В. Співаковський: як і які ставити оцінки?

Мета освіти - розпізнати в кожній дитині її основні «патерни» і далі наповнювати їх

В. Співаковський: як і які ставити оцінки?

Автор: Володимир Співаковський, президент корпорації «Гранд».

Пришла пора разобраться, как оценивать знания детей. Мнения резко разделились. Одни – за оценки, другие против. Да и как измерить – что ребенок умеет-может-знает-помнит-думает?

Никто не хочет возиться с тем, чтобы адекватно с этим разобраться. Выучил параграф – молодец, не выучил – почти преступник.

Говорят, что оценивать каждого ребенка – это долго и трудно. А оценки надо ставить быстро… Но ведь цель образования – не блиц и не поимка «нарушителя». Цель – распознать в каждом ребенка его «паттерны» и дальше наполнять их.

И тогда вырисуется интересная картина, из которой становится ясно, как следовало бы оценивать детей:

1. Одни дети действуют быстро, но наобум.

2. Другие медленно, но целеустремленно и добросовестно.

3. У третьих – хорошая память, но они быстро устают.

4. Четвертые – ничего не помнят, но умело сочиняют новое и генерируют идеи и смыслы.

5. Пятые – идеально претворяют в жизнь чужие идеи.

6. Шестые – умеют собрать команду.

7. Седьмые – отшельники, всё любят делать только сами.

8. Восьмые – за что не возьмутся – всё мимо.

9. Девятые – всего нового боятся, но привычные задачи решают легко.

10. Десятые – легки на подъём и щёлкают любые проблемы как семечки.

11. Одиннадцатые спорят по любому поводу, но всё бросают на полпути.

12. Двенадцатые смотрят в глаза начальству и всего боятся.

13. Тринадцатые никого не слушают и делают всё по-своему.

14. Четырнадцатые видят цель, не видят препятствий.

15. Пятнадцатые просто живут в своё удовольствие, надеясь, что оно само как-то всё утрясётся.

Если бы такая информация об учениках, абитуриентах или будущих работниках попадала на глаза родителям, учителям, вузам или работодателям, это был бы огромный скачок в понимании того, чему учить, как учить и зачем учить.

Вот это и есть реформа образования, когда наконец-то становится возможным индивидуальный подход к каждому ребенку... А если ещё и компьютеризировать…

Оригінал

Освіта.ua
22.02.2017

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
когда оценка в школах
государства массово,как утверждает вчитель,несёт в себе КАРАТЕЛЬНУЮ функцию,то необходимо СРОЧНО менять руководителей СИСТЕМЫ образования,как НЕ справившихся с возложенной на них задачей.
Pasufik
І Голосзнарода, і Вчитель пишете чисту правду. Найважче, як потім мотивувати дитину до навчання, аби оцінки не викликали у неї відразу, а навпаки, стимулювали. Отут важлива роль батьків, а вони часто принципові оцінки вчителя трактують як "придирки", а поблажливі сприймають як належне. Найгірше, коли при дитині вчителя ганять, говорять який він недолугий, як він міг тобі, моє чадо, поставити таку низьку оцінку, ти ж у мене такий геніальний. Я з цим вчителем розберуся. За такого підходу батьків до думки вчителя будь - яке оцінювання втрачає свою суть, їм не важлива реальна оцінка, їм важливо, щоб було задоволено їх марнославство. Отже потрібно вчити батьків на батьківських зборах, як вони мають сприймати оцінки і формувати правильне ставлення до них своїх дітей. Так би мало бути в ідеалі. Щодо психічних травм - то вони підстерігають дитину на кожному кроці, і для цього є сім*я. аби уберегти її від наслідків. Чи людина має перестати жити, бо навколо купа подразників?
Голосzнарода
Проблема із оціночною функцією існує не тому, що оцінки ранять чи не ранять дитячу психіку, а тому що вчителі десятиліттями несправедливо оцінювали навчальні досягнення дітей, а високі оцінки масово лише продавали, в результаті і державні місця у вузах теж лише продавалися. Проблема не в оцінках і не в тому, як їх сприймають діти, бо оцінка завжди несе і виховне та дисциплінарне навантаження, і більшості дітям просто необхідно отримувати низькі справедливі оцінки, щоб вони знали свій реальний рівень знань та прагнули його підвищити, і для цього самі почали мислити, вчитися та працювати над своїми помилками. Проблема не в оцінках, не в низькому рівні знань, не в психіці дітей, а в необєктивності та несправедливості тих, хто оцінює.
вчитель
продовження: Оцінка,виставлена учню, частіше несе в собі КАРАЛЬНУ функцію, рідше, мотивуючу учня на кращі досягнення, але майже ніколи зваженого адекватного розуміння того,над чим слід попрацювати. Останнє прийде з часом і сформувати це треба в 9 класі. Особливо жорсткого удару по псиці дитини дає момент,коли дитина,відкриваючи зошит, дізнається про оцінку. Тих,хто радіє одержаній оцінці значно менше,ніж тих,в кого проявилися негативні емоції. І так з уроку в урок, тому,що існує вимога НАКОПИЧЕНОСТІ оцінок, не тільки завучі та міськво,а й батьки вимагають побільше оцінок в журнали,в щоденники. Все це і переконую мене в неохідності відмови від оцінок в класах,де ще не стійкою є психічна реакція дитини на щогодинне оцінювання. Скинути з учня та й з педагога ЯРМО РАБСЬКОЇ ПОКОРИ І ТРАВМУВАННЯ ПСИХІКИ, ЗРОБИТИ ШКОЛУ ШКОЛОЮ РАДОСТІ. А в старших класах,так,там вже вчимо підлітка реальніше співвідносити себе з оточуючим світом,готуємо його до жорсткого життя і саме тут потрібна "БІТА" !!!
Голосzнарода
Для вчитель: алло, Ви як там на Марсі??? Життя оцінює кожну людину щохвилини, і часто жорстоко, несправедливо, і оберігати дітей від оцінок, щоб не травмувати їх психіку, не так вже й розумно, тому що психіка значно більше буде травмуватися у підлітків, юнаків, коли вони зіткнуться раптом із незнайомою їм діяльністю, а ще що гірше із незнайомою реальністю.
Коментувати
вчитель
Шановні колеги! Повертаюся до питання відмови від оцінювання знань дітей в 1-8 класах. Оцінювання 0 або 1 теж не таке просте як здається, бо ж учень може зупинитися на півдорозі розв"язування задачі. Та й вчителі практики,всі до одного при виставленні оцінки в її мотивацію вносять таку долю суб"єктивізму,що оцінка не відповідає знанням. Всі педагоги мали б знати КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ, розроблені МОНУ, але в практиці роботи вчитель на питання в чому різниця між оцінками 5 і 6 ; 7 та 8; 10та11 пояснює з трудом і далеко від істини і критеріїв. Виставлену оцінку дуже легко оспорити порівнявши відповіді декількох учнів,що одержали суміжні оцінки. А це викликає нерозуміння в учнів - Я теж саме відповів,а оцінка нижча... Принесена додому така думка дитини і у батьків формує таке ж переконання. А ті приходять до думки -Нашу дитину не люблять! Он хто гроші платить тому кращі оцінки, зразу ж на телефон і в пошуки спільників з числа батьків класу...
Олекса Позняк
16-й пишет дебильные статьи и замусоривает ими иннет
спец
Оцінювати потрібно навчальні досягнення дитини і більш нічого. І дійсно, для цього користуватися бітами 0 і 1. Оцінювання виконується комп’ютерною програмою. Вчителя від оцінювання усунути, Нехай навчає, розвиває і т. п., враховуючи 1-15 вказані автором і невказані інші "паттери".
kostya
Оцінювання МОЖЕ бути по принципу логічної математики (як це й зробили деякі держави Європи): - 0 - не зробив; - 1 - зробив. Та й все по тому:)
Учитель Леся
Принцип оцінювання є і БУДЕ - "давай успішність". Нічого не зміниться.Упевнена!!!