і дітей? Колись школи мали городи, власні оранжереї, кутки живої природи. Я пам*ятаю, як ми з кл.керівником ходили обробляти такий городець, а восени робили виставку з вирощеного. Мені здається, що такий приклад краще виховує у дітей доброту, ніж балачки про неї.
Коментувати
вариант - дети сами несут цветы
в класс весь сентябрь. Учительнице приходитсянести вазу,чтобы не в банке цветы стояли. И так продолжается 5-6-часть7 класса. Пока дети не взрослеют и не начинают думать о чём-то более любопытном, чем цветы на столе учителя. И поливать вызываются регулярно тоже в этот период времени. ДА так,что учителю следует контролировать, чтобы НЕ залили в порыве стремления сделать что-то в классе.Да,это проблема учителя-не спугнуть первый шаг ребёнка. Внимательно принять первый букет несанкционированных, сорванных с клумбы, неторжественных цветов, первое стремление полить вазоны из какой-то, непонятно откуда взятой ёмкости.И разговаривать. Разговаривать с детьми (вообще - то слушать и направлять разговор,поскольку дети-то болтливы,даже те,кто заикается).
Наталя Федорівна
"Жодна дитина не запитує, чи потрібно допомогти. Так, якби попросила, точно б хтось зголосився." Ось і треба попросити, якщо вважаєте потрібним. Не треба сподіватися, що всі поряд мають бути такими, як ви, хотіти того, що й ви, робити так, як ви. Ми розчаровуємося в інших людях тому, що вони не оправдовують наші сподівання. Тому не сподівайтеся мовчки. Озвучуйте, і ви побачите, що багато хто прийде на допомогу , а поливати буде значно веселіше!
Ліна
Я дуже рідко хворіють,але тиждень на рік буває. З п’ятого класу( зараз восьмий) чекаю, що діти побачить необхідність квітів у воді за моєї відсутності.НЕ бачать...( Квіти живі, завдяки уважної прибиральниці).Раз вголос здивувалась, що ніхто не помітив жагу квітів до води. Чекаю дотепер....
Досвідчений
Молодчина! Одним мазочком показала проблему. Без глобалізму, грантів, агентів і т. Д. І т. П. Україні - потрібен громадянин, фахівець.. моральна Людина!! А безвіз, реформи- все від лукавого!!
Олена
А чи вміють це( наприклад поливати квіти та ін.) діти робити самі без остраху помилитись, сподобатись вчителю/батькам? Можливо ми дорослі самі винні, що не дали дітям можливості щиро захотіти допомогти, бо був час коли діти хотіли і могли спробувати робити все, а ми їм не дозволили/або насварили за помилки. Ми чекаємо від них уваги та чемності, натомість маємо вести їх до хороших вчинків без примусу. Наступного разу запросіть дітей допомогти Вам і обов’язково подякуйте їм! Вони будуть пишатися власними вчинками і скоро будуть виявляти ініціативу самі !
Віктор
Школа - не домівка, це не про квіти. В школі - місце де мають НАВЧИТИ НАВЧАТИСЬ.А от що таке ЕЛЕМЕНТАРНЕ то у кожного своя думка!
---------------
Для Віктор: да
Коментувати
Тет-а-тет
Дорога Олесю! Станьте влітку напроти фасаду багатоквартирного будинку і порахуйте, на скількох зовнішніх підвіконниках стоять ящички з вазонковими або городніми квітами? А потім відкрийте світлини таких самих будинків в Німеччині чи Австрії( там усі підвіконники заквітчані красивими квітами) і Ви побачите різницю між нашим вихованням і іхнім. Щасливо Вам поливати вазонки.