Т. Земерова: антицінності - вірус, що загубить реформи

Хибні антицінності: знання, вміння і «компетенції» нічого не варті, цінується лише оцінка

Т. Земерова: антицінності - вірус, що загубить реформи

Автор: Тетяна Земерова, учитель історії, Харків.

Написали ДПА з історії України.

1. Ви дасте нам списати? - Ні. - А, то Ви хочете, щоби ми завалили іспит?

2. Чому не можна списувати? - Тому що це дає нечесні результати. - Всі списують, а нам не можна?

3. Якщо ми погано напишемо, Ви ж перша і постраждаєте. - Чому? - Тому що іспит має бути складений добре, це ж оцінка Вашої праці!

4. Ті, хто написав іспит на хорошу оцінку, точно списали. - Як, якщо не можна було? - Вони заплатили.

У шкільній консерваторії абсолютна біда. Знання, вміння і «компетенції» нічого не варті, цінується лише оцінка. За кілька років випускники школи з цими твердими переконаннями прийдуть у виші і на посади. Хибні антицінності - це вірус, що загубить будь-яку реформу. Не знаю, що з цим робити.

Оригінал

Освіта.ua
09.06.2017

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
мнение
Кратко и точно. Натаскиваем репетиторством, факультативами, записывая по 10 человек, а работаем с 1-3 учнями, перегружая детей, учителя (по 27 н/ч и более). Нет контроля за директорами ни по предварительной нагрузке учителя, ни по ремонтам школ в конце года, все отдано на места. А на местах, все дружат. Да, это нормально, но и совесть включать нужно. Показуха унижает людей, страну и дает, на местах ,огромную власть над ребенком, жителем города, села, человеком. Как зомбированные, многие, толкуют о "мотивации", "креатив. мышлении", а сами - этого не имеют. Флешмобы размещают города, школы и выставки идут, МАНы с большим числом учащихся, а талантливых к концу 11класс, - "раз, два и обчелся". Массовый МАН - до 9 класса, а потом - куда подевались "мановцы"? Задумаемся если, то поймем фальш учителя, роно, ... на выходе это имеем. а родители НАМ верят, просто стыдно И доколь?
Юра
Для мнение: чому все каміння летить в город учителя? Коли батьки відповідатимуть за своїх дітей? В класі 28 учнів: з них 4 без ручки, 2 забули зошит, 15 не готові до уроку!!! Це вина учителя? Складається таке враження, що вчитель винен в усьому, що твориться у школі, вузі, державі? А де решта свідомих громадян суспільства?
Коментувати
Валерій Самусь
Проблема набагато глобальніша. Я не про досвідчених ПЕДАГОГІВ. відданих своїй справі. Наші заклади за контрактом приймають і "вчать" усіх. Їх називаю заробітчанами. На своїй ниві (уже, здається, довгій) зустрічав філолога, який вважав, що Еріх Марія Ремарк - це жінка-письменниця, інший словесник наголошує дітям: «Я Вас просю на слідуючій перерві зайсти у каптьорку», учитель фізики не міг навіть назвати (!) три закони Ньютона, учитель інформатики (!) запитував, як у Word вставити формулу, учитель хімії чомусь пише на дошці Менделеев (ой, зараз і не пригадаю всі ляпи). У вищі навчальні заклади за контрактною формою навчання подають документи саме ті, хто списує. А там на іспитах хіба цього не роблять?! Треба запровадити ЗНО саме для випускників вищих навчальних закладів (адже вони проплатили за навчання, а не за диплом). Тоді буде інша проблема: хто піде в школу. От і маємо замкнено коло проблем. МОН лише встигає щодня анонсувати новації, від яких головокружіння. Поки гідно не оцінять працю ВЧИТЕЛЯ, доти...
спец
Для Валерій Самусь: Ви ніби про вчителів моєї школи розповіли. А чому так схоже? Так тому, що основна вчительська маса сучасного села саме така. Їх фахова підготовка - це просто щось страшне, а їм це ніхто не вказує чомусь, категорії проплатили і крапка. ДПА завжди учні списують, а те що ЗНО проходять учні "ниже плинтуса" їм байдуже. Головне набрати годин і чекати підвищення зарплати.
мнение
Для спец: так и есть, на самом деле!!! Выходит во многих школах. Более скажу:1) по замене- вакансии(!) завучи ведут весь год и не один год (9 часов им мало), 2) отпуск учителя с июня, а бухгалтерия отпускные выдала в мае(!). Цель - подоходный больше забрать у учителя; 3) вакансии не подают директора и нагрузка-перегрузка учителя отсюда. И результаты ЗНО как перегрузка учителя и ученика(факульт., кружки, ...). Крохоборы в школах?!
Коментувати
Vlad
Ремонт голів треба починати не з хвоста, а з голови. З МОН. З чиновників рай- міськ ВО, які не можуть без рейтинга шкіл. З директорів ЗНЗ, які ставлять "воза попереду коня", вважаючи, що головне це оцінка, а не знання. Необхідно відмінити медалі, заради яких адміністрація разом з батьками викручує руки вчителям. Забути слова "відмінник", "хорошист". Припинити підраховувати всякі "коефіцієнти успішності, середні бали". Реально оцінювати знання учнів і не боятися виставляти оцінки від 1 до 12 балів не тільки в журнали, а і у свідоцтва та атестати. У радянській школі була трьохбальна система оцінювання, у нас зараз - дев`ятибальна. Кому потрібна ця брехня?
Владислав
Для Vlad: ремонт голів потрібно починати з голів батьків, бо вони не розуміють, що головне знання, а не оцінка. Тому не вчителі винні у тому, що діється у школі, а самі батьки. В школі їх діти "медалісти", потім навчання у вузі і постійні нарікання на корупцію: не давайте і не стогніть, заставте своє чадо вивчити предмет, зберіть комісію, доведіть непрофесійність вчителя, викладача.
Коментувати
Anna
Проблема решается довольно не сложно. Просто стоит очень жестко наказывать списывающих. В США за списывание исключают из университета, у нас даже бала не снимут))
Анечка, сперва
необходимо выяснить, а ЧТО такое "списывание", а уж после разговоры разговаривать. И следущее. Судя по записям здесь, Вы ещё оченоь молода. Так вот - не следует кивать на кого-то. Это напоминает, как одна мама (бабушка, учительница ... как правило это прерогатива женщин) говорит своему ребёнку :"Посмотри на Васю. Васенька просто молодец - и играет на скрипочке, и в школе отлично учится, и вежливый, и причёсанный. Не то, что ты, лоботряс". И как Вы считаете, этот лоботряс воспринимает сказанное?
Anna
Для Анечка, сперва: ? списывание это использывание дополнительных (запрещенных) источников информации во время проверочной работы, будь то телефон, конспект или работа соседа. На том же ЗНО есть четкие правила и думаю не у кого не возникает вопроса что есть списывание на ЗНО. И я также не вижу проблемы в том чтобы ставить в пример страны которые справлись со списыванием (коль придумать как это сделать самим мозгов не хватает)))
Хорошо, Анечка. Меня радует Ваше
мнение о списывании, поскольку среди нашего учительства Вами перечисленное, кроме работы соседа (и то не всегда) НЕ является именно списыванием, а рассматривается как "умение использовать информацию для нахождения ответа на вопрос". Это вслух. Ну чтобы не открыто признать, что "пусть хоть спишет, чтобы было за что оценку поставить"./////////////// Я тоже не считаю приведение Вами Америки проблемой, но точно ЗНАЮ, что подобные высказывания в сторону детей вообще не работают, кроме того, что у лоботряса (а бывает и у Васечки), появляется комплекс неполноценности. (Вам, в принципе,это показывалось для общения с детьми). Но, поскольку некоторые утверждают, что "писать следует как для 14летних", то и назагАл есть вариант придумать другой оборот (но это моё видение, поэтому Вам вовсе не обязательно пояснять Вашу точку зрения;-)... ).
Коментувати
Tetyana Zemerova
От і подивимось, чи буде наступного року ДПА для 9-х класів у форматі зовнішнього оцінювання. Боюсь лише, що оприлюднять рішення і програму за півроку до, а не за рік, як годилося б. Бо дратує не зміна правил, а раптовість самих змін, що обмежує час для маневру.
Pasufik
Ви запитуєте, що з цим робити? Негайно розпочинати ремонт голів,починаючи з батьків і закінчуючи усіма громадянами. Такі важливі теми моральності піднімають на цьому сайті, а преса мовчить, радіо спить, телебачення переказує плітки, хто побився з депутатів і скільки поганого сталося в країні. На телебаченні ні однієї просвітницької програми про школу, освіту, її проблеми і шляхи вирішення. Таке враження, що комусь конче вигідно, аби мораль у суспільстві залишалася на такому низькому рівні. Не розумію позиції МОНУ, АПНУ, уряду,вони би перші мали бити тривогу, так ні, варяться у власному соці, а хвороба переходить у хронічну форму. А може то ми винні, надто довго терпимо?
Даааааааааааааа, весело.
Для Pasufik: Срочно начинать ремонт голов. А Вы ведаете про то, что головы вообще не ремонтируются? Новые сотворить-всегда спокойно. Но ОТРЕМОНТИРОВАТЬ?00 00.Пресса молчит.-А ОНО ЕЙ НАДО? Или пресса не те самые головы? Радио спит. А ИМ ТО ОНО ЗАЧЕМ? Им что, плохо кушается? Или плохо спится? Или они умеют думать?Это детки 90х. Их тогда учили врать-брать-себя любить.Телевидение. Это в союзе передачи-журналы типа "Семья и школа" были-просвещением занимались. А сегодня бал правит его величество деньгА (реклама то исть). Мораль общества. А зачем сегодня ЭТОМУ обществу мораль? В особенности тем, кто БЕЗ оной хорошо зарабатывает? Там вас много - найдите вариант развития. Хотя - а зачем? Любой действие ведёт к развитию. Вот только чего. Кстати.Интересная интерпритация "воспитывание индивидуалиста" необходимо для "разделяй и властвуй"
Коментувати
Вчитель
Згоден. Треба з цим щось робити. ДПА потрібно відміняти, бо в ньому немає ніякого сенсу. Випускні класи (тільки 9 і 11, без 4-го) здають три предмети у формі ЗНО і ці бали виставляються в документ про освіту.
Владимир Белый
Для Вчитель: Як мінімум потрібно додати англійську як обов’язкове ДПА/ЗНО.
Tetyana Zemerova
Англійську, як і будь-яку мову, неможливо вивчити за 2 години на тиждень з групою в 15-20 осіб. Яка може бути розмовна практика за таких умов? Яка граматика? Розмови точаться давно, а віз не рушив.
мнение
Для Владимир Белый: "Як мінімум потрібно додати англійську як обов’язкове ДПА/ЗНО"- Белый. А зачем? Подумали? Всем известно, что никто не знает ин. яза.
Коментувати