Віктор Громовий: «The Show Must Go On»

Директори звикли діяти за принципом: застав дурня Богу молитись, так він і лоба розіб'є

Віктор Громовий: «The Show Must Go On»

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Подивіться на ці два фото. Зверніть увагу, як одягнуті діти й в чому сидить «комісія» (це ще не найгірший варіант, бо дівчатка принаймні в брюках).

Ці два типових фото дають підстави зробити висновок, якою є насправді наша школа: дитиноцентрованою чи начальникоцентрованою?!

Згадую, як колись в школі №... міста без назви дуже образив тодішнього директора, який робив таке антиреаліті-шоу з нагоди атестації своєї школи. В актовій залі школи був холод собачий. Тітки з міськвно та колеги-директори, які перед цим в кабінеті директора храпнули по чарчині «для сугрєву», сиділи в шубах. Малюсінькі діти при температурі 6 градусів аж посиніли, але мали дочекатись своєї черги, щоб продемонструвати «шановним» гостям свої таланти.

Тоді тіткам теж казав: ну хай цього не розуміє директор, компартійний деградант, якого заслали з райкому на ниву освіти, а ви ж жінки, невже ви не «доганяєте», що половина дітей захворіє, дівчатка відморозять дітородні органи…

У відповідь почув цинічне: хай «закаляються», командуйте в себе в гімназії, а тут ми не дамо вам зірвати творчий звіт школи!

Чхати вони хотіли на все і на всіх, бо «The Show Must Go On».

А логіка дій більшості директорів шкіл, на жаль, не виходить за рамки алгоритму: застав дурня Богу молитись, так він і лоба розіб'є.

Оригінал

Освіта.ua
13.01.2017

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Людмила Ряба
Таких фото можна зробити на цілий фотоальбом, на жаль, це не поодинокий випадок, який ілюструє нашу систему освіти і суспільство в цілому, адже на подібних конкурсах-оглядах, семінарах та інших заходах сидять вчителі, директори, головні спеціалісти, методисти і ... батьки, зазвичай тепло одягнені і щиро радіють і пишаються тим, що виховали чи виховують талановитих дітей. Прикладів такої показушності безліч. Освіта заради освіти, і це в кращому випадку. І точно не заради того, щоб дати дитині знання і уміння, які допоможуть їй бути щасливою. І не тільки в майбутньому дорослому житті, а сьогодні і зараз. Бо шкільне життя, це ВЖЕ життя.
Обычные учителя будут
выступать вряд ли:"Я тебе расскажу,но печатать не буду",-слова умнейшей и знающей коллеги.Да,много лет назад это была МОЯ мысль(потянувшая за собой определённую работу).Но идти следует дальше и ЭТА мысль осталась в стороне по причине временной составляющей действия на результат.Надо НЕ обговаривать.Надо ДЕЛАТЬ.Когда люди ВИДЯТ результат,обговариваютт его же,но для него ИМ требуются собственные усилия,то лишь единицы используют увиденную и полученную информацию для собственного использования.ЕДИНИЦЫ.За много лет обсуждения и наблюдения РЕАЛЬНЫХ результатов.///Схемы и потоки появились не так давно-со времён общего движения "помоги школе".Эти потоки перекроет либо всеобщее обнищание,либо понимание РОДИТЕЛЯМИ того,что выставленный балл не даёт реальных знаний,а есть всего лишь баллом на бумажке.То есть-следущее поколение родителей,не попавших в обеспеченные дарьмовыми деньгами,будут требовать для своих детей РЕАЛЬНЫХ знаний(или отказывающихся оплачивать липовые баллы)
Роман
Цей сайт досить хороший, але можливості викласти наприклад відео чи аудіо, вчителю чи директору про моменти свавілля чиновництва від освіти немає.Потрібна можливість широкого обговорення суперечливих питань освіти, виявлення корумпованих директорів і керівників освіти з можливою перевіркою наведених вчителями фактів, можливістю друкувати власні статті, і не тільки відомим освітянам, але й звичайним вчителям, хоча це можна робити в блогах. Давно,вже вчора, потрібні реальні реформи в освіті, яка знаходиться в стані застою через багатолітніх керівників районних відділів, директорів, яких все влаштовує, і які давно сидять на схемах і потоках, і не хочуть, не допустять ніяких реальних змін.
Gluschuk Wladimir
Для Роман: Знову "цар" хороший, а "бояри" погані. Реформу освітньої системи можна провести при бажанні керівництва "МОН" за рік. Держави реформують за 5 років, а тут МОН - тьфу.
Роман
Підтримую Гриневич в її спробах реформ, але при цьому розумію що реформи в нас гальмуються штучно.А щодо МОН то зрозуміло, що чиновників які гальмують реформи потрібно міняти.
Олекса Позняк
Для Роман: не треба підтримувати словом, підтримуй ділом.Купуй для неї білети в австралії та кореї, нехай за наші гроші не катається.Нехай гуляє на твої
Коментувати
Роман
Буде морозити завжди поки зберігається командно-адміністративна система в освіті. Директор боїться районо, вчитель боїться директора, районо і всіх. Совок в гіршому варіанті. Потрібні радикальні зміни і реформування освіти за зразком розвинених країн світу.
Віктор Громовий
Для Роман: Ну не скажіть, маю конкретний приклад, що таки відмінили якусь свистопляску в холодному клубі. Причина: ви хочете, щоб хтось йому переслав фото і він нас виставив на посміховисько?! Точно так має кілька прикладів, що таки припинили вимагати детальні конспекти уроків після того як в учительській вивісили мій матеріал. Крапля точить камінь!
У меня и коллег
Для Віктор Громовий: НИКТО И НИКОГДА НЕ требовал детального конспекта. Ни при союзе. Ни после. Так что это НЕ есть проблема... Проблему следует искать не в этом))
Роман
Якби в освіті було започатковано щось подібне до руху " Прозоро". Потрібен спеціальний сайт де вчителі могли б анонімно розповідати про свої проблеми і зловживання чиновників, висдовлювати свої думки.З іншої сторони для чого чекати роками поки капля буде точити камінь.Хіба не краще сьогодні ліквідувати можливість викручувати руки вчителям чиновниками і дирекцією.
Коментувати
Виктору Громовому
по поводу ответа Научителю. Для того,чтобы работали "изменения снизу" в стране,ей следовало пройти путь Америки изначально.Или стран Европы.Попробуйте увидеть разницу пути Украины,как сателлита Российской империи,и указанных стран.Попробуйте понять,что лишь через пару поколений,когда произойдёт полномасштабное создание городов-миллиардеров,в которых свободными от нормального финансирования будут70%начеления(пробел глючит),аобучение детей будетна зачаточном уровне(как это происходило много лет в Европе),лишь тогда "звичайні люди...вони збираються разом і гуртом вимагають"ЭТО будет работать.То есть-это новые и новые Майданы,поскольку дворцовые перевороты у нас только-только начались.А мозгов у ребят не хватило обойтись без них(естественного пути развития).///),понравилось,что кому-то пригодился мой вариант разделения абзацев///Ну и частный пример школы.Человек,работавший в школе,где с администрации(начхальство сверху) требовали план по валу,ставил отлично там,где в пору было...
выставлять трояк.
Лет через 20 узнаю,что этот же человек выставляет те оценки (хотя бы приблизительно), которые дети ЗАРАБОТАЛИ (заработали означает знают=умеют выполнять задания), попав в школу, где именно ЭТО требуют администраторы. Подумайте над этим, когда будете ожидать изменений снизу.
Коментувати
Научитель
Пане Віктор. Дописи ваші чудові. життєво важливі. Ви - освітній експерт. А наскільки впливовою є ваша діяльність? Присвятіть наступну свою статтю опису того, що змінилося в бюрократії за вашої експертної діяльності. Вас читати дуже цікаво, але ж змініть щось на вашому найвищому рівні і нехай позитив іде в низи, по регіонах. Виходить, що у вас лише критика, а де ж зміни?
Віктор Громовий
Для Научитель: А щось змінитися може лише знизу. От прочитає цей матеріал якийсь директор чи чиновник з райвно і не буде морозити дітей, хоча б заради того, щоб я його не висміяв публічно. "Yes, we can!( Так, ми можемо!)", - це було передвиборче гасло Барака Обами. З 2008 року «Yes, We Can» - став слоганом змін, яких чекала Америка. Цього року свою прощальну промову в якості президента Барак Обама завершив словами: «Yes, we can. Yes, we did»(Так, ми можемо! Так, ми зробили!). Цитую слова президента про уроки його перебування в Білому домі: «Саме тут я дізнався, що зміна відбувається тільки тоді, коли звичайні люди залучені і вони беруть участь, і вони збираються разом і гуртом вимагають це. Пiсля восьми рокiв на президентсьткому постi, я до сих пір вірю в це»
Роман
Буде морозити завжди поки зберігається командно-адміністративна система в освіті. Директор боїться районо, вчитель боїться директора, районо і всіх.Совок в гіршому варіанті. Потрібні радикальні зміни і реформування освіти за зразком розвинених країн світу.
Віктор Громовий
Ну не скажіть, маю конкретний приклад, що таки відмінили якусь свистопляску в холодному клубі. Причина: ви хочете, щоб хтось йому переслав фото і він нас виставив на посміховисько?! Точно так має кілька прикладів, що таки припинили вимагати детальні конспекти уроків після того як в учительській вивісили мій матеріал. Крапля точить камінь!
Коментувати
як так
Для Олекса Позняк: В Штатах був судовий процес над работорговцями які в нелюдських умовах доставляли рабів в країну. Рабів звільнили. І знаєте чим зайнялася частина рабів? Доставкою рабів в США.:-)
Gluschuk Wladimir
Для як так: В кінці кінці в штатах за слово "нігер", самі знаєте будуть великі неприємності - Так що не розпускаємо нюні і боремося далі. Що ж Ви хотіли, за якихось 25 років - тотальних змін?
як так
Для Gluschuk Wladimir: Раби не можуть побудувати sншу систему. В штати якраз їхали не раби, а активна частина людства. Де ця активна частина у нас, уже на заході. ))))
Коментувати
А автор хто?
Для Ol Pozn: Людина що стала на коліна, то раб а не людина. А рабам такі директори і потрібні. Раби зможуть змінити систему? Ні. Просто поміняється все місцями. Вони ж без хомута не уявляють свого життя. Є можливість раз на 5 років вибрати і що ми вибираємо?))))
Олекса Позняк
Для А автор хто?: ныхто не вибираэ
директорка
у нас контракт. без причини можуть просто не продовжити контракт. як не сумно, але дійсно багато є колег за яких стає соромно.
Gluschuk Wladimir
Працюю директором школи й про проблеми знаю не з чужих рук. Чомусь дописувачі винуватять саме директорів - неначе це якась окрема каста садистів і мазохістів. Народ, коли вже нарешті в нас зрозуміють - те, що відбувається, системна криза освіти. Чи є вихід? - Є, - це законодавче закріплення академічної самостійності вчителя. Адміністрації заборонено втручатися в роботу вчителя. Але, вчитель, отримавши свободу, повинен давати результат у вигляді сформованих знань і навчальних компетенцій учнів. Як це зробити то вже інша справа.
Коментувати
Ol Pozn
Люди не повинні страждати від того чи порядний у них цар-директор чи непорядний.Пора уже директора обмежувати у диктаторських правах, з монархії робити конституційну монархію.Директор повинен хоч трохи залежати від колективу і батьків, а ще краще бути їми найнятим менеджером.Тоді і красти не буде як і принижувати учителів.Знаю школу де директор ставила учителів на коліна і вимагала рабської покори.І ставали люди, бо рік до пенсіїї а роботи нема...Змінюйте систему!!!!!!
Terri
Всі знають, що необхідно робити, щоб такого неподобства не було в школах, але ніхто нічого вдіяти не може? Ми що приречені вічно жити під деспотами директорами і дибільною системою райно в освіті?
Крик болю
Пане Громовий, часто читаю Ваші дописи! Хай що там інколи кидають огидного проти Вас, однак написане суща правда. Однак питання в іншому: як ми зможемо про водити хоча б якісь реформи, коли таких дурнів (якби ж то лише дурні, це дуже хитрі пристосуванці, які , роблячи "розумний" вигляд, уже верзуть про необхідність реформ і свою "дієву" підтримку) у нас в освіті - хоч греблю масти. Як оте бур"янище знищити? Тут хіба що скористатись висловом - жартом(публікація в "Літ. Україні"): якщо не буде кінція світу, нам кінець.
А автор хто?
Чому добро має конкретне ім’я, а от зло чомусь абстракне? І як побороти щось абстракне?
Олекса Позняк
Для теж експерт: Вітя правильний хлопець але вимагати закриття районо і у нього духу не має.Не було б районо - не було б перед ким дітям скакати і мерзнути.А зекономлені гроші на опалення
Віктор Громовий
Для Олекса Позняк: Олекса, помиляєтесь. Саме я і вимагаю їх закриття та створення на їх місці центів сервісного обслуговування навчальних закладів.
Микола
Це-правда!!! І багато хто підтримує Вас у цьому!!!
Олекса Позняк
Для Віктор Громовий: Вибачаюсь, не зрозумів.Я маю таку мрію.Потужний освітянський портал, де працюють практики і теоретики освіти.Цілодобові консультації, наповнення усім необхідним для щоденної роботи, допомога спеціалістів від психолога до сисадміна, онлайн навчання як дітей так і учителів.Сервісний центр? А навіщо? Вільний ринок дасть будь якого спеца якщо у школи будуть гроші
Коментувати
А автор хто?
А головне такі як пан Анатолій керуються правилом що майже всі не знають закони. Так от, це публічний захід і він підпадає під статтю 307 де згода презюмується. І якщо ви там є то звертайтеся письмово до автора, хай вилучає. А якщо це не публічний захід, то проти дядь і тоть на фото потрібно відкривати кремінальну справу.
Роман
Підтримую Віктора Громового в цьому питанні - в освіті потрібні радикальні зміни, а самодурів чиновників і директорів давно потрібно поставити на місце.Зажерливість, деспотизм, чиновників від освіти, які десятиліттями шкодять освіті зашкалює.
А автор хто?
Пане Віктор, ось тепер вам потрібно виставити посилання на сайт закладу і вставити тільки посилання, провсяк випадок зробити скріншоти і виставити скріншоти , заткнути " законоборців" як пан Анатолій
Анатолій
Для А автор хто?: Звикли " затикати", а треба закони читати, хоч тоді, коли таке " твориш" !!! А батьки мають право подати до суду. Повне право !!!
Віктор Громовий
Для А автор хто?: Хай читає п.3 Статті 308. Охорона інтересів фізичної особи, яка зображена на фотографіях та в інших художніх творах 3. Фотографія може бути розповсюджена без дозволу фізичної особи, яка зображена на ній, якщо це викликано необхідністю захисту її інтересів або інтересів інших осіб.
Анатолій
Для Віктор Громовий: Від чого Ви захищаєте конкретних дітей? Яким чином Ви їх захищаєте? Хто Вам дозволив тонувати їм обличчя? Адміністраціі цього ЗНЗ відома ваша мета захистити цих дітей ???
Коментувати
Віктор Громовий
Я спеціально затонував обличчя людей і не подаю посилання на джерело фотографій, бо начальникоцентрованість є загальною проблемою вітчизняної освіти. Таврувати конкретних людей і провокувати шкандаль в одній, окремо взятій за горло школі, я точно не буду. Я воюю не з конкретними людьми, а з людиноненависницькою системою, а фото лише ілюструють типову картину. Подивіться сайти районних управлінь освіти, там сотні, якщо не тисячі, таких типових фото.
Анатолій
Для Віктор Громовий: ХТО ВАМ ДАВ ПРАВО ВИСТАВЛЯТИ ФОТО ЦИХ ДІТЕЙ, А ТИМ ПАЧЕ ТОНУВАТИ ЇМ ОБЛИЧЧЯ? ВИ ПИТАЛИ ДОЗВОЛУ У БАТЬКІВ ЦИХ ДІТЕЙ ??? Так, відповідно до вимог п. 1 ст. 308 Цивільного кодексу України, фотографія, інші художні твори, на яких зображено фізичну особу, можуть бути публічно показані, відтворені, поширені лише за згодою цієї особи. Заборона на збирання відомостей про особу без її попередньої згоди дублюється також у ст. 30 Закону України «Про інформацію». Чи Ви, шановний пане, заради піару закони оминаєте ?
Віктор Громовий
Читайте п.3 Стаття 308. Охорона інтересів фізичної особи, яка зображена на фотографіях та в інших художніх творах 3. Фотографія може бути розповсюджена без дозволу фізичної особи, яка зображена на ній, якщо це викликано необхідністю захисту її інтересів або інтересів інших осіб.
мама
Для Віктор Громовий: Я просто в ужасе. Зачем поиздевались с деток на фото ? Теперь боюсь - а вдруг и наша школа вот так выставляет фото детей, а их копируют и издеваются. Нет слов. Вернее слов много , надо осмыслить.
Коментувати
учитель
Наша освіта не дитиноцентрована, а (вибачте)" дебілоцентрована". Як доказ, усі прекрасні освітні реформи в українському контексті перетворюються на абсурд, до прикладу Ваша стаття про моніторинги, які перетворилися на засоби тотального контролю "роботи" педагога і учня, ЗНО, яке стало способом ще раз показати учителю його місце, як гарно подумати можна навести багато таких прикладів на рівні країни, я вже не кажу про школу, якою "править" директор із нульовим ІQ. І це шоу триває за нашої мовчазної згоди і винні у цьому усі ми, бо мовчимо, бо боїмося, а виходу немає, бо не має правової бази, бо учитель не має законів для свого захисту, а має право лише на атестацію і перевірку, моніторинг
анна
Холод собачий не тільки в актовій залі, а й в усіх кабінетах школи. Нам потрібна економія, і директору начхати, що учні сидять 7 уроків при температурі повітря в кабінетах 9 градусів. І не один день, а місяцями! І це Сихівський район Львова!
Мирослава
Для анна: А наш директор каже: "Топіть,щоб було тепло дітям".І тут я ,інколи вважаю,що не завжди потрібно винити систему.багато залежить ві кожної людини:директора,методиста.Так як будь-яку вказівку можна виконати по -різному."Вислужники і лизи "були у всі часи
Коментувати
Kostya
Явним прикладом цього "Show" є той самий так званий "творчий звіт школи". Ці діти прийшли, щоб розважати "шановних гостей", самі того НЕ бажаючи. Цих дітей ніхто не питає. Їм нецікаво розважати цих розповнілих "тьоть і дядь" (бо це начальство їм і самим, мабуть, остогидло), воне не розуміють, навіщо вони готуються. Більше того, батьки від таких "творчих звітів", м’яко кажучи, теж не в захваті... І таких заходів щороку проходить десятки тисяч. І ці заходи, на мою думку, абсолютно не потрібні. Особливо для дітей.