Ю. Федорченко: потрібно не боротися, а створювати нове

Подолати проблему репетиторства не можна шляхом декларування боротьби з цим феноменом

Ю. Федорченко: потрібно не боротися, а створювати нове

Автор: Юрій Федорченко, кандидат філософських наук, незалежний освітній аналітик-консультант.

Репетиторство, або індивідуальне заняття з учнями, не є саме по собі чимось позитивним чи негативним. Воно існувало, мабуть, завжди.

Дійсно, проблема існує з так званим нав’язливим репетиторством. Мова насамперед йде про конфлікт інтересів.

Подолати цю проблему не можна шляхом декларування боротьби з таким феноменом, оскільки сам феномен (нав’язливого репетиторства) породжений відсутністю належних внутрішніх систем забезпечення якості освіти в школах.

За таких умов ліквідація одного з негативних наслідків відкриє шлях для формування іншого. Важливо йти не шляхом боротьби з кимось («поганими» вчителями, науковцями, керівниками) чи чимось, а шляхом творення нових інструментів та систем.

Власне, це потребує принципово нового підходу до реформи освіти, ніж то має місце сьогодні.

Оригінал

Освіта.ua
03.04.2017

Популярні блоги
Олег Фасоля: на скільки ж зросла зарплата вчителя? Держава не може забезпечити рівень зарплати, який має відповідати статусу педагога в суспільстві
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Михайло Чиж
Ось коли програма ЗНО з усіх предметів строго відповідати програмі шкільного курсу з цих предметів, причому, в класах усіх спеціалізацій, - ось тільки тоді у звичайних шкіл з’явиться шанс у боротьбі із репетиторством. І це тільки за умови, що шкільні вчителі здатні дати учням знання на рівня сьогоднішніх репетиторів. Бо сьогодні, тільки-но заходить мова про невідповідність програми ЗНО, наприклад з математики, програмі не фіз-мат класів, у відповідь звучить щось накшталт: "якщо учень вибирає ЗНО з математики, то повинен розуміти всю скландість цього предмету і готуватись самостійно в позаурочний час". І така ситуація чи не з кожним предметом. Тому і звертаються до репетиторів.
Tet-a-tet
Для Михайло Чиж: Найцікавіше в тому, що викладач має працювати в рамках шкільної програми, а ЗНО можна складати з питань, які поза програмою. Мовляв, готуйтеся у вільний позаурочний час. Ну чим не відкрите лицемір*я? І це лиш для того, щоб учневі життя не здавалося медом. От так з самого початку молода людина зустрічається з несправедливістю, і чого тут дивуватись, що люди так швидко навчаються хитрувати та обманювати. Сидить у МОНі вража рать і робить таке, аби люди ненавиділи свою державу.
Роман
Для Михайло Чиж: Є багато вчителів, які не вміють доступно пояснити. З такими потрібно працювати, пояснювати, показувати майстер класи в дусі доброзичливості і взаємодопомоги. Хто це зробить при сучасній системі ІППО застиглих і нецікавих? Є багато учнів, які не мають стимулу вчитися. Більшість дітей вчитися не хоче взагалі. Потрібно міняти систему. Стимулом може стати набагато вища зарплата кваліфікованим працівникам. Нові підходи до навчання де дітя просто буде цікаво вчитися. Доки панує зрівнялівка і шофер, вчитель, лікар, прибиральниця отримують майже однакову зарплату стимулу не буде.
Tet-a-tet
Пане Роман. При всій повазі до Вашої думки переконаний, що тільки матеріальий стимул не може бути рушієм у забезпеченні високої якості праці педагога. Вчитель - це карма, ти або маєш поклик до цього, або не псуй собі нерви і іншим. Є ще така біда як професійне вигорання. Скільки старих вчителів цього не хочуть помічати і мучать себе і дітей. Усе має бути природно, тоді робота приноситиме радість, а не розчарування.
Коментувати
Голосzнарода
чому треба боротися із репетиторством : бо репетиторство є прямою загрозою роботи школи, так як створює альтернативу, адже школа, наприклад, не готує учня до ЗНО, а репетитор готує, школа не готує учня до навчання у вузі, а репетитор готує, школа не навчає учня говорити англійською мовою, а репетитор навчає, школа не готує учня до участі та перемоги в олімпіадах, а репетитор готує. Тому репетитор є небезпечним конкурентом для школи.
Роман
Для Голосzнарода: Школа не готує учня до ЗНО?Чому і хто винен? Школа не готує до перемог на олімпіадах.Чому? Чи має можливість вчитель безкоштовно!! залишивши решту учнів і безліч завдань, підготовку до уроків, готувати до олімпіад одного учня щоб догодити лукавим і брехливим освітянським чиновникам. В такій досконалій японській освіті потрібні репетитори, а у нас школа має сама справлятися? Чи всі учні можуть вчитися з усіма в школі?
спец
Навчання у школі - це вже підготовка до ЗНО. Такого типу завдання як у підручниках. Просто репетитор займається вдосконаленням умінь і навичок, озброює ефективними методами і прийомами. А у вчителя на це не вистачає часу. З репетиторством не треба боротись. Репетитор - не є конкурентом для школи.
Коментувати
Tet-a-tet
І кому ж як не АПНУ належало би сказати своє вагоме слово? За що суспільство утримує таку когорту вельми вчених і поважних людей?