В. Громовий: управління освітою як «секс по телефону»

Зараз спілкування між навчальними закладами і тими, хто «над ними», нагадує «секс по телефону»

В. Громовий: управління освітою як «секс по телефону»

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Зараз спілкування між школою і тими, хто «над нею», нагадує «секс по телефону». За такого типу взаємин не має значення що там, на іншому кінці ланцюжка спілкування відбувається насправді (у офісі інтим-оператора чи в тому чи іншому навчальному закладі). Головне, що на словах (як правило, викладених на папері) школа демонструє бажання виконати і створює враження що виконує будь-яку забаганку. Хоча усі учасники подібного спілкування чудово розуміють, що в процесі реалізації обіцянки «Любые твои фантазии — я воплощу в жизнь» удавана реальність стає важливішою за «дійсну» реальність... По суті відбувається підміна дійсності, створюється паралельна реальність.

Мабуть, хтось від цього теж отримує якесь (само)задоволення, але ми знаємо, що у випадку з відвертим конструюванням удаваної реальності в освіті, слова — це ще не дія.

Не знаю що кажуть сексопатологи щодо нормальності сексу по телефону, але, якщо в системі управління освітою немає розрізнення між удаваною дійсністю та «дійсною дійсністю», — це явна патологія освітньої системи.

Займатися «сексом по телефону» в сфері управління системою освіти є не просто збоченням! Фантоми не можуть створити справжню освітню реальність, а видимість впливу на розвиток системи освіти — реального процесу управління нею. Як наслідок, МОН упродовж десятиліть реформує освіту, якої насправді немає. Зрештою на усіх рівнях продукуються такі собі галюциногені псевдореформаторські міражі, які хіба що підсилюють синдром видавання бажаного за дійсне.

Можна виділити принаймні два основних типи цього синдрому в освіті:

  • Заздалегідь запланований синдром видавання бажаного за дійсне (дійсність свідомо викривляється з тим, щоб «красиво» прозвітувати, написати «як потрібно» кандидатську дисертацію, не підставити колег тощо).
  • Самообман як варіант підсиленої дії синдрому видавання бажаного за дійсне. У випадку, коли фактичний стан справ у тій чи іншій педагогічній системі не відповідає внутрішнім чи зовнішнім вимогам, люди всередині цієї системи можуть цілком «щиро» приписувати їй неіснуючі характеристики. Виходить, що і «король» (директор школи чи ректор університету) «голий» і «челядь» засліплена неіснуючими успіхами. А зверху постійно лунає вимога: «Сделайте нам красиво»(В.В. Маяковський).

Звісно, кожен вирішує сам яку лінію поведінки обрати: пройти шлях від ілюзії до реальності чи жити в ілюзорному світі. Адже будь-яка реальність (і педагогічна реальність не є виключенням) — це те, з чим ми погодились.

Оригінал

Освіта.ua
25.01.2016

Популярні блоги
Людмила Булигіна: не «бідні діти», а треба було вчитись Плачі щодо відсотку тих, хто не подолав поріг, бісять неймовірно, адже тест з математики елементарний
А. Ночкін: зраду щодо ЗНО з математики скасовано Збільшили процент тих, хто не подолав поріг, ті учні, які і не збирались користуватися цим результатом
О. Северенчук: що роблять учителі, яких обманули? Якщо вчителі не страйкують – значить, їм можна давати обіцянки, які потім не виконуються
Т. Ткачук: цьогоріч була одна перевірка письмових робіт ЗНО На дуже важливому етапі проведення ЗНО відбувається суб’єктивне оцінювання письмових робіт
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Родион
"Секс по телефону" - саме безобідне в збочених стосунках школи і тих хто над нею. Тут все робиться неприроднім шляхом.
Фантомас
Додайте до цієї реальності ще батьків! Про них же забули. Тепер батьківська громадськість не замовник освітніх послуг, а творителі фондів на реалізацію перспективних педагогічних фантазій - фонд групи, фонд класу, фонд школи. Ця вся дурниця почалася саме тоді, коли від управління освітою відлучили батьків, створивши Міністєрство просвєщєнія. Батьки стали моськами, що гавкотять на слона. Якщо органи управління освітою закриті до батьківської громадськості, то їх необхідно ліквідовувати. Якщо найбільшу частину видатків селищного бюджету становить освіта, то органи управління освітою необхідно ліквідовувати. Якщо у навчальних закладах не обліковують, як слід, благодійні внески, то органи управління освітою необхідно ліквідовувати. Якщо на школу не вистачає бюджетних коштів, то органи управління освітою необхідно ліквідовувати, щоб вистачало цих коштів. Якщо директор школи - дуремар, а деякі вчителі уникають психіатра під час медогляду, то органи управління освітою необхідно ліквідовувати.
Валентина Валентина
Всі розуміють абсурдність "сексу по телефону", але ті, хто може припинити цю затяжну гру, чинять страшенний опір. У школі ж треба ПРАЦЮВАТИ!
Микола
Загалом погоджуюся з думками автора. В дописі наведено чимало слушних зауважень до процесу реформ, але було б добре мати і настільки ж слушні пропозиції з удосконалення цих реформ. Тому, думаю, що тільки критикуючи існуючий процес «ми слона не купимо». Пропоную вносити на обговорення загалу конкретні пропозиції – що і як, з вашої точки зору, потрібно було б зробити щоб отримати якісний результат.
Лариса
Абсолютно згодна з автором стосовно стосунків між школою і тими "хто над нею". Директори та вчителі, методисти РМК навчились "давати відповіді" на будь-які запитання, не опираючись абсурду і несінітницям. Хочете "освітні округи", кластери - будь ласка, ми їх створили. А те що відсутня матеріально-технічна база, викладацький корпус - це пусте. Брехня породжує брехню. Дуже прикро, що і зараз потік брехні не зупиняється. Ми звикли жити в ній. Купа звітів, відписок так і продовжують пхнутись у школи. А якщо вискажеш свою думку з даного приводу - ти ворог, тому інстинкт самозбереження підказує мовчати і продовжувати відбріхуватись, щоб чиновникам "зверху" здавалось що вони насправді щось "реформують"! Гидко...
Ol Pozn
Згоден.Якщо завтра вийде наказ МОНу усім учителям доскочити до Марса, то це означає лише те що ми повинні в 2-денний строк здати звіт в районо як колектив дружно заскочив на Марс і успішно повернувся з дотриманням техніки безпеки.Самі грамотні ще й фото додадуть (фотошоп ніхто не відміняв)
modern_school
Для Ol Pozn: Зразу видно, що Ви розумієте, що являє собою сучасна школа! Підтримую Вас на 100%!
Suto Modern
Для Ol Pozn и modern_school. Вы забыли упомянуть, что коллективу необязательно спешить с отчётом о поездке на Марс, потому что через несколько дней может оказаться, что наш настоящий курс - это Венера или вообще галактика Туманность Андромеды. И придётся весь отчёт перефотошопливать. С этой точки зрения сохранять картинки следует во внутреннем формате фотошопа, а делать их, используя слои. Тогда в ответ на очередную директиву МОНа можно один слой выключить, а другой - включить. А "по жизни" - просто честно учить детей. Кто как может.
Коментувати