Віктор Громовий: маразм №6 - "У нас на районі"

Скільки можна мордувати вчителів збором довідок про навчання і вештанням по квартирам

Віктор Громовий: маразм №6 - "У нас на районі"

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Скільки вже можна мордувати вчителів цим «мікрорайоном», збором довідок про навчання, писаниною і вештанням по квартирам, де тільки дуже виховані люди (яких меншість) не криють їх всілякими неприємними словами і не звинувачують майже в усьому, що відбувається в країні. Скасуйте нарешті проходження мікрорайонів. Це найнеприємніша і незрозуміла діяльність, яку нав'язують учителеві. Замість того, щоб витрачати час на підготовку до уроків, він змушений ходити по будинкам і школам і збирати довідки про чужих дітей.

Читаємо уважно "Інструкцію з обліку дітей і підлітків шкільного віку", затверджену Постановою Кабінету міністрів № 646 від 12 квітня 2000 р.:

5. Для забезпечення своєчасного і в повному обсязі обліку дітей і підлітків шкільного віку районні, районні у м. Києві та Севастополі держадміністрації разом з органами   місцевого самоврядування щороку здійснюють такі заходи:

1) призначають уповноважених з числа працівників житлово-експлуатаційних   організацій, житлово-будівельних та житлових кооперативів, об'єднань (товариств)   співвласників багатоквартирних будинків, навчальних закладів, служб у справах неповнолітніх для виконання роботи, пов'язаної з обліком дітей і підлітків шкільного  віку. У разі потреби можуть утворюватися робочі групи…

6. Складання списків, їх уточнення щороку здійснюється

уповноваженими районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій разом з органами місцевого самоврядування у період з 15 травня по 15 серпня.

9. Відділи освіти не пізніше ніж 25 серпня поточного року надають списки дітей і підлітків шкільного віку загальноосвітнім навчальним закладам згідно з їх  закріпленням за територіями обслуговування.

Чому відділи освіти замість того, щоб надавати "списки дітей і підлітків шкільного  віку загальноосвітнім навчальним закладам згідно з їх закріпленням за територіями обслуговування" вимагають від шкіл складати ці списки?

На якій підставі директори шкіл своїми наказами призначають "відповідальних за облік дітей осіб" з числа вчителів?

Чому зрештою на практиці складанням списків дітей і підлітків шкільного віку займається виключно "вчителька, – мікрорайону нашого жителька"?

Мабуть, тому що вона погоджується виконувати цю роботу за когось. Звісно, якщо вона робить чужу роботу, це зовсім не означає, що хтось за неї щось зробить у школі…

Так, у переліку установ та організацій, які можуть делегувати уповноважених для обліку дітей, "через кому" згадуються і працівники навчальних закладів. Тож, когось із працівників школи теж можна задіяти для виконання цієї роботи, наприклад, техпрацівників, яким немає чого робити в школі в канікулярний час. Але левову частку цієї роботи мають виконувати працівники житлово-експлуатаційних   організацій, житлово-будівельних та житлових кооперативів, об'єднань (товариств)   співвласників багатоквартирних будинків та служб у справах неповнолітніх.

*Маразм з медицинської точки зору - це стан повного занепаду психофізичної діяльності людини внаслідок атрофії кори головного мозку, викликаної старінням або тривалою хронічною хворобою. У розмовній мові слово «маразм» вживається для позначення стану повної деградації в поведінці кого-небудь, неадекватності вчинків тощо. Використовуючи термін «маразми в освіті» у циклі публікацій «Ліквідовуємо маразми в шкільній освіті», ми маємо на увазі абсурди і деформації, які паралізують розвиток вітчизняного шкільництва.

Оригінал

Освіта.ua
02.09.2016

Популярні блоги
Олег Фасоля: на скільки ж зросла зарплата вчителя? Держава не може забезпечити рівень зарплати, який має відповідати статусу педагога в суспільстві
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Віктор Громовий
P.S. Disclaimer: Я не знаю, добре це чи погано. Я - неупереджений експерт, який лише інформує вас про існування реальних альтернатив. Ваші погляди на цю проблему, якими б вони не були, - найкращі! Це єдино правильні погляди. Не треба посилати мене працювати директором школи, я вже це робив упродовж 12 років. Звання заслужений вчитель України я не купував, я його здобув як переможець Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року» в номінації «Керівник навчального закладу» ще у квітні 2001 року. Хай у вас усе виходить. Будьмо!
Павлович
Ще раз запитання до міністерства: ЧОМУ відмінено наказ МОН № 665 від 01.06.13 року "Про затвердження кваліфікаційних характеристик професій (посад) педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів" ? Тому що виданий за часів Табачника? Чи для того, щоб не було чіткого розподілу обов’язків? Скільки можна людей нав’ючувати тим,що мають робити всілякі ССД,ВССМ,соціальні служби та органи місцевої влади?
Ух
Не по квартирам, а по квартирах; не по будинкам та школам, а по будинках, по школах. Шановний, Ви дуже часто робите помилки. Якось я вже виправляла Вам слово "скрупулёзный" (Вы написали "скурпулёзный"). Мені зрозуміло, чому Ви так боїтесь перевірок. Це - комплекс. Хоча в цьому випадку я з Вами згодна. Мікрорайон - це не справа школи!!!
Ірина (не філолог)
Для Ух: цитата:" Хоча в цьому випадку я з Вами згодна." Калька з російської. Правильно: "цього разу я з Вами згодна".
Коментувати
Оксана
Старіння педагогічних кадрів у нашому місті 16%. Ніхто нині не говорить про космічне підвищення зарплати, приберіть безкоштовну роботу: мікрорайон, керівництво шкільними та міськими методичними обєданнями, керівник ПДС та творчих груп, мікрорайон, купа звітів у тому числі у соціальні служби,які тільки виконують роль статистів і паперотворців. А добові 30 гривень? Це ж сміх,як по Україні 263 грн, то сили вдома і не розвивайся далі, але ж питання атестації теж ніхто не знімав. Податок практично як у промисловій сфері 21 % це ж просто знущання, з чого?Що ми виробляємо? Якщо справжні реформи не будуть торкатися вчителя, скоро діти будуть у школах вчитися самі.
Павлович
Щоб не робити "дурної" роботи. потрібно чітко знати свої обов’язки та межі відповідальності. Але ні МОН, ні місцева влада не хоче створити такий документ. Краще використати вчителя як крайнього, попихача, "старшого куди пошлють". І тому нас ПОСИЛАЮТЬ і хочеться самому ПОСЛАТИ.Кабінет Міністрів постановою від 23 листопада 2011 р. № 1341 "Про затвердження Національної рамки кваліфікацій" зобов’язав розробити рамку кваліфікаційних рівнів в освіті зокрема.Тобто,створити документ,де чітко і детально буде описано хто і за який вид діяльності відповідає. Але за 5 років ми побачили лише сміхотворні "реформи", притаманні "рівню 0" в рамці кваліфікацій. тому і чіпляють на вчителя обов’язки, йому не притаманні.
Лилия Юрьевна
Поддерживаю на все 100%!!! Почему учителя должны этим заниматься?? В свободное от работы время, с риском для своего здоровья, как психического,так и физического.... Ради кого и чего? Это время стоит денег!!! Оно должно оплачиваться.. Отмените этот бред!!
Тата
А хто взагалі знає перелік обов’ язків вчителя?
Profit
Для Тата: А нема! Усі вимоги до вчителя й посадові інструкції сформульовані такими загальними фразами, що тлумачити їх можна як завгодно. "Сприяє, формує, розвиває, забезпечує..." Моя колишня директорка, наприклад, переконувала мене, що "утримання кабінету в чистоті" означає ремонт власним коштом:)
Коментувати
Виктория Владимирова
Поверю в реформу школы, если отменят микрорайон. Это самое малое, что держава может сделать для учителя.
это
Для Виктория Владимирова: учителю следует самому сделать
Виктория Владимирова
Не умничайте, у всех разные обстоятельства, например, больные старики на руках и неподъемные кредиты на лечение. И да, многие держаться за работу. Систему надо не обманывать (посты из серии - вот, я отказался, какой я герой! И директор не смеет мне указывать!), а в корне менять. Если не сделает один, его дом навяжут другому, а результата 0. С этим надо бороться не учителю, а ВСЕМ учителям и, между прочим, хотелось бы поддержки родителей (как активных членов общества, если они действительно хотят реформировать школу, а не выливать негатив на учителей).
))
Для Виктория Владимирова: вот это "не умничайте" определяет психологию украинского учителя. Именно ЭТО и есть первопричиной состояния, в котором учителя оказались. А куда уж мне умничать. Вы у нас умная. Чужими руками сделать. Ну так ждите. 50 лет ждали, ещё подождёте. Или Вы наивнополагаете, что кто-то станет отказываться от Вашей и Ваших коллег бесплатной работы. Ну и наивность у взрослых, казалось бы, людей
Коментувати
Олена
Никто не добавил факт того, что двери подъездов нынче на кодовых замках или с домофонами. Вот и сидишь под подъездом в ожидании счастливой случайности. А родители давать данные не хотят- не те времена, опасаются. Я бы и сама ничего не сказала незнакомому человеку. Короче говоря, ’’ мы не рабы’’.
Игорь
Жизнь и здоровье учителя подвергается опасности. Были случаи, когда учителей запирали в квартирах, спускали на них собак. А случаи словесного оскорбления стали традицией.
мне думается ответ один
мы вышли из отношений советского союза, когда дети одного микрорайона были приписаны к ОПРЕДЕЛЁННОЙ школе. Сегодня подобную ГЛУПОСТЬ следует прекращать ЧЕРЕЗ СУД. Да, учитель вправе ПОДАТЬ В СУД НА ДИРЕКТОРА за то, что тото требует выполнения несвойственных и не прописанных процедур. Директор вправе поать в суд на завоно, который требует выполнения непрописанных в законодательстве процедур ( посещения квартир своими подчинёнными). Пока хоть кто-то этого не сделает, глупые учителя будут подчиняться глупым директорам,котороые подчиняются ушлым руководителям администраций. Те, в свою очередь, умны, поскольку ИСПОЛЬЗУЮТ , звиняйте, рабов своих
Олекса Позняк
Для мне думается ответ один: Если думаешь уходить на пенсию можно и в суд подать
Смотри Позняк,
что я в твоих словах читаю. Так, навскидку. Учителя БОЯТСЯ. Боятся того, что руководство, вот так, за здорово живёшь, выгонит их с работы. Причину найдут сами. Далее. Читаю-гордиться такой страной нельзя. А как гордиться страной, в которой учителя вот так выгоняют с работы?ДАлее. Вопрос Донецка и Крыма рисуется сам собой. Ты помнишь, я жду ответ на вопрос о причинах начала бойни. Далее. ЧЕМ Украина сегодня отличается от союза 37 года?
людина
Отличается тем, что Вы можете вот так запросто высказать свое мнение. да еще демонстрируя свое недовольство. В 37 году за такую смелость Вами уже б за- интересовался КГБ.
Коментувати
іда
Так, це дійсно МАРАЗМ. Адже і при прийомі на роботу, і при зарахуванні до ВНЗ надається ідентифікаційний код, який заклад вносит у відповідну систему. Навіщо ж тоду усілякі ІСУО? І доречі, вчительку звинувачувати не треба, як і директора школи, тому що рішення приймається міською радою, яка і покладає ці "почесні обов"язки" на школу. Ні лікарня, ні ЖЕК, ні тим паче, поліція цим займатися не будуть. А шкода. Дільничого, взагалі, хотілося б знати...
Сергей Гога
"Мікрорайон" - одна з найбільш принизливих образ вчительській спільноті, це є найвищий ступінь неповаги і знущань. Особисто я відмовляюсь розуміти цей атавізм в умовах інформатизації!
Альбина
Скажите, посоветуйте, напишите, ЧТО РЕАЛЬНО может предпринять УЧИТЕЛЬ, чтобы отстоять свои права - не бегать по микрорайону, не заниматься этим вообще??? Как считаете, куда звонить по таким вопросам??? : 1) требуют ходить - переписывать "микрорайон" ("Здравствуйте. Я - учитель такой-то школы, отвечаю за Вашу улицу. У Вас есть дети? Назовите, пожалуйста....") На каком основании этим занимаются учителя с личное время, без оплаты и отгулов, потому что ОБЯЗАНЫ? И кто будет отвечать, если с ними что-то случится (мало ли на кого нарвешься, прецеденты были, маты в ответ - самое безобидное). Все школы ведут централизованную базу, заполняют все сведения об учащихся ("Курс: Сайт", "Курс: Школа"). Это для чего - для красивых отчетов об автоматизации, компьютеризации и т.д.? В отделах образования есть штатные единицы, которые отвечают за это. Неужели нельзя сделать запрос в базу данных???? И для чего вообще собирается эта информация? Снова для отчетов...
silver3
Редакция газеты "Лиц" на злободневные вопросы: У вас есть выбор и он очень прост. Или дальше продолжать «безропотно» и «бесправно» тратить свое личное время на: переписывание детей в микрорайоне; посещение по разнарядке всевозможных митингов и политических мероприятий для «массовки»; сбор денег с родителей школьников и многие другие неоплачиваемые «прелести». В общем, решите для себя – или дорабатывать до пенсии вот в таком «безропотном» режиме, или отстаивать себя без стеснения. Ведь когда начальство вас «нагибает», оно особо не стесняется.
Альбина
А мы в Харькове бегаем по микрорайону... И попробуй не сдай списки и справки! Скажите, что реально можно предпринять????
Виктория Владимирова
Для Альбина: И Деменко как всегда изрекла: "А кто же, как не учитель будет этим заниматься?" Мы попробуем разворошить наши зажиревшие профсоюзы, не поможет, будем из них выходить (уже есть опыт, как начинаем массово писать заявления, так хоть что-то начинают делать). Следующий этап - петиция Президенту. Надеемся на Вашу поддержку. Может кто-то что-то еще предложит?
Альбина
Для Виктория Владимирова: Уже есть петиция? Кидайте адрес. Все поддержат!
Виктория Владимирова
Как зарегестрируем, сразу скину, сейчас этим занимаемся, чтобы грамотно сформулировать
Коментувати
Павлович
Мені пощастило. У нас цим реально займається сільська рада.Я захожу туди з флешкою до 1 вересня, а протягом року допомогаю їм з програмним забезпеченням.
Павлович
Для Павлович: допомАгаю,вибачте
Коментувати
Irina Bondarchuk
Мене років чотири назад в Дніпровському районі, з під’їзду виштовхували, обзивали шахрайкою, так паршиво ніколи себе не почувала...до цих пір з жахом згадую... Прийшла до директора, положила ті списки на стіл і сказала, що більше такою дурньою займатись не буду. Зараз працюю в ліцею, і в нас немає цих "мікрорайонів", тому що навчаються діти з різних районів Києва. Але на днях приходила вчителька зі Святошинського мікрайону, щоб виписати дітей, що у нас навчаються з їхнього мікрорайону. Я гадала, що це вже відмінили, а виявляється ні! Це дійсно маразм!!! Трата часу і принизливо, тому що сама таке пережила. Припиніть знущатись з вчителів, цим повинні займатись відповідні служби!!!
Лариса
Ми неодноразово всім колективом протестували, але результату - ніякого...звичайні виконавці ....реально потрібно весь " мараз" відміняти там, де він розпочався - " зверху"
Мирослава
Наш міністр освіти сказала ,що найважче викорінити з української школи АВТОРИТАРИЗМ,а як на мене, то набагато важче позбутися БЮРОКРАТИЗМУ та різних "МАРАЗМІВ"