Віктор Громовий: «Стоп маразм»: перші висновки

Абсолютна більшість освітян не розуміє, патологічно боїться і не бажає щось робити заради змін

Віктор Громовий: «Стоп маразм»: перші висновки

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Чому посміхаються Джастін Крюґер та Девід Даннінг або «Стоп маразм»: перші висновки.

На основі контент-аналізу коментарів до моєї серії з 17 публікацій «Стоп маразм» у соціальних мережах, на порталах «Освітня політика» та «Osvita.ua» можу зробити перші висновки щодо реакції широкого освітянського загалу.

По-перше, вчителі та керівники шкіл справді потерпають від багатьох маразмів і хочуть, щоб від них нарешті відчепились (прибрали мікрорайон, обов'язкові конспекти, норми відвідування уроків, конкурсоманію, наказоманію та ювілейоманію, перевірку готовності шкіл до нового навчального року тощо), дали хоч трохи розпрямити крила, дихнути повітрям свободи.

По-друге, ніхто в системі освіти не хоче втрачати маразматичні, але звичні приємності й привілеї. Це стосується як дрібних (квіткові церемонії), так і системних речей (припинення маніпуляцій з набором учнів до школи, масового добровільно-вимушеного репетиторства тощо).

По-третє, абсолютна більшість вчителів та керівників не розуміє, патологічно боїться і не бажає хоч трішечки «підняти власну дупу» заради будь-яких змін. Про що б не йшла мова (наприклад, про ліквідацію гібрида «слона і носорога» школи І-ІІІ ступенів та створення мережі окремих шкіл І ступеня, шкіл ІІ ступеня та шкіл ІІІ ступеня, про відмову від цифрової нумерації шкіл чи про відмову від шкільної новомови, яка походить з тоталітарного минулого), відразу ж лунає заклик: нічого не чіпайте, хай буде як є, бо буде ще гірше!

По-четверте, у нас категорично бракує культури сумніву та елементарних навичок критичного мислення. Наші колеги досі як головні аргумент на користь збереження того чи іншого явного маразму наводять сентенції на кшталт: «завжди так робили», «а ви що хочете до кінця розвалити школу, знищити все?», «сам дурень», «що будемо орієнтуватись на норвезьку систему виховання і навчання?!» (далі йде посилання на матеріал явно неадекватної людини із «Одноклассников», який сприймається за чисту монету як істина в останній інстанції).

По-п'яте, у нас продовжує домінувати вкрай агресивне невігластво, дається взнаки ефект Даннінга-Крюґера*, який виявляється в тому, що «люди з низькою кваліфікацією роблять помилкові висновки та невдалі рішення, але їхня некомпетентність не дозволяє усвідомити це».

По-шосте, серед «прогресивної» частини освітянської громади домінує підхід: «ми теж за колгосп, тільки не в нашому селі». Наприклад, ми за інтеграцію навчальних предметів, але «об'єднуйте, що завгодно, та не чіпайте дисципліни мовно-літературного циклу», бо «твердження, що в жодній країні світу немає шкільного предмета «Зарубіжна література», у жодному випадку не можемо вважати аргументом». Увесь світ йде не в ногу, а ми в ногу?!

*Феномен Даннінга-Крюґера показано в серії експериментів, що їх здійснили два професора Корнелльського університету (місто Ітака, штат Нью-Йорк, США) Джастін Крюґер та Девід Даннінг. Результати їх дослідження надруковано в англ. Journal of Personality and Social Psychology у грудні 1999 р.

Крюґер та Даннінг звернули увагу на низку попередніх досліджень, зокрема й Дарвінівське «невігластво частіше дає впевненість, аніж знання». Вони висунули гіпотезу, що для людей з пересічним рівнем компетентності характерно:

1. Некомпетентні люди схильні до переоцінки власних здібностей.
2. Некомпетентним людям не вдається розпізнати справді високі здібності компетентних.
3. Некомпетентним людям не вдається усвідомити свою некомпетентність.

Оригінал

Освіта.ua
15.12.2016

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
гість
1 Дурень вважає себе найрозумнішим. 2 Всі інші дурні, один він розумний 3 Дурень ніколи не буде вважати себе дурнем (З народного)
pasufik
п.Громовий! Не думайте, що усі дописувачі заздрісні або злостиві люди. Вони лишень пропонують Вам опуститися на грішну землю. Чи чули Ви коли небудь, щоби хірург розповідав іншим про те, як виглядає рана або ампутація ноги? Ви часто у своїх статтях виглядаєте як той хірург, який вже давно не оперує, але розповідає іншим, як це потрібно робити. Не раз читав, коли викладачі Вам писали, аби Ви розповідали про особистий досвід по лікуванню отих "ран, виразок і гематом", які так живучі в освітянському середовищі, але Ви вперто продовжуєте "Облічать", думаючи, що робити щось корисного. Я би порівняв стан нашої освіти зі станом інваліда на візку. Чи хоче він, щоб усі йому говорили, що він інвалід? Ні, йому комфортніше, коли люди дають йому можливість навіть на візку жити повноцінним життям і почувати себе корисним у суспільстві. Безумовно Ви талановита людина, але навіщо Ви витрачаєте стільки сил і часу на сізіфову працю?
Олекса Позняк
Для pasufik: сделайте мне красиво
Коментувати
гість
4 Некомпетентні люди завжди зверху, при владі ,чому? читай перші 3 пункти.
гість
Все чимось виміряється. Чим виміряти компетентність?
Олекса Позняк
Усі ми некомпетентні. Позаяк у кожного свої некомпетентності. Доречі чим більше ми компетентні в певній царині тим більш ми у ній і некомпетентні адже кількість компетентнісних проблем зростає у міру зростання нашої компетентності.8))))) Як і оці 2 джентльмени я також умію молоти усякі дурниці з розумним виглядом.Дозволяю вам мене цитувати, замість фото розмістіть яйце
Віктор Громовий
P.S. Disclaimer Я не знаю, добре це чи погано. Я - неупереджений експерт, який лише інформує вас про існування реальних альтернатив. Ваші погляди на цю проблему, якими б вони не були, - найкращі! Це єдино правильні погляди. Не треба посилати мене працювати директором школи, я вже це робив упродовж 12 років. Звання заслужений вчитель України я не купував, я його здобув як переможець Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року» в номінації «Керівник навчального закладу» ще у квітні 2001 року. Хай у вас усе виходить. Будьмо!
Юлія
Згодна з усім, крім об"єднання предметів. У 7 чи 8 класі у нас була фізика об"єднана з астрономією. По факту нуль знань як з фізики, так і з астрономії. Зрозумійте, таке ліплення на купу дасть лише поверхові знання. В результаті учень "чув дзвін, та не знає, де він".
Володимир Мініч
Читаючи коментарі, в мене склалось враження, що ВСЕ ВСІХ влаштовує. Тоді і далі працюємо, засипані паперами(безглуздими!), носимо адміністрації конспекти на підпис(хто більше), кожного дня відзначаємо по п’ять ювілеїв, працюємо до глибокого пенсійного маразму. Змін без їх усвідомлення не буде.
Педагог
«підняти власну дупу»... Колоритно... зрозуміло (для нетямущих і дурнуватих учителів у яких ще жевріє вогник інтелігентності)... Може взяти цей вислів освітнього експерта як зразок рівня спілкування вчителів з "підростаючим поколінням"?
Стоп маразму
Для маразматика: А ви не подумали, що ці три висновки: 1. Некомпетентні люди схильні до переоцінки власних здібностей. 2. Некомпетентним людям не вдається розпізнати справді високі здібності компетентних. 3. Некомпетентним людям не вдається усвідомити свою некомпетентність. стосуються саме вас?
Мирослава Юнко
Для Стоп маразму: Я не довіряю "заслуженим" в Україні, бо не може бути заслуженим жоден, в країні, якою володіють 3% тих, хто тут не живе, де низька якість життя населення, яке пограбоване, принижене, де творчість не можлива взагалі в умовах "фізичного виживання", де кожен педагог - раб, бреше дітям про "відкриті та безперешкодні шляхи до майбутнього", бо боїться, бідний, що втратить і той "мізер" що є! Але автор має рацію!!! Саме найбільшою трагедією сьогодні є некомпетентність!!! Вона усюди, і, найнебезпечніше, в освіті!!! Дивно, панове педагоги, як ви цього не помічаєте!!! Тенденція "своїх, некомпетентних, покірливих, тих хто не спроможній зрозуміти але вміє вигукувати, зростає!! Наслідок. Вчитайтеся в закони України (точніше лобі), які б мали містити лише чіткі категоричні судження!!! Вам скажуть: "це як, з якого боку підійти"!!! Ось і маємо, успішні, талановиті, творчі завжди покидали і покидають нашу "чужу країну"!!! Або їм допомагали це робити, ще й фізично знищували. Бо , дійсно,...
А ви звідки?
Для Мирослава Юнко: А собі ви довіряєте? Чи ви не з України? І ви тут не живете? І ви за те, що тут відбувається, не несете відповідальності?
Віктор Громовий
Для Мирослава Юнко: P.S. Disclaimer: Я не знаю, добре це чи погано. Я - неупереджений експерт, який лише інформує вас про існування реальних альтернатив. Ваші погляди на цю проблему, якими б вони не були, - найкращі! Це єдино правильні погляди. Не треба посилати мене працювати директором школи, я вже це робив упродовж 12 років. Звання заслужений вчитель України я не купував, я його здобув як переможець Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року» в номінації «Керівник навчального закладу» ще у квітні 2001 року. Хай у вас усе виходить. Будьмо!
Коментувати
pasufik
А як бути з твердженням Д.Карнегі про те, що 99% людей ні в чому себе не осуджують? Як некомпетентному педагогу усвідомити свою відсталість(не компетентність). якщо у нього на руках диплом педагогічного ВУЗу, наприклад з середнім балом добре? Ви зачепили таку аморфну тему, де без пів-літра "Первака" не розібратися. Думаю, що то сізіфова праця, така ж безглузда як суперечка,що було раніше - яйце чи курка!