Володимир Бєлий: професійний ріст вчителя

Більшості потрібен документ про проходження додаткової підготовки як гарант успішності під час атестації

Володимир Бєлий: професійний ріст вчителя

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Зрозуміло, що чи не кожен вчитель мріє про своє професійне зростання. Як мінімум у вигляді більшого посадового окладу.

Чи вдоволені українські вчителі існуючим порядком підвищення кваліфікації, тобто виключно через курси в ІППО?

Якби ні, бо постійно чуємо нарікання про відсутність в учителя інших ніж через ІППО можливостей до здійснення індивідуально-цільової післядипломної додаткової підготовки.

Чи ж будуть оті інші форми професійної додаткової підготовки дійсно ефективними?

І ТАК, і НІ!

ЧОМУ НІ?

У системі, де кланові чи партійно-тіньові чинники впливу на результат атестації вчителів є найбільш вагомими ніякі вдосконалення існуючої системи не дадуть новоякісного кращого результату.

Професійний розвиток як такий цікавить лише певне коло природно кращих вчителів, які онтологічно інакше ніж постійним розвитком і жити не можуть. Для більшості потрібен документ про проходження додаткової підготовки як гаранта успішності під час чергової атестації.

І таких вчителів більшість в усіх країнах світу.

КОЛИ ТАК?

У системі, де атестація на предмет отримання вищого посадового окладу (категорії) є виключно НЕЗАЛЕЖНОЮ щодо місцевого освітнього управлінського рівня буде ТАК і лише ТАК.

Як те робиться?

Наприклад, у Франції – це здійснюють генеральні предметні/адміністративні інспектори, котрі персонально атестують вчителів/адміністраторів та є креатурами вищого державного рівня і ніяк не залежать від місцевих представників освітньої чи іншої влади. Плюс на них покладена окрім повноваження з присвоєння нової категорії ще й висока і чітко конкретна відповідальність – вдатися до можливих зловживань на користь третіх осіб означає бути ворогом самому собі.

Принципово інший приклад, - це практика в Ізраїлі, коли атестація вчителі проходить у спеціальних центрах і, обов’язково, у режимі електронного незалежного тестуванння.

За таких незалежних за сутністю форм атестації усі види підвищення кваліфікації стають дійовими, бо просто так її імітувати заради документу про проходження додаткового навчання не має жодного сенсу. Результат підготовки є більш важливим ніж просто сам її процес як такий, що дає про те довідку. Не наявність довідки впливає на процес атестації, а лише сам претендент своїми набутими новими компетенціями.

ЯК БУТИ НАМ?

Точно не проектувати таку новоякісну сертифікацію, коли її результат буде визначатися на засіданні комісії, котра буде голосувати р-у-к-а-м-и!!!

Оригінал

Освіта.ua
04.10.2016

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Генріх
Цікава думка. Коротко про ІППО: слухачі - група вчителів шкіл, профосвіти, викладачі коледжу (стаж у кожного не менше 10 років), лектор (дисципліна Філософія освіти) - дівчисько 21-24 років. Дослухавши до кінця лекцію я запитав: "Яка в Вас освіта? Скільки разів ви були на занятті в реальній школі, ПТУ, коледжі?". Відповідь "Магістр з педагогіки середньої освіти. Аспірант. Стажу немає". Як може читати курс "філософія освіти" людина яка жодного разу не зайшла до класу в якому 25-30 особистостей з своїм характером. Яка філософія???? Та плакала б та лекторша після першої пари проведеної в ПТУ для спеціалності "Столярна справа". В ІППО повинні працювати практики з навчальних закладів. І повинні читати практичні курси що допоможуть для навчання дітей, а не але-загале. Післядипломна педагогічна освіта повинна бути освітою а не галочкою для наступної атестації.
Владимир Белый
До речі, спеціально для тих, хто можливо уважно ставиться до реплік пана Тараса: попри те, що за 42 роки педагогічного стажу після ВНЗ приймав пропозиції попрацювати окрім закордону директором школи, інспектором районо, зав. гороно, бо ж притримуюсь принципу - критерієм істини того чи іншого є реальна практика занурення до нього, НІКОЛИ не був членом КПРС.
Родион
Для Владимир Белый: Володимере, до 1991 Ви не могли займати названі Вами посади не будучи членом КПРС. А після - вже КПРС не було.
Владимир Белый
Тим не менше і займав ті посади, і не був членом КПРС. Завжди є виключення із загального правила.
Коментувати
Владимир Белый
НЕРАДЯНСЬКИЙ СПОСІБ ПРОНАРОДНОСПРЯМОВАНОГО МИСЛЕННЯ: ось прообраз моделі як зміною сутності фінансування не закладу як такого, а через фінансування державою підтримуваних конституційних ПРАВ-ПОТРЕБ "пацієнта" можна кардинально на краще змінити й функції не лише у царині охорони здоров"я, а й тих же ІППО старого зразка: "Запровадження нових податків чи страхових внесків не передбачається" - "Публікації Реформа фінансування медицини: що нас чекає в 2017 році?" Десь так мали б піти й заради запровадження принципу "Гроші за дитиною" - http://www.moz.gov.ua/ua/portal/pre_20161002_a.html
ТАРАС
Знову Бєлий тарабанить. Чим же він в ліцеї займається? Всюди його повно. Та їхав би знову в Африку по КГБістській командировці. Смертних туди не пускали. "Спеціаліст" з навчально-виховної роботи, коротко, колишній замполіт.