Ігор Лікарчук: а у вас вивчають «рівень навченості» учнів?

Вивчення т. з. «рівня навченості» - суто російська методика, яка розроблена та використовується в Росії

Ігор Лікарчук: а у вас вивчають «рівень навченості» учнів?

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

Колеги! А чи у школах, де Ви працюєте, визначають так званий «рівень навченості» учнів? Бо мені все частіше почали писати у приваті, що визначають. Навіть проводять якісь моніторингові дослідження (????) з вивчення «рівня навченості». Вибачайте за тавтологію. Тож хочу, щоб знали ви і передали це тим, хто вивчає чи проводить такі моніторинги.

  • По-перше. Вивчення так званого «рівня навченості» - суто російська методика, яка розроблена та використовується в Росії. Методика, про яку майже немає доступної інформації. Мені соромно за те, що ця російська методика використовується в Україні. Ганьба. Про це не можна мовчати.
  • По-друге. Консультації з відомими світовими фахівцями з питань оцінювання якості освіти дають підстави стверджувати, що ця методика не є тим інструментом, з допомогою якого можна отримати валідні результати. Починаючи від того, що вона розроблялася для п’ятибальної школи оцінювання, і закінчуючи її повною алогічністю та відсутністю належного наукового обґрунтування. ЇЇ запровадження відновлює в школах процентоманію в гірших традиціях середини 50-х років минулого століття.
  • По-третє. Потрібно не соромитися називати прізвища тих, хто тягне цей методичний продукт сумнівної якості в наші школи. Краще не вивчати і не моніторити, аніж це робити з його допомогою. Патріотизм виявляється не лише під час виховних годин.

Тож давайте серйозно задумаємося над цими проблемами. Не мовчіть!

Оригінал

Освіта.ua
30.01.2017

Популярні блоги
Олег Фасоля: на скільки ж зросла зарплата вчителя? Держава не може забезпечити рівень зарплати, який має відповідати статусу педагога в суспільстві
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Кирик
Дєд! Ви що таке пишете - раз в Росії , то не можна використовувати. А якщо в Африці, о можна?
для Тетяни Іванівни
З першого Вашого речення стає зрозумілим, що Ви абсолютно НІЧОГО НЕ розумієте в процесі навчання учнів, роботи вчителя. Тобто - ось такі, як Ви й вигадують оту недолугість, яка окутує освіту своїм павутинням, що не дозволяє ані вчителям працювати в повну силу, ані дітям рости в умовах адекватного розвитку.///Вчитель відразу спостерігає, чи він здатний вплинути на навченість учня, чи не здатний. Вчитель відразу розуміє, що такі, як Ви, прагнуть нагнути його й змусити працювати сутками, відкинувши власні родини на узбіччя спілкування. ///Недолугі керівники, недолугі чиновники-наша велики українська проблема(((
Небайдужий вчитель
Коли і якщо припинять ділити дітей на "касти":відмінники, хорошисти, двієчники і т.ін, деякі проблеми зникнуть. Звісно, наші посадовці від освіти здогадуються про справжній стан речей, але СИСТЕМАТИЧНО ніхто не вивчав рівень навченості, знань, компетенцій ... (не має значення термінологія). Підхід такий - багато "відмінників" - гарний вчитель - бо всім добре - адміністрації, учням, батькам, ставишь реальні оцінки - поганий вчитель, бо всім дискомфортно, і в першу чергу, самому вчителю. То навіщо зайві проблеми? Ще одна новина нашого часу - якщо у батьків є гроші або статус, то дитина має бути (за табелем) як мінімум хорошистом. А може, спробуємо всі всім поставити 12 балів і досягнути освітницької нірвани?!
1111
Для Небайдужий вчитель: більшість проблем зникнуть якраз після того, коли дітей почнуть ділити на різні класи, а краще школи, як це роблять наприклад в Германії, де після початкової школи роблять висновок в якій школі здатна вчитись дитина.
НЕТ,
Для 1111: проблем станет БОЛЬШЕ. Украина НЕ Германия. Она НЕ способна обеспечить ВСЕХ работой и достойной зарплатой... Предлагаемый Вами подход усугубит ситуацию как в расслоении, так и в коррупции, и во многих других сферах. Мало того, неразвитые детки тех, кто получил доступ к деньгам, к разворовыванию того, что создано кровью и потом миллионов людей за 70 лет, будут учиться ВМЕСТО развитых, но не имеющих таких родителей, которые способны проплатить взятку в нужную школу. Вы АБСОЛЮТНО БЕЗДУМНО КОПИРУЕТЕ то, к чему люди пришли самостоятельно, ПУТЁМ РАЗВИТИЯ собственного общества.
Коментувати
pasufik
Уявім собі, що з завтрашнього дня вчитель не відповідає за успішність учнів, відповідальність повністю лягає на учня і його батьків. Директор перестає звинувачувати педагогів у низьких оцінках як показника успішності, МОН по іншому будує систему оцінювання якості роботи вчителя. Скільки проблем вирішуються відразу. От тільки важеля тиску директор СШ і МОН позбудуться точно, а статистика успішності покаже нам картину, від якої декому стане дуже зле. Тому і утримується ця"липа-оцінювання", аби не видно було симптомів скритої хвороби нашого суспільства. Марнославне суспільство не любить гіркої правди, закамуфльована під гарні оцінки ледачість наших нащадків гріє наше самолюбство і не ятрить наші внутрішні виразки. Подивіться. як хитро стали обходити ЗНО через коледжі, і ще не одне придумають, аби пропихнути ледарів та недоучок на теплі місця за дпопомогою "всемогутнього" диплому про вищу освіту. Розробляють вакцину проти віруса, він трансформується і вже її не боїться. Закон природи?
Grigory Kravchenko
Для pasufik: Дуже добре. З невеликим уточненням...."скритої хвороби нашого суспільства", два слова замістити одним....догнивання. В іншому погоджуюсь на 100%.
Вчителька
Учень має прагнути знань, нехай не з усіх предметів, ну бодай щось же має цікавити дитину. А зараз тільки вчител винен, бо не вміє мотивувати. А якщо з усіх предметів?
Коментувати
Тетяна Іванівна
Пане Ігорю!Я щиро здивована вашими думками про моніторинг!Ви ж були директором центру оцінювання !Чи Ви перебуваючи на такій посаді не задумувались про те що і для чого роблять Ваші підлеглі?
Grigory Kravchenko
Тестування "рівня навченості" чи якості знань, глибину засвоєння пройденого матеріалу....... Напевно непогана ідея і кожен учитель має право провести відповідні перевірки по своїй власній методиці. Я зовсім не розумію тих викладачів які не сприймають такий підхід до підвищення якості освіти.. Мабуть багатьом рідний і близький спосіб навчання по формулі три - З. Зазубрив, здав, забув. Не стану повторюватись, у відповідь на допис міністра освіти, я надав коротку відповідь в якій виклав своє бачення шляхів реформи в освітній галузі....
Ірина
Так. Визначають. Підтверджую. І моніторинги проводять. І мало із штанів не випадають, радіючи, яку тетанічну діяльність розвинули. І вчитель сам має все обчислити і подати на гора...А тому ліберальні оцінки, бо кому хочеться підставляти самого себе. Оціниш реально, поставивши, бал початкового рівня, вже маєш - менше 100%. У нас ще визначають (високий+достатній) рівень, а потім порівнюють з попередніми: контролюною, та тематичною. Одним словом...наплодили бюрократів в освіті від яких користі "0". Але їм же потрібно розводити бурхливу діяльність, от маємо те що маємо.
Тетяна Іванівна
Для Ірина: Таке враження , що ви з тих вчителів, які наскільки формально підходять до своєї роботи, що вам оцінити реально знання своїх учнів, вияснити причини неуспішності - це "підставляти самого себе", а може необхідно вияснити причину неуспішності дітей та провести таку роботу з дітьми з тої чи іншої темі щоб діти добре засвоїли матеріал. Не називайте це словом "моніторинг", якщо не розумієте як його проводити , називайте просто аналізом своєї роботи. Чи Вам так уже всеодно як Ви навчили дітей, які знання залишились у дітей після канікул і т.д.
Ірина
Для Тетяна Іванівна: формально підходять "збирачі статистики", мабуть і ви саме із цієї когорти, суджу по Вашому менторському тоні. Це впізнавано... І повірте, мені зовсім небайдуже, як мої учні засвоїли матеріал! Питання в іношому. Для чого ці показники збираються, за якою методикою це робиться, наскільки це науково обгрунотовано? І головне, що це дає для практичної роботи вчителя корисного, саме від "збирачів"! Аналізує свою роботу - КОЖЕН. А причини неуспішності окремих учнів усім добре відомі. Від генетичних і до соціальних. І якщо не дані від природи навчальні здібності, то ні ви, ані я такого учня не навчите у класі з 30 "бiйцями", коли кожен урок нова тема. А тому 100% ПЯН - ЦЕ БЛЕФ, то навіщо він тоді вам, як збирачам тієї статистики?
Коментувати
Олекса Позняк
Усі наші методисти мавпують російську педагогіку.Англійської мови повально не знають і чекають поки росіяни для них перекладуть.Звідси і портфоліо, практичність знань (почитайте Буховцева) і оптимізація-бабанізація.Українська педакадемія це заповідник гамадрил
Т.І.
Для учителя Лесі. Якщо ви щось маєте щодо слова "вийняток", а вам хотілося б прочитати "виняток", то познайомтеся з словником Григорія Голоскевича, 1929 рік. А мені хотілося підкреслити, що саме вийняли з шкльного "болота".
Т.І.
Як колишній учитель була в шоковому стані від сучасної школи після того, як почав навчатися мій внук... Але що чекати від теперішніх педагогів? Адже розмови в Уряді та в медіа лише про підвищення їх зарплат. От і маємо те, що маємо... Але є в кожній школі і вийнятки.
Учитель Леся
Для Т.І.: "Але є в кожній школі і вийнятки." І звідки Ви того вчителя "вийняли", колишній учителю!!!
Т.І.
Для учителя Лесі. Якщо ви щось маєте щодо слова "вийняток", а вам хотілося б прочитати "виняток", то познайомтеся з словником Григорія Голоскевича, 1929 рік. А мені хотілося підкреслити, що саме вийняли з шкльного "болота".
Олекса Позняк
Для Т.І.: За чинним правописом - лише "виняток"
Коментувати
Ольга
Пане Ігор! В наш час ще виникла дуже важлива проблема, пов"язана з порівняльним моніторингом результатів річних оцінок та ЗНО. Працьовитий, сумлінний вчитель, фіналіст конкурсу "Вчитель року", вчитель-методист, має публікації у фахових виданнях, методичні розробки,щорічно переможців ІІІ етапу олімпіад, але учні-медалісти на ЗНО отримують 8 балів, а не 10 !!!, і цей вчитель отримує догану.Кажуть в райво, що така вказівка з вищестоящих інстанцій і навіть з МОНу. Що Ви на це скажете? Хіба це правильно порівнювати річну оцінку із іцінкою за ЗНО?
Оксана Терещенко
Для Ольга: учнів-медалістів "за вуха тягнуть" до тих медалей. Сама вчитель,мала доньку-медалістку (за рік відпрацювала на 30 конкурсах-олімпіадах-МАНах рвзних рівнів) але лише з у/мови і літ, математики, хімії і біології мала дійсно "медальні знання". Необхідно прибрати ті медалі, нагороджувати грамотами за успіхи у вивченні дисциплін (щоб були реально підтверджені заслугами). Щодо моніторингів, то ми, вчителі, звикли працювати у системі оцінювання і можемо собі виставити оцінки за проведений урок, але навчити тих, хто не хоче вчитися особисто я НЕ МОЖУ. Тому у мене є оцінки початкового рівня, і ,як керівник РМО, я розумію, що не може бути з хімії у звичайній школі 100% успішності на моніторингах! Звісно, що адміністрація "радить" (читайте примушує декотрих) не виставляти таких оцінок і є колеги, які мають звичку "тягти" до 4. Той, хто має власну позицію у меншості.
Вчителька
Для Ольга: Тоді коли потрібно займатися безпосередньо навчанням дітей займаються своїм педагогічним іміджем, працюють не на учнів, а на себе, на атестацію, а оцінки - чим кращі оцінки тим кращий учитель, це теж частина іміджу. От так ф виходить!
Коментувати
Ольга
Моніторинги проводять ( показник якості навченості Пян), ще й перевіряють, ще й семінари проводяться з даного питання.
Тетяна Іванівна
Для Ольга: Так, проводимо моніторинги, аналізуємо рівень навченості дітей, консультуємо вчителів як треба працювати , щоб покращити якість освіти. Так , проводимо семінари з даного питання.Доречі, не тільки на районному рівні , семінари проводяться в інститутах освіти. Розумні вчителі, які працюють добре, розуміють для чого проводиться така робота з моніторингових відстежень. Я особисто проаналізувала рівень навченості в початковій школі для однієї вчительки так виявилось, що в 4 класі діти знають менше ніж в першому. Так собі навчила, і не звернула увагу , а просто вчитель відпрацювала робочий час, бездумно, просто відпрацювала. Моніторинг- це науковий підхід до оцінки результатів діяльності , деякі вчителі не хочуть його використовувати , бо розуміють ,що працюють неякісно.Порівняння результатів ДПА , які проводяться у форматі ЗНО, з річними оцінками показує реальну картину якості наданих освітніх послуг дітям.Щодо вказівки про винесення доган вчителям -то все неправда.
вот ведь
Для Тетяна Іванівна: ТРУТНИ на головах учителей
Коментувати
Вчитель
Для Олена. Не знаю що ви за істота, але не можна рівняти всіх під одну планку.Якщо у вас є певна образа, то звертайтеся по адресу. Не всі ж такі.А ще хотілося б знати хто виховав таких, що так виражаються.
народний вчитель
цікаво, скільки критик було здійснено автором статті під час роботи на посаді керівника центру тестування? і не загальної критики. а з вказанням конкретних шкіл та прізвищ директорів та вчителів, критика навчальних підручників, які використовувались в навчальних закладах, на основі яких створювались тести для випускників. Бо особисто знаю, що вчителі протестували проти окремих завдань, які мали ФАКТИЧНІ історичні помилки, але вони використовувались в ході ЗНО.
Учитель
Рівень навченості-не актуально, згодна, бо це простий облік успішності без початкового рівня (зважте, що з введенням 12-бального оцінювання вважається, що всі оцінки-позитивні і це рівень особистих досягнень. Добре, що на ЗНО діти мають незалежну (будемо вважати об’єктивну) оцінку своїх навчальних досягнень. Ми вже догрались, шо поріг склав/не склав на ЗНО все менше і менше з кожним роком, мотивації до навчання нуль у більшості, вчать діти тільки те, що буде портібно на ЗНО і т.д. Але не згодна, що за цими результатами оцінюють учителя і складають по всій Україні рейтинги областей, районів, міст, шкіл, бо в першу чергу успішність-результат самого учня! І можна його не обліковувати "рівнем навченості", "Якістю знань", чи рейтингами ЗНО! Давайте спробуєм навчати без оцінок! Виявляти інтереси та гармонійно розвивати здібності і нахили кожної дитини! І бути справедливими і чесними з дітьми! Не тягти за вуха відмінників і не "топити", а підтримувати інших. Бо ми, дорослі,-є прикладом!
Ех ви.....
Таке враження, що вас самих виховали мавпи Громового. Своє від учителів ви взяли і тепер їх топчете? Наяву обмеженість світогляду, ну, хоча би не розмножуйтесь.
Олена
Згодна з автором. Зараз я не знаю не чула в Україні хоч про один заклад освіти де не збирають данину з батьків та хабарі, де не торгують оцінками та атестатами, де турбуються за дітей, за якість навчання нашої молоді. Я дуже негативно ставлюся до працівників освіти сьогодення, навіть більше - мені ви гірші за убивць, бо ви істоти, які не люблять дітей, не турбуються про їх розвиток та навчання, а лише про свої статки. Маю таке ставлення до цих торгашів у освіті тому, що пам"ятаю зовсім інші приклади вчителя та науковця, тому що є з ким порівняти. Я не поважаю робітників освіти - не має за що.
Цікаво
Для Олена: А себе поважаєте? ...Яка користь суспільству від вас особисто?І взагалі яких працівників ви поважаєте?
bela
Я особисто обробляю землю. Якщо вчусь, то плачу учителевi, який сам постiйно учиться. А вчителiв - продуктiв освiтянськоi системи, поважати нема за що. Iх система зламала
л
Я теж не поважаю таких "олен і бел"
Коментувати