Юрій Федорченко: шкільні оцінки придумали єзуїти

Прийшов час переглянути єзуїтський підхід до заохочення українських дітей навчатися в школі

Юрій Федорченко: шкільні оцінки придумали єзуїти

Автор: Юрій Федорченко, кандидат філософських наук, незалежний освітній аналітик-консультант.

Більшість вчителів, мабуть, не знає, що система оцінювання та оцінки, якими сьогодні часто доволі безвідповідально послуговується значна частина вчителів, були запропоновані єзуїтами.

На той час (16-17 ст.) нова система дозволила врятувати дітей від фізичних покарань у школі. Єзуїтів часто сприймають доволі однобоко та неадекватно. Європейська культура і Католицька церква багато в чому мають завдячувати єзуїтам. 

Варто пам’ятати, що школа завжди притягувала до себе не лише людей, які бажають відкривати світ знань дітям, а й звичайних пройдисвітів та осіб, що мають схильність до маніпулювання та знущання.

Прийшов час переглянути єзуїтський підхід до заохочення дітей навчатися в школі. Колись єзуїти запропонували гарну альтернативу фізичним покаранням, однак сьогодні вже час шукати нові підходи.

Оригінал

Освіта.ua
13.05.2016

Популярні блоги
Олег Фасоля: на скільки ж зросла зарплата вчителя? Держава не може забезпечити рівень зарплати, який має відповідати статусу педагога в суспільстві
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
а я о своём
а давайте действительно, ОТМЕНИМ П О Т О Ч Н О Е оценивание. Но оставим оценивание самостоятельных работа как информационных и котрольных - как тематических. И дети будут видеть что имеют, и родители - следует ли мотивировать детей, или всё в норме.
Михайло Чиж
Ага, в щколі відмінити оцінки - всі діти будуть "молодцями". По закінченню школи всі прийняти у виші (там також оцінок не повинно бути - всі студенти - "молодці"). Ну тоді треба і гроші відміняти (як показник виконання певного об’єму роботи): прийшов, відробив, молодець, до побачення. Щось мені це нагадує елементи комуністичної утопії......
Леонідович
Для Михайло Чиж: Для Михайло Чиж: Те що ви написали нагадує цю ситуацію, яка зараз є в Україні. Оцінки то є, але вони нічого не варті, всі бажаючі отримують атестати, дипломи (не прикладаючи для навчання жодних зусиль). Зарплати ніби є, але прожити на них дуже складно... прийшов на роботу відробив, допобачення,... в школу чи ВУЗ прийшов відседів, допобачення(((.
Коментувати
Петр Никодимович
Достали эти доморощенные философы! Пусть поработают сначала в обычной школе, а потом выдают рекомендации и советы.
пану Юрию
совет-поработать в одной из обычных школ, а уж после грузить иезуитов. Иезуиты и европу привели к тому,что они имеют сегодня. А мы как дикари, оценок испужались. Да когда же кто-то умный начнёт действовать и решать о направлении? Или умные все не полезли в это копошащееся месиво и теперь всем кушать то, что придумали неиезуиты
Felix
Оценка должна существовать. Можна перейти на стандарты Европы. (А, В, С, D, E) И так деле. Если отменить оценки, дети вообще перестанут учится.
Андрей Козак
Согласно Инструкции Управления начальных и средних школ Наркомпроса РСФСР, утверждённой Народным комиссаром просвещения РСФСР 29 февраля 1944 года, при определении четвертных и итоговых (в конце учебного года) оценок не допускается выведение их как средних арифметических. Эти итоговые оценки должны соответствовать уровню знаний учащегося к моменту его аттестации.
Учитель і мама
Підтримую пропозицію про відміну оцінок.У кінці семестру - підсумкова робота (бальне оцінювання).Шкільна оцінка вбиває і викликає агресію батьків, бо їхня дитина - найкраща.І це зрозуміло!!!
Felix
Для Учитель і мама: Вся проблема в начальных классах. У нас реальная ситуация, когда в 4-м ср. бал с математики 9, а в 5 -м средний 5,6. У 4 нужно ЗНО, как ДПА. Только без металоискателей. А такие роботы только принесут корупцию. И больше ничего.
небайдужий громадянин
ну це приблизно виглядає так: весь семестр учень - маладєц, в тестову роботу написав - і всьо... хто буде винний - канєшно, вчитель...
Михайло Чиж
Для Учитель і мама: А "бальне оцінювання" в чому вираєжається? В прянику? Чи, можливо, все-таки в оцінці? Тоді як розуміти Ваше "Підтримую пропозицію про відміну оцінок"?
Коментувати
Владимир
Круто. Чомусь небачу конкретної пропозиції. В цьому всі філософи. Не знаю як, але не так.